شماره ۲۰۳۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
ادامه درگیری‌های رسانه‌ای و حواشی مسابقه جنجالی لیگ‌برتر
خدا بازی حذفی استقلال- سپاهان را به خیر کند!

[شهروند] با اینکه از مسابقه پرتنش و پرهیجان استقلال و سپاهان سه‌روز می‌گذرد اما جنگ‌های رسانه‌ای و حواشی بعد از بازی همچنان ادامه دارد و این نگرانی به وجود آمده که در مسابقه حذفی دو تیم در روز بیستم مردادماه چنین حاشیه‌هایی تکرار شود.
ماجراهای پیش‌آمده مانند نشان «هیس» که فرهاد مجیدی خطاب به نیمکت سپاهان نشان داد و همچنین موضع‌گیری تند اعضای استقلال علیه امید نورافکن سبب شد تا روز گذشته باشگاه سپاهان در بیانیه‌ای خطاب به مسئولان استقلال موارد عجیبی را بیان کند. در بیانیه‌ای که دیروز باشگاه سپاهان منتشر کرد، آمده است: «دوست نداشتیم و نداریم در مورد دیدار و نتیجه‌ای که شخص سوم و خارج از دو تیم در نتیجه آن تأثیرگذار بوده است، صحبت کنیم ولی به بازیکنان در باشگاه استقلال و همچنین پیشکسوتان عزیز این باشگاه پیشنهاد می‌کنیم که در مورد بازیکن تیم سپاهان به‌خصوص امیدنورافکن صحبت نکنند که نه حرفه‌ای است، نه اخلاقی. به‌طور قطع صحبت‌کردن در مورد اصل اتفاقی که افتاد و حرف‌هایی که از طرف بعضی از بازیکنان و کادر حریف در جریان اتفاقات نیمه اول و بین دو نیمه در راهروی خروج خطاب به نورافکن و کادر داوری زده شده، واقعیت‌ها را آشکار می‌کند و به ضرر این عزیزان خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم از هدیه داور لذت ببرند. لیگ و جام حذفی ادامه دارد و ترجیح می‌دهیم روی بازی‌های بعدی تمرکز کنیم و البته که اگر قرار باشد با رفتارهای مشابه دوستان نسبت به داور و فیرپلی مواجه شویم، راه دیگری
 انتخاب می‌کنیم.»
باشگاه سپاهان نه‌تنها این برد را هدیه داور به استقلالی‌ها دانسته که به طعنه موضوعی را مطرح کرده که عجیب به نظر می‌رسد؛ درگیری در راهروی ورزشگاه! اتفاقی که هیچ‌کدام از استقلالی‌ها آن را تأیید نمی‌کنند.
بیانیه سپاهان البته واکنش سعید رمضانی سرپرست استقلال را نیز در پی داشت. او گفت: «یک بازی انجام شد و با همه اتفاقاتش تمام شد و رفت. اگر اتفاقی علیه یک تیم و به سود یک تیم دیگر رخ داده نیز، تمام شده و رفته و نتیجه دیگر برنمی‌گردد. این مسائل بارها در فوتبال اتفاق می‌افتد و نباید به چیزی دامن بزنیم. از طرف دیگر، استقلال و سپاهان بارها با هم دیدار کردند و باز هم بازی می‌کنند و اینها جزو زیبایی‌های فوتبال است. پس نباید به حواشی دامن بزنیم و به نظرم این اتفاقات باید تمام شود.» رمضانی درباره اینکه سپاهانی‌ها گفته‌اند در راهروی ورزشگاه اتفاقات عجیبی رخ داده، تأکید کرد: «تا زمانی که من در راهروی ورزشگاه بودم، هیچ اتفاق و درگیری پیش نیامد و واقعا نمی‌دانم منظور سپاهانی‌ها چیست. آیا برای نورافکن اتفاق بدی در راهرو افتاده؟ من چیزی نمی‌دانم.»
در کنار این جنگ‌های رسانه‌ای در فضای مجازی نیز اتفاقات عجیبی میان هواداران دو تیم رخ داده و هتاکی‌ها ادامه دارد. از سوی دیگر، سایت باشگاه سپاهان نیز دیروز از دسترس خارج شد که گفته می‌شود توسط برخی هواداران استقلال هک شده اما هنوز به‌طور دقیق دلیل این موضوع مشخص نیست.
با این تفاسیر، خیلی‌ها نگران بازی استقلال و سپاهان در جام حذفی هستند. مسابقه‌ای که روز بیستم مردادماه یعنی 6 روز دیگر باید برگزار شود و باید برنده هم داشته باشد تا یک تیم جواز حضور در نیمه‌نهایی را به دست آورد. حالا طرفداران واقعی فوتبال امید دارند که جنگ‌های بازی گذشته به آن مسابقه کشیده نشود و اتفاق تلخی رخ ندهد. هرچند که بازی بدون تماشاگر است و همین می‌تواند از تنش‌های احتمالی بکاهد.


تعداد بازدید :  337