شماره ۲۰۳۳ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
کریستیانو رونالدو برای پنجمین فصل متوالی آقای گل نشد
CR7 در حسرت موفقیت‌های فردی

[شهروند] کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی، در دومین فصل حضور خود در یوونتوس دومین قهرمانی متوالی سری آ ایتالیا را هم به دست آورد؛ منتها این افتخار با یک اتفاق تلخ برای او همراه شد. در شرایطی که همه فکر می‌کردند رونالدو می‌تواند به‌ عنوان آقای گلی ایتالیا و آقای گل لیگ‌های باشگاهی فوتبال اروپا برسد،‌ این اتفاق رخ نداد. اگر چه دارنده 5 توپ طلای فوتبال جهان در مقاطع پایانی فصل حتی به چیرو ایموبیله رسید و برای کسب عنوان آقای گلی سری آ و کفش طلای اروپا امیدوار شده بود اما درنهایت تعداد گل‌های او در این فصل در عدد 31 متوقف شد و ستاره ایتالیایی لاتزیو با زدن 36 گل هر دو جایزه را از آن خود کرد. اتفاق جالب توجه اینجاست که رونالدو پنج فصل متوالی است که نمی‌‌تواند در پایان فصل به‌ عنوان آقای گلی برسد. حاشیه بزرگ رخ‌داده اما این بود که ساری، سرمربی یوونتوس، در بازی هفته آخر این تیم مقابل رم‌ تصمیم گرفته به رونالدو که برای کسب آقای گلی تلاش می‌کرد، بازی ندهد و انتشار تصاویر رونالدو با چهره غمگین و ناراحت روی سکوها‌ سروصدای زیادی در رسانه‌های ایتالیا و جهان
 ایجاد کرد.
البته کریستیانو رونالدو در پایان بازی و هنگام برگزاری جشن نهمین اسکودتوی متوالی بسیار سرحال و خوشحال بود و تصاویری به یادماندنی با جام قهرمانی به ثبت رساند. اما اینکه این فصل از رقابت‌ها هیچ عنوان فردی برای او به همراه نداشت قطعا اتفاقی تلخ برایش خواهد بود. با این حال تمام تمرکز رونالدو به درخشش در بازی هفته آینده مقابل لیون در لیگ قهرمانان اروپا و جبران شکست یک بر صفر بازی رفت و صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان اروپاست. اهمیت بسیار بالای همین مسابقه و فاصله رونالدو با ایموبیله در جدول گلزنان هم روی تصمیم سرمربی یووه برای نیمکت‌نشین‌کردن رونالدو و استراحت‌دادن به او تأثیر بسیار زیادی داشت. رونالدو در هفته آخر باید 5 گل مقابل تیم خوب رم به ثمر می‌رساند که آقای گل شود و وقتی این اتفاق شدنی نبود، این تصمیم گرفته شد که به او استراحت داده شود تا با آمادگی بیشتری در بازی سرنوشت‌ساز یوونتوس مقابل لیون به میدان برود.
آمار رونالدو در گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا هم تا به اینجای فصل جالب نبوده و  نامش در بین 10 گلزن برتر این رقابت‌ها هم تا به اینجا وجود ندارد و از این بابت هم فصل به خوبی برای رونالدو پیش نرفته است. مسابقات ملی هم برای شکستن رکورد علی دایی و رسیدن به‌ عنوان آقای گلی جهان فعلا تعطیل است و به همین ترتیب این ستاره بزرگ دنیای فوتبال فعلا فقط باید روی موفقیت‌های تیمی تمرکز داشته باشد؛ چون اوضاع برای رکوردهای شخصی همان‌طور که اشاره شد اصلا خوب پیش نمی‌رود.

 


تعداد بازدید :  384