شماره ۲۰۳۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد
صفحه را ببند
میز خبر

ابتلای بیش از 6‌هزار نفر از کارکنان درمانی کشور به کرونا
[شهروند] معاون انتظامی سازمان نظام‌پزشکی خبر داد بیش از 6‌هزار نفر از کارکنان درمان در سراسر کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده و بیش از ۱۴۰نفر از کارکنان درمان در این مسیر شهید شده‌اند.
علی فتاحی در این‌باره گفت: «گروه پرستاری ۲۲درصد، گروه پزشکان عمومی بیش از ۲۰درصد، گروه داخلی 8‌درصد و گروه زنان با 5‌درصد بیشترین مبتلایان به این ویروس را تاکنون تشکیل می‌دهند.» او ادامه داد: «جامعه پزشکی مثل همیشه نشان داد که همواره در کنار طبابت، اخلاق هم مطرح است. کادر درمان نشان داد که نه فقط استاد علم، بلکه نماد اخلاق و تعهد و ایثار است، به همین علت از زمان‌های بسیار دور، جامعه پزشکی مورد احترام جامعه بوده و هنر طبابت کاری ارجمند و حرفه‌ای مقدس به شمار می‌رفته و پزشکان همواره مورد احترام جامعه بوده‌اند. در مواقع سخت و ناگوار نیز پزشکان همواره در کنار مردم قرار دارند. ایثار جامعه پزشکی در هشت‌سال دفاع مقدس با تقدیم بیش از چهار‌هزار شهید از کادر درمان نمودی از این حضور همیشگی جامعه پزشکی درشرایط سخت است. کادر درمان درحال حاضر نیز همان نقش را در درمان بیماران کووید-۱۹ برعهده دارد که بارها مورد تشکر مقام معظم رهبری قرار گرفته است. کادر درمان نشان داده که بدون توجه به کمبودها و مشکلات، با تلاش شبانه‌روزی در خدمت مردم است.» معاون سازمان نظام‌پزشکی گفت: «توصیه من به مردم این است که تنها راه مقابله با ویروس کرونا به دست خودشان است. نباید تسلیم ویروس کرونا شویم و بدانیم بیش از ۹۵‌درصد مبتلایان بهبودی پیدا می‌کنند. از طرفی بی‌خیالی در برابر این ویروس هم فاجعه‌آمیز خواهد بود. تنها راه مقابله با ویروس‌ کرونا رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و سپردن سلامتی به دست افراد اهل فن است. به پزشکان نیز توصیه می‌کنیم که مانند گذشته، جهادگونه در خدمت مردم باشند و از خودشان و کادر درمان و مردم مراقبت کنند. همچنین پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را رعایت کنند.»


ظرفیت سرویس مدارس در ‌سال تحصیلی آینده ۳نفر است
[شهروند] مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره بازگرداندن کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به والدین به دلیل تعطیلی مدارس می‌گوید، بازگرداندن کرایه سرویس‌ها به والدین ابلاغ شده و اگر جایی این مبلغ را برنگردانده باشند، تخلف شده است.
«نورعلی عباسپور»، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره سازوکار سرویس مدارس در ‌سال تحصیلی آینده که قرار است از پانزدهم شهریور آغاز شود، گفت: «شروع ‌سال تحصیلی با چند سناریو همراه است؛ سناریوها به این صورت است که در مناطق قرمز، تلاش می‌شود که حضور نداشته باشیم، ممکن است در برخی مناطق هم حضور دانش‌آموزان به صورت تلفیقی باشد، یعنی دانش‌آموزان فقط در بعضی روزها به مدرسه بروند و اگر خانواده‌ها نیاز به سرویس داشته باشند، قطعا سرویس ارایه می‌شود. در مناطقی که سفید هست نیز، شرایط مانند همیشه عادی است و خانواده‌ها می‌توانند سرویس درخواست کنند.» به گزارش ایلنا، عباسپور با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در سرویس مدارس مانند سایر سرویس‌های حمل‌ونقل است، ادامه داد: «همه برنامه‌های مدارس تابع این سه سناریویی است که عنوان شد. در واقع پروتکل‌های رسمی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده، اینها بوده است و تأکید کرده‌اند که این کارها انجام شود. بنابراین شرایط سرویس مدارس هم مانند سایر سرویس‌های حمل‌ونقل اعلام‌ شده که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با حداکثر سه‌نفر ظرفیت باشد.»


تعداد بازدید :  496