شماره ۲۰۳۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد
صفحه را ببند
الهه منصوریان: چون داستان زندگی ما را می‌دانستند، رضایت دادند
آزادی یک اعدامی با وساطت خواهران ووشوکار

[شهروند] در روزهایی که کرونا اکثر فعالیت‌های ورزشی را تعطیل کرده و خبری از برگزاری مسابقات در سطح داخلی و بین‌المللی نیست، برخی از قهرمانان مشغول فعالیت‌های خیریه هستند. خواهران منصوریان که از قهرمانان ووشوی ایران و جهان محسوب می‌شوند، با همکاری چند تن از دوستان خود در روزهای اخیر دست به کار بزرگی زدند و با سفر به یکی از شهرهای استان خوزستان رضایت خانواده مقتول را بعد از 19‌سال گرفتند تا یک فرد را از اعدام نجات دهند. ریسک سفر در روزهای کرونایی به کنار، قرارگرفتن در چنین موقعیتی به‌عنوان یک قهرمان برای هرکسی سخت و شاید هم کمی خطرناک باشد، اما خواهران منصوریان مأموریت خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشتند تا احتمالا چنین اتفاقاتی را از سوی آنها بیشتر شاهد باشیم.
سفر به شوشتر برای جلب رضایت
شهربانو و الهه منصوریان که هر دو جزو قهرمانان ووشوی جهان به شمار می‌روند و بارها با پیراهن تیم‌ملی ایران در میادین مختلف مدال‌آوری کرده‌اند، اخیرا توسط دوستان خود متوجه حل‌وفصل‌نشدن یک پرونده بعد از نزدیک به 19‌سال شدند. آنها با اینکه می‌دانستند تا به‌حال خانواده مقتول به خیلی از افرادی که واسطه شدند پاسخ منفی دادند، برای جلب رضایت خانواده مقتول راهی شوشتر، از شهرهای استان خوزستان شدند. بعد از اینکه طرف مقابل این چهره‌های شناخته‌شده ورزش ایران را در خانه خود دیدند، آنها توانستند رضایت را از خانواده مقتول بگیرند و بعد از 19‌سال باعث آزادی فردی که قرار بود اعدام شود، شدند. پرویز پرستویی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون هم که در کارهای خیر نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند، در این پروژه خواهران منصوریان را همراهی کرد.
الهه منصوریان: خانواده مقتول به ما لطف داشتند
با اینکه دیروز شهربانو منصوریان، خواهر بزرگ‌تر خانواده ورزشی منصوریان به زندان رفته بود تا چند زندانی را آزاد کند و بار دیگر مشغول کارهای خیر بود، الهه منصوریان به صحبت درباره اتفاقی که در شوشتر رقم خورد، پرداخت و گفت: «برای اولین‌بار در یک کار خیر این‌چنینی و برای گرفتن رضایت اولیای دم شرکت داشتم. با وجود اینکه بزرگان زیادی برای کسب رضایت خانواده مقتول رفته بودند و این مسأله 19‌سال طول کشیده بود و رضایت نمی‌دادند، مردم ما را در روستا و شهرهای کوچک خیلی بیشتر از شهرهای بزرگ‌تر می‌شناختند. به دلیل اینکه مدال‌های زیادی را در رقابت‌های بین‌المللی کسب کردیم و ماجرای زندگی ما را در برنامه‌ ماه عسل دیده بودند، واقعا میهمان‌نوازی کردند و در موضوع بخشش، خانواده مقتول منت سر من و خواهرم گذاشتند لطف کردند و رضایت دادند. صحبت‌کردن در این مورد، بسیار سخت است، چون اگر حرفی بزنید، ممکن است خانواده مقتول ناراحت شوند یا از کوره در بروند. خدا را شکر این کار را انجام دادیم. تجربه خوبی بود، ولی امیدوارم اصلا از این اتفاقات دیگر رخ ندهد.» به نظر می‌رسد با موفقیتی که خواهران منصوریان در این پروژه داشتند و کار خیر آنها به نتیجه رسید، از این پس بیشتر شاهد رقم‌زدن اتفاقات این‌چنینی از سوی آنها خواهیم بود.


تعداد بازدید :  417