شماره ۲۰۳۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری:
از توطئه جنگ قوای سه‌گانه عبور کردیم
امروز شاهد آرامش در کشور هستیم؛ هیچ‌کدام از قوا دنبال حاشیه‌سازی نیستند زندگی مردم در حد ضرورت به خوبی اداره شد

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دشمن نتوانسته صادرات ما را متوقف کند، گفت: «در دو ‌سال و چند ماه اخیر، روزهای سختی پشت سر گذاشتیم، اما اساس کشور و نظام و زندگی مردم در حداقل نیاز و ضرورت مردم به‌خوبی اداره شد. امروز کالای اساسی در اختیار مردم است و کالای مورد نیاز به وفور وجود دارد.»
به گزارش ایرنا، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفت: «این روزها، روزهای پربرکتی است که پیش رو داریم و همه این ایام و روزها که ما را در مسیر حق و حقیقت دعوت می‌کند امیدواری، اعتماد و توانمندی ما را افزون‌تر می‌کند.»
رئیس‌جمهوری اضافه کرد: «این ایام، ایامی است که در برابر همه توطئه‌هایی که بدخواهان علیه مردم و کشور ما طراحی کردند توانمندتر و قوی‌تر می‌شویم. اولین طراحی آنها برای اقتصاد ما بود که می‌خواستند اقتصاد ما را به هم بریزند و مردم را در فشار اقتصادی قرار دهند و اساسا ارکان اقتصاد ما باقی نماند و نتواند ادامه دهد. آنها به فکر این بودند که ما تورم‌های سه رقمی و رشد اقتصادی منفی دو رقمی داریم؛ به فکر اینها بودند و فکر می‌کردند ظرف چند ماه می‌توانند اوضاع اقتصادی را به هم بریزند.»
روحانی افزود: «ما در این دو سال و چند ماه روزهای سختی پشت سر گذاشتیم و برای مردم هم روزهای راحتی نبود و روزهای مشکلی بود، اما به لطف خدا اساس کشور و نظام و چارچوب اقتصاد کشور و زندگی مردم در حداقل نیاز و ضرورت مردم به خوبی اداره شده است. امروز کالای اساسی به فور در اختیار مردم است. البته در کنار وفور، ما علاقه‌مند به قیمتی متعادل بودیم که باید در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهیم.»
او ادامه داد: «در بخش تولید، ‌تولیدگران ما کار بسیار بزرگی انجام دادند. یعنی تولیدگرانی که در صنایع مهم ما- که امروز بخش بزرگی از صادرات غیرنفتی به آنها وابسته است- فعالیت می‌کنند، کارهای بزرگی انجام دادند.»
روحانی گفت: «اگر با ‌سال گذشته مقایسه کنیم، می‌بینیم که فولاد ۱۰‌درصد و آلومینیوم ۴۹‌درصد بیشتر تولید می‌شود. ‌در تمام صنایع مهم ما تولیدات افزایش پیدا کرده است، یعنی دشمن نتوانسته کارخانه‌های بزرگ ما را تعطیل کند و حتی از ‌سال گذشته کارخانه‌ها بیشتر کار می‌کنند.»
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دشمن در عرصه اقتصادی ما را زمین نزده و نتوانسته صادرات ما را متوقف کند، تصریح کرد: «البته مشکلاتی هست که باید دست به دست هم بدهیم تا قابل حل باشد. بخشی قابل حل است و بخشی هم به خاطر تحریم و کروناست، اما با نظارت دقیق از تولید تا مصرف نهایی، از ثبت سفارش تا تخصیص و تأمین ارز، از سفارش به کشوری که می‌دهیم تا وقتی کالا وارد بندر و از گمرک ترخیص و به انبار وارد می‌شود، اگر آن را مانند سایه دنبال کنیم، مشکلی نیست.»
روحانی  با بیان اینکه در هفته‌های اخیر دشمن راه‌های دیگری در پیش گرفته است، عنوان کرد: «راه دیگر دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف در کشور است. اوایل امسال با وجود کرونا، دشمن علاقه‌مند به جنگ بین قوا و اختلاف شده بود، اما از این توطئه هم عبور کردیم. البته بیانات رهبری، دقت، سخنان و هدایت ایشان بر هر سه قوه تأثیر اساسی داشت.»
به گفته رئیس قوه مجریه، امروز شاهد آرامشی در کشور هستیم و هیچ‌کدام از قوا به دنبال حاشیه‌سازی نیستند. باید به همدیگر کمک و همکاری کنیم و اگر نکته‌ای هم می‌خواهند به ما گوشزد کنند، راه حل را هم پیش روی ما قرار دهند، وگرنه نقد خالی دردی را دوا نمی‌کند.

 


تعداد بازدید :  199