شماره ۲۰۲۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد
صفحه را ببند
اخبار کوتاه

شهرداران ۶ شهر آمریکا از کنگره خواستند اعزام مأموران فدرال به شهرها را ممنوع کند
[ایسنا] شهرداران پورتلند و پنج شهر دیگر آمریکا از کنگره این کشور خواستند استقرار مأموران مسلح امنیتی فدرال را در شهرهایی که خواستار حضورشان نیستند، غیرقانونی کند.
شهرداران این شهرها شامل پورتلند، سیاتل، شیکاگو، کانزاس سیتی، آلبوکرکی و واشنگتن در نامه‌ای به رهبران مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کردند: «استفاده فاحش این دولت از نیروهای فدرال در شهرها در ضمن اعتراض مقام‌های محلی نباید هرگز دوباره اتفاق بیفتد.» تد ویلر، شهردار پورتلند و جو آن‌هاردستی، کمیسیونر این شهر بعدا خواستار نشستی با چد وولف، وزیر موقت امنیت داخلی آمریکا با هدف بحث بر سر یک آتش‌بس و خروج نیروهای فدرال از پورتلند شدند.
یک مقام آمریکایی اظهار کرد که مأموران مسلح فدرال تا زمانی که حملات در شهر پورتلند به ساختمان دادگاه فدرال متوقف‌نشود، باقی می‌مانند و ممکن است به‌زودی مأموران بیشتری هم اعزام شوند. بیلی ویلیامز، دادستان آمریکایی گفت: «اینکه به افسران فدرال بگوییم آنجا را در ضمن تداوم حملات به اموال و پرسنل فدرال ترک کنند، راه‌حل نیست. ما این ساختمان را بدون محافظ نمی‌گذاریم تا افرادی که نیت نابودکردنش را دارند، آن را نابود کنند.»


بیانیه وزارت کشور عراق درباره حوادث اخیر میدان‌ التحریر
[ایسنا] وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه‌ای درباره حوادث اخیر در میدان التحریر بغداد اعلام کرد گروهی جنایتکار را که سعی در ایجاد آشوب دارند، شناسایی کرده است. وزارت کشور عراق اعلام کرد:   «سرویس امنیتی ما در ساعات گذشته و در سایه نتایج تحقیقات اولیه درباره رخدادهای شامگاه یکشنبه- دوشنبه گروه‌های جنایتکار خطرناک در میدان التحریر واقع در بغداد را شناسایی‌کرد که برای ایجاد آشوب و تنش، ضرب و شتم تظاهرکنندگان و ایجاد درگیری با نیروهای امنیتی که هدف‌شان حفاظت از میدان التحریر و حق بیان دیدگاه‌ها به صورت مسالمت‌آمیز است، تلاش می‌کنند.»
 در بیانیه مذکور همچنین آمده است: «ما بار دیگر بر دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح درباره شلیک مستقیم نکردن به سوی تظاهرکنندگان و استفاده از گلوله جنگی به هر دلیل تأکیدمی‌کنیم. در این‌باره دستورات سختگیرانه‌ای صادر شده است و از تظاهرکنندگان می‌خواهیم با نیروهای امنیتی برای حفاظت از میدان التحریر و دستگیری اشخاصی که به دنبال ترور و نسبت‌دادن آن به نیروهای امنیتی هستند، همکاری کنند.»  وزارت کشور عراق در بیانیه خود از جوانان آگاه عراق خواست با مسئولیت‌پذیری به مسیر خطرناکی که برخی گروه‌های مسلح قانون‌شکن تلاش دارند کشور را با اجرای مقاصد و اهداف خبیثانه خود به سمت آن بکشانند، توجه کنند.


بایدن با ۱۰‌درصد اختلاف از ترامپ پیش است
[ایسنا] تازه‌ترین نظرسنجی نشان داد که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ با اختلاف ۱۰‌درصد از رئیس‌جمهوری کنونی این کشور که نامزد جمهوری‌خواهان محسوب می‌شود، پیشتاز است، به‌طوری که اکثریت قاطع شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نامزد دموکرات‌ها را برای رهبری آمریکا در جریان پاندمی ویروس کرونا و ناآرامی‌های نژادی مناسب‌تر می‌دانند. تازه‌ترین نظرسنجی دانشگاه‌ هاروارد-پایگاه نظرسنجی هریس نشان‌ داد که میزان حمایت‌ها از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر ۵۵‌درصد است، درحالی‌که میزان حمایت‌ها از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان ۴۵‌درصد است. این آمار به‌طور موثر از ماه ژوئن که بایدن با اختلاف ۱۲‌درصد پیشتاز بود، تغییر نکرده است.
بایدن حمایت ۹۱‌درصد از دموکرات‌ها را دارد، درحالی‌که ترامپ از حمایت ۸۷‌درصد از جمهوری‌خواهان برخوردار است. اما میزان حمایت از بایدن و ترامپ در بین افراد مستقل به ترتیب ۵۶ و ۴۴‌درصد است، اگرچه ۳۸‌درصد از افراد مستقل گفتند که ممکن است نظرشان در ۱۰۰ روز باقی‌مانده به انتخابات ۲۰۲۰ تغییرکند.


تعداد بازدید :  248