شماره ۲۰۲۸ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

 از میان ۶ فینالیستی که اندکی بیش از یک ماه پیش به فهرست نهایی جایزه رمان جنایی تیکستون راه یافته بودند، آدرین مک‌کینتی عنوان بهترین خالق رمان جنایی انگلیس و ایرلند را برای «زنجیر» از آن خود کرد. این کتاب درباره یک آدم‌ربایی است که با آدم‌ربایی‌های بعدی می‌تواند حل شود. برنده در مراسمی مجازی معرفی شد تا جایزه ۳‌هزار پوندی خود را دریافت‌کند.
 «بنکسی» تابلوهای نقاشی سه‌گانه‌ای که به‌عنوان «منظره دریای مدیترانه» شناخته می‌شوند، با هدف جمع‌آوری کمک مالی برای بیمارستانی در «بیت‌لحم» به مزایده می‎گذارد. این سه تابلو نقاشی رنگ روغن که به بحران مهاجرت اشاره دارند، در حراجی ساتبیز لندن به فروش گذاشته خواهند شد. انتظار می‌رود این تابلوهای نقاشی به قیمت  ۸۰۰‌هزار تا ۱.۲‌میلیون پوند به فروش برسند.
 اولیویا دی‌هاویلند، ستاره نامدار سینما و برنده دو جایزه اسکار که به‌عنوان آخرین بازمانده «بربادرفته» شناخته می‌شد، کمتر از یک ماه پس از برگزاری تولد ۱۰۴ سالگی‌اش درگذشت. این بازیگر بریتانیایی که برای ایفای نقش ملانی رقیب اسکارلت در فیلم «بر باد رفته» شهرتی جهانی داشت، در توکیوی ژاپن متولد شده بود. دی‌هاویلند که به‌عنوان مسن‌ترین بازیگر برنده اسکار شناخته می‌شد، کارش را با بازی در «رویای شب نیمه تابستان» ساخته ماکس راینر در‌ سال ۱۹۳۵ شروع کرد و با بازی در فیلم «هر کس سوی خودش» در‌ سال ۱۹۴۶ نخستین جایزه اسکارش را کسب‌کرد.‌ سال ۱۹۴۹ نیز دومین جایزه اسکار برای بازی در فیلم «وارث» به او اهدا شد.
 مسئولان موزه لوور ابوظبی در نظر دارند امکان بازدید از دست‌کم ۶۸۵ اثر هنری و تاریخی از مجموعه‌های دائمی را تا پایان ‌سال‌جاری در آرشیو دیجیتالی وب‌سایت این موزه فراهم کنند. از این هفته دسترسی به عکس و اطلاعات ۱۲۰ اثر این موزه فراهم خواهد بود. فایل‌های صوتی درباره تاریخچه برخی از آثار نیز به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی در وب‌سایت قرار داده شده است.
 پنج فیلمساز برجسته هندی با هم یکی شده‌اند تا فیلمی درباره پاندمی ویروس کرونا در این کشور بسازند؛ پروژه‌ای که فعلا بی‌نام و ترکیبی از چند فیلم کوتاه است. این فیلم را کمپانی تولید آنوباو سینها فیلمساز هندی تولید می‌کند و دیگر فیلمسازانی که در این پروژه مشارکت کرده‌اند شامل کیتان مهتا، سودیر میشرا،‌ هانسال مهتا و سوبهاش کاپور هستند.

 


تعداد بازدید :  389