شماره ۲۰۲۸ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ مرداد
صفحه را ببند
خبر سیاسی

تست کرونای سخنگوی دولت مثبت شد
جلسه هفتگی سخنگوی دولت با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی امروز (سه‌شنبه، هفتم مرداد) برگزار نمی‌شود. به گزارش ایسنا، دفتر سخنگوی دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به بروز برخی علایم و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، علی ربیعی، سخنگوی دولت از اواخر هفته گذشته در منزل در حال استراحت بوده است. با توجه به اینکه تست اولیه کرونای ایشان مثبت شده است، برای مراقبت‌های بیشتر در بیمارستان بستری و تحت نظر پزشکان است. حال عمومی ایشان خوب گزارش شده است. همچنین ربیعی به منظور احترام به خبرنگاران محترم و در راستای اطلاع‌رسانی مسئولانه، پاسخ سوالات همکاران محترم را این هفته به صورت مکتوب ارایه می‌کند.»


نماینده مجلس: طرح دو فوریتی حمایت از خبرنگاران ارایه می‌شود
[ایرنا] نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:   «طرح دو فوریتی حمایت معیشتی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی در مجلس ارایه می‌شود.»
سیدعلی موسوی خبرنگاران را چشم و گوش جامعه و آحاد ملت دانست و با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از این قشر توسط مجلس شورای اسلامی، از تدارک برای ارایه طرح دو فوریتی جامع حمایت معیشتی از خبرنگاران خبر داد. او یادآوری کرد: «برای به نتیجه رسیدن این طرح به‌شدت نیازمند پشتیبانی و حمایت رسانه‌ای در سطح کشور هستیم.» موسوی با اشاره به مشکلات عدیده جامعه رسانه‌ای کشور در شرایط کرونایی و تهدیدات وسیع اقتصادی این صنف افزود: «از آنجایی که رسانه‌های گروهی اعم از خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری زحمتکشان فضای فرهنگی کشور هستند و تلاش آنها در این حوزه مهم قابل چشم‌پوشی نیست، باید بر اساس همین کارکرد نیز مورد حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی
قرار بگیرند.»
او درباره جزئیات طرح دو فوریتی حمایت معیشتی از خبرنگاران اظهار داشت: «در این طرح مسائلی همچون بیمه خبرنگاری، سخت و زیان‌آور بودن این شغل، حقوق و مزایای شغل خبرنگاری طبق ساعات کاری آن، حمایت از اعضای خانواده خبرنگاران و ارایه تعریفی جامع و کامل از شغل خبرنگاری دیده شده است.» موسوی ابراز امیدواری کرد با حمایت جامعه رسانه‌ای کشور طرح مزبور تا پیش از روز خبرنگار، مصادف با هفدهم مرداد و سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار جان بر کف ایرنا، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.


دادستان سابق دیوان محاسبات خبر داد:  تشکیل پرونده برای بیش از ۲۰‌هزار مدیر و مسئول در ۶ سال
دادستان سابق دیوان محاسبات از تشکیل پرونده برای بیش از ۲۰‌هزار مدیر و مسئول در دوره‌های مختلف در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ خبر داد. به گزارش ایسنا، فیاض شجاعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس و دادستان دیوان محاسبات اظهار کرد: «طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ که تصدی دادستانی دیوان محاسبات بر دوش من بود، ۶هزار و 689 فقره پرونده مبتنی بر گزارش‌های دریافتی یا یافته‌ها و گزارش‌های موجود علیه ۲۰‌هزار و ۶۷ مدیر و مسئول در دوره‌های مختلف تشکیل شد که تحقیقات، پیگیری و مقدمات لازم آن انجام شد.»
او ادامه داد: «از ۶هزار و 689 پرونده، ۳هزار و 163مورد منجر به صدور دادخواست و ۴هزار و 616 فقره منجر به صدور قرار مقتضی شد.» دادستان سابق دیوان محاسبات ادامه داد: «همچنین ۳هزار  فقره رأی از سوی هیأت‌های مستشاری صادر شد که ۲هزار و 300 مورد برای اجرا به دادستانی ارجاع و یک‌هزار و 609 فقره اجرا شد که درنهایت منجر به بازگشت ۸۳‌هزار‌میلیارد ریال و چهار‌میلیارد و ۱۰۰‌میلیون دلار به بیت‌المال شد.»


تعداد بازدید :  298