شماره ۲۰۲۷ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
شما همچنان دست‌ها را بشویید

    محمدعلی محمدپور
این‌طور که من فهمیده‌ام، دو چیز را پایانی نیست؛ یکی پیام‌هایی که صبح‌ها شوهرخاله من در گروه فامیلی فوروارد می‌کند و دیگری تنوع علایم کرونا. البته در مورد اولی مطمئن نیستم چون می‌توانیم گروه را حذف کنیم و به همه چیز پایان بدهیم. ولی واقعا علایم کرونا خیلی گسترده شده و انگار دانشمندان روی حرکات ما زوم کرده‌اند. کافی است یک حرکت کوچک از ما سر بزند تا همان را علامت کرونا اعلام کنند. مثلا درد انگشت کوچک پا هم ممکن است جزو علایم شود، حتی اگر آن انگشت به گوشه مبل خورده باشد. اصلا ممکن است بگویند هرکس پایش به مبل برخورد کند، معلوم است کرونا دارد.
به نظرم این‌قدر که دانشمندان روی کشف علایم کرونا وقت گذاشتند، اگر روی ساخت واکسن تمرکز می‌کردند، الان ما راحت داشتیم توی مترو با شهروندان عزیز تخمه می‌شکوندیم و خیلی صمیمی پیام‌های گوشی همدیگر را می‌‌خواندیم. تازه اگر هم تخمه کف مترو می‌افتاد، طبق قانون سه‌ثانیه سریع برش می‌داشتیم و با یک فوت معجزه‌آسا آن را عاری از هر ویروس می‌کردیم.
حالا باز دانشمندانی که در محیط علمی و آزمایشگاه زحمت می‌کشند به کنار، یک عده هم هستند که زیر باد کولر لم داده‌اند و هر روز کشف جدید می‌کنند. تنها حالتی که برای کشفیات جدید این افراد می‌توان متصور شد این است که واقعا می‌نشینند یک گوشه اتاق با ویروس صحبت می‌کنند و به کشف جدید می‌رسند. شما ببینید هنوز از تبعات تجویز روغن بنفشه خلاص نشده بودیم که این‌بار اعلام شده فقط خانم‌ها باید ماسک بزنند. یعنی نیازی نیست آقایان ماسک بزنند، چون ویروس برای آقایان از راه تنفس منتقل نمی‌شود. مثلا ویروس از سبیل آقایان می‌ترسد ورود نمی‌کند یا راه تنفس ما آقایان زبر است و خاری چیزی دارد؟ بعد ببخشید از راه تنفس داخل نرود، چه راه‌های دیگری باقی می‌ماند؟ بقیه مسیرها  هم که با تدابیر قبلی‌تان مسدود شده، تنها حالتش این است که ویروس به صورت تله‌پاتی وارد بدن آقایان شود.
خود ویروس هم در این مدت خیلی روحیاتش تغییر کرد؛ مثلا آن اوایل ‌گفتند ویروس دموکرات است و به برابری اعتقاد دارد اما در ادامه فهمیدیم مردم معمولی را آسان می‌کشد و برای بعضی مسئولان به تفریح جالب من هم کرونایی شدم، تبدیل می‌شود. درنهایت می‌ترسیم ویروس نسبت به واکسن هم اعتقادات خاص خودش را داشته باشد. مثلا واکسن از یک کشور دیگر بیاید ژن خوب‌های خودشان را حسابی از آنها سیراب کنند و توی بدن‌شان جواب بدهد اما به ما معمولی‌ها که می‌رسد، بگویند مرگ بر این واکسن بیگانه. شما همچنان دست‌ها را بشویید.


تعداد بازدید :  268