شماره ۲۰۲۶ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
میز خبر

قیمت «رمدسیویر» و «فاویپیراویر» اعلام شد
[شهروند] معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران گفت: «قیمت داروی رمدسیویر، هر ویال یک‌میلیون و 200‌هزار تومان و قیمت داروی فاویپیراویر به‌ازای هر ورق قرص حدود 100‌هزار تومان است.» علی ماهر که با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران صحبت می‌کرد، ادامه داد: «این دو دارو در داروخانه‌های دولتی موجود است و در صورت ارایه پرونده و تشخیص نیاز بیمار، این داروها با قیمت دولتی عرضه می‌شوند. در داروخانه‌های 13 آبان، شهید کاظمی و دیگر داروخانه‌های دولتی نیز این داروها در صورت تأیید معاونت درمان موجود و قابل دریافت است.»


هشدار هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی در برخی استان‌ها
[شهروند] سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در پنج استان هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: «طی امروز (پنجم مرداد) وقوع رگبار باران همراه با رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات جنوب سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان، جنوب و‌ غرب فارس پیش‌بینی می‌شود. در این وضع آب‌وهوایی امکان سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی محدود، وقوع صاعقه و احتمال وقوع تگرگ وجود دارد، بنابراین نسبت به اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها و به‌کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی توصیه‌می‌شود. در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادرمی‌شود.» سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار زردرنگ آورده است: «افزایش دما به بیش از ۴۹ درجه سانتیگراد، جنوبی‌شدن جریانات جوی و افزایش رطوبت در مناطق ساحلی (پدیده شرجی) از دوشنبه تا جمعه (ششم تا دهم مردادماه) برای استان‌های خوزستان و جنوب ایلام پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط  صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیرضروری به‌خصوص در ساعات ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌ در فضای باز و حساس به گرمای شدید توصیه‌می‌شود.» براساس اعلام این سازمان از امروز تا پنجشنبه در استان‌های خراسان‌جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان احتمال خیزش موقت گردوخاک وجود دارد. در این شرایط احتمال آسیب‌رسیدن به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به محکم‌کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه‌می‌کند.


گرما در تیرماه رکورد زد
[شهروند] براساس اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی بالاترین دمای ثبت‌شده در ایران در تیرماه امسال ۵۳.۱ درجه سانتیگراد بود که نسبت به رکورد بلندمدت تیرماه حدود یک درجه بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، در تیرماه امسال گرم‌ترین نقطه کشور ایستگاه شوش در استان خوزستان با ۵۳.۱ درجه سانتیگراد بود، این درحالی است که بیشترین دمای بلندمدت کشور طی تیرماه پیش از این در‌ سال ۹۶ با دمای ۵۲.۴ درجه سانتیگراد ثبت شده بود. براساس گزارش مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، سردترین ایستگاه هواشناسی کشور در تیر امسال ایستگاه اردبیل در استان اردبیل با دمای ۴.۴ درجه سانتیگراد بود. پیش از این کمترین دمای هوای بلندمدت در کشور طی تیرماه ۱.۲ سانتیگراد گزارش شده بود.


تعداد بازدید :  312