شماره ۲۰۲۵ | ۱۳۹۹ شنبه ۴ مرداد
صفحه را ببند
اخبار روز

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره رقابت تسلیحاتی و مقابله با کرونا
بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روسیه‌ای خود به بحث درباره «تلاش‌ها برای شکست همه‌گیری ویروس کرونا همراه با تداوم روند بازگشایی اقتصادی در جهان» و همچنین مسائل دیگری نظیر رقابت تسلیحاتی بین روسیه، آمریکا و چین پرداخته است.به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام داشت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه «ابراز امیدواری کرده که جلوی یک رقابت تسلیحاتی سه‌جانبه پرهزینه میان چین، روسیه و آمریکا گرفته شود و مشتاق به حصول پیشرفت در مذاکرات آتی مربوط به کنترل تسلیحات در شهر وین است.» واشنگتن و مسکو در تدارک برای داشتن مذاکراتی هستند درباره یک معاهده جانشین برای معاهده کنترل تسلیحاتی موسوم به استارت جدید که زرادخانه‌های هسته‌ای آنها را محدود می‌کند. با این حال چین تاکنون تسلیم فشارهای دولت ترامپ برای پیوستن به مذاکرات سه‌جانبه کنترل تسلیحات با شرکت سه کشور نشده و گفته که زرادخانه هسته‌ای آن خیلی کوچک‌تر از زرادخانه‌های آمریکا و روسیه است. طبق اعلام کرملین رهبران آمریکا و روسیه در گفت‌وگوی میان خود «فوریت داشتن» مذاکراتی دوجانبه در مورد «ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات» را تأیید کردند. همچنین طبق بیانیه کرملین، پوتین و ترامپ درباره «وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران» نیز بحث و بر «لزوم اقدام جمعی» تأکیدکردند.


لغو گردهمایی جمهوریخواهان آمریکا به خاطر کرونا
رئیس‌جمهوری آمریکا با استناد به تشدید روند همه‌گیری ویروس کرونا در کشورش بخش عمده گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه در فلوریدا را لغو کرد. به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد بخشی از برنامه‌های کنوانسیون حزب جمهوریخواه در ماه آینده میلادی به دلیل نگرانی از بابت شیوع ویروس کرونا لغو می‌شود. این کنوانسیون قرار بود اواخر ماه آگوست در جکسون‌ویل فلوریدا برگزار شود.ترامپ گفت که «الان وقت این کار نیست» و تأکید کرد که به شکلی متفاوت سخنرانی خود به مناسبت نامزدی رسمی در انتخابات را ایراد خواهد کرد. کلانتر جکسون‌ویل فلوریدا هفته پیش اخطار داد که این شهر آماده برگزاری گردهمایی سیاسی ماه آینده نیست. ترامپ در نشستی خبری در کاخ سفید گفت: «زمان مناسبی برای برگزاری چنین گردهمایی بزرگی نیست و من به‌عنوان رئیس‌جمهوری باید مراقب سلامتی مردم باشم.» او در ادامه افزود که بخش‌های دیگر این کنوانسیون ازجمله سخنرانی رئیس‌جمهوری به صورت اینترنتی انجام می‌شود. با وجود عبور آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا از چهار‌میلیون نفر همچنان قرار است هیأت‌های جمهوریخواه شامل چند صد نفر روز بیست‌وچهارم آگوست در کارولینای شمالی جمع شوند.به گزارش بی.بی.سی، دو حزب عمده آمریکا در این گردهمایی‌ها رسما نامزد خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر تأیید می‌کنند. گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه ابتدا قرار بود در کارولینای شمالی برگزار شود، اما فرماندار دموکرات این ایالت در ماه می پافشاری کرد که شمار حاضران در این نشست باید به دلیل مقررات فاصله‌گیری اجتماعی محدود شود و بعد از آن ترامپ تصمیم گرفت این نشست را در فلوریدا برگزار کند.


ارتش سوریه پهپاد جاسوسی اسراییل را ساقط کرد
منابع محلی در قنیطره سوریه اعلام کردند ارتش این کشور یک پهپاد جاسوسی اسراییل را هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، منابع محلی در شهرک حضر در حومه شمالی قنیطره اعلام کردند سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه یک جسم پرنده اسراییلی را که به نظر می‌رسد یک پهپاد جاسوسی بوده، مورد هدف قرار دادند. به گفته این منابع، این پهپاد قصد داشت به سمت جنوب شهرک حضر پیشروی کند، اما ارتش سوریه آن را مجبور به عقب‌نشینی به داخل جولان اشغالی کرد. به گفته رسانه‌های اسراییلی چندین گلوله از سامانه ضدهوایی به سمت یک هدف اسراییلی در جولان شلیک و موجب خسارت به یک منزل و خودرو شد. پیش از این، منابع از شنیده شدن صدای انفجارهایی در نزدیکی نوار مرزی بین اسراییل و سوریه خبر داده بودند.


تعداد بازدید :  429