شماره ۲۰۲۲ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

600 هزار بشکه نفت روزانه در میدان آزادگان جنوبی تولید خواهد شد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ۲۷‌میلیارد بشکه نفت درجا در میدان آزادگان جنوبی گفت: «هدف‌گذاری برای تولید نفت از این میدان ۶۰۰‌هزار بشکه در روز است.»
مسعود کرباسیان افزود: «آزادگان بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی ایران است. نفت درجا در میدان‌های آزادگان شمالی و جنوبی ۳۳‌میلیارد بشکه است که ۲۷‌میلیارد آن در آزادگان جنوبی قرار دارد.»
او تأکید کرد: «طبق برنامه در این میدان به ۳۲۰‌هزار بشکه تولید نفت و ۲۰۰‌میلیون فوت مکعب گاز در روز می‌رسیم.»
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: «هدف‌گذاری تولید ۶۰۰‌هزار بشکه در روز از این میدان وجود دارد که امیدواریم با شرکت‌های اکتشاف و تولید به این هدف دست پیدا کنیم.»
او افزود: «در خصوص افزایش ضریب بازیافت از میادین نفتی، قراردادی با هشت دانشگاه امضا شد که بالغ بر ۲۹۲‌میلیارد تومان و ۱۹‌میلیون یورو می‌شود.»
کرباسیان ادامه داد: «با توجه به آنکه تأمین مالی به دلیل تحریم‌ها مشکل است از اوراق و سایر منابع استفاده می‌کنیم تا توسعه در نفت متوقف نماند.» 

یک ‌میلیارد و 440‌میلیون سهم شستا به بازنشستگان تأمین اجتماعی رسید
بازنشستگان منتظر دریافت سهامی هستند که وزیر تعاون وعده واگذاری آن را داده است. برآورد می‌شود که با اجرای این طرح معادل یک‌میلیارد و ۴۴۰‌میلیون سهم شستا عاید بازنشستگان تأمین اجتماعی شود.
پس از خبر خوب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با شاغلان، هفته گذشته در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مژده دیگری برای بازنشستگان داشت.
شریعتمداری در این مراسم اعلام کرد که 2درصد از سهام شستا به مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تعلق می‌گیرد.
وزیر تعاون درباره اقدامات انجام‌شده در زمینه واگذاری 2درصد سهام شستا به مستمری‌بگیران و بازنشستگان گفت: «این موضوع در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی تصویب شده است و مراحل قانونی آن در بورس پیگیری می‌شود.»
به گفته شریعتمداری، زمینه‌های اجرایی واگذاری سهام شستا به بازنشستگان و مستمری‌بگیران فراهم است.
براساس اعلام شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) این شرکت ۸۰‌میلیارد سهم معادل هشت‌هزار‌میلیارد تومان داشت که ۱۰‌درصد آن (هشت‌میلیارد و ۶۷۸‌میلیون تومان) واگذار شده و ۷۲‌میلیارد سهام باقی مانده است.
براساس این گزارش ۲‌درصد شستا که قرار است به بازنشستگان و مستمری‌بگیران برسد معادل یک‌میلیارد و ۴۴۰‌میلیون سهم می‌شود.  
ارزش هر سهم شستا در زمان عرضه آن (بیست‌وهفتم فروردین) ۸۶۰ تومان بود و اکنون به سه‌هزار و ۵۹۳ تومان رسیده است.

 


تعداد بازدید :  349