شماره ۲۰۲۲ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
روی خط خبر

  ‎«احمدپورمخبر» بازیگر سینما و تلویزیون در هشتاد سالگی دار فانی را وداع گفت. او نخستین ‏بار در‌سال ۱۳۷۵ و در چند سکانس کوتاه برای مجید مجیدی و در فیلم بچه‌های آسمان جلوی دوربین رفت ‏اما شهرت اصلی او در سریال‌های طنز رضا عطاران به وجود آمد‎.
  کتابفروشی نشر دف که از‌سال ۹۴ در محدوده سیدخندان آغاز به فعالیت کرده بود، از شنبه چهارم مرداد ‏‏۱۳۹۹ تعطیل می‌شود. خاموش شدن چراغ این کتابفروشی طی متنی در صفحات این کتابفروشی در ‏شبکه‌های اجتماعی به اطلاع عموم رسیده است.
  هاشم شاکری با مجموعه عکس «رانده‌شدگان از بهشت» در فهرست نهایی نامزدهای جایزه عکس اسکار ‏بارناک قرار گرفت. این مجموعه با نگاهی به شرایط زندگی حاشیه‌نشین‌ها در شهرک‌های اقماری، به زندگی ‏افرادی می‌پردازد که به دلیل مسائل اقتصادی و افزایش قیمت‌ها مجبور به ترک تهران شده‌اند. جایزه عکس ‏اسکار بارناک مسابقه‌ای بین‌المللی است که در آلمان برگزار می‌شود‎.
  کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مولفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان از کشف یک باب صحافی ‏کتاب غیرقانونی در محدوده نظام‌آباد خبر داد. حدود ۱۰‌هزار جلد کتاب، مقدار زیادی زینک و فرم‌های چاپی ‏آماده صحافی از این انبار که در محدوده چهارراه نظام‌آباد قرار دارد کشف و ضبط شده است‎.
  کمتر از یک ماه پس از آنکه سینماهای بارسلون در بیست‌وششم ژوئن (پنجم تیر) کارشان را از سرگرفتند، اکنون دوباره ‏مجبور به تعطیلی شدند. تعطیلی سینماها بخشی از مقررات مربوط به شیوع موج دوم کروناست که برای در ‏خانه ماندن مردم از سوی دولت منطقه کاتالان اتخاذ شده است. تعطیلی سینماهای این منطقه از شنبه نوزدهم ‏جولای شروع شده است. هر چند در اعتراض به این تصمیم پادشاه فیلیپ ششم و همسرش لتیتیا در توییتر ‏اعلام کردند که شنبه شب به یک مجموعه چند منظوره مادرید رفتند و فیلم تماشا کردند تا از بخش سینما ‏حمایت کنند اما جمعیت حدود ۴‌میلیون نفری بارسلون تنها اجازه دارند برای فعالیت‌های ضروری خانه را ‏ترک کنند‎.
  نتایج یک مطالعه جدید با رد گمانه‌زنی‌ها درباره ابتلای «رافائل» به مالاریا، حصبه یا سفلیس، دلیل مرگ ‏زودهنگام او را ذات‌الریه و حجامت نابجا معرفی کرد. رافائلو سانتسیو معروف به رافائل نقاش و معمار سرشناس ‏ایتالیایی دوره رنسانس بود که در‌سال ۱۵۲۰ میلادی در سی‌وهفت سالگی پس از هشت روز تب درگذشت‎.
  سعید عرب‌زاده، عکاس بوشهری با ۶ اثر  به مرحله نهایی جشنواره بین‌المللی عکس «ایسیک – کول» کشور ‏قرقیزستان راه یافته بود که پس از بررسی هیأت داوران، دو اثر او در بخش چشم‌انداز و سفر عنوان ‏شایسته تقدیر شناخته شد. جشنواره بین‌المللی عکس قرقیزستان در ۶ بخش چشم‌انداز، سفر، دریا، آب، ‏آزاد رنگی و آزاد تک رنگ برگزار شد‎.
  حسین فتاحی، عباس جهانگیریان، آتوسا صالحی، محمود پوروهاب و اسماعیل آذری‌نژاد به‌عنوان داوران فصل ‏بهار نخستین جایزه کتاب «ماه و‌سال کودک و نوجوان» کانون پرورش فکری برای داوری کتاب‌های برتر ‏ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد‌سال ۹۹ معرفی شدند‎.


تعداد بازدید :  321