شماره ۲۰۲۱ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير
صفحه را ببند
منهای سینما

 سپنتا پزشکی نمایش «اتاقی در هتل پلازا» اثر نیل سایمون و ترجمه شهرام زرگر را کارگردانی می‌کند. این نمایش از چهارم مرداد ماه ساعت ۲۱ در تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود. این نمایش طنزی اجتماعی است که به روابط خانوادگی و مشکلات زناشویی می‌پردازد. کارگردان نمایش هدف از انتخاب این نمایش را جلب توجه مخاطب به مسائل کوچکی که می‌تواند آرامش زندگی خانوادگی را به راحتی دستخوش مشکلات جدی کند، عنوان کرده است.

 مدیر تالار هنر اعلام کرد که به منظور روشن نگه‌داشتن چراغ اجراهای تئاتر کودک و نوجوان و همچنین حمایت از گروه‌های تئاتری پخش آنلاین تئاتر کودک از دوشنبه سی‌ام تیر آغازمی‌شود.

 نمایش «با من حرف بزن» به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی به‌تازگی اجراهای خود را در تماشاخانه ملک آغاز کرده است. «با من حرف بزن» اقتباسی از سه نمایشنامه معروف دنیاست که به روایت حامد شیخی روی صحنه می‌رود و شراره صبور و یگانه سروری به همراه حامد شیخی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) طی بیانیه‌ای نسبت به روند جدید سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی با مجوز صداوسیما سوالاتی را مطرح کرده که از صداوسیما و سازمان سینمایی خواهان پاسخگویی شده است.

 سریال «دادِستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی که در مرکز سیمافیلم تهیه‌ می‌شود، به‌زودی با حضور ۱۲۰ بازیگر کلید می‌خورد.

 سریال «شرم» به تهیه‌کنندگی امیر پوروزیری مدتی است جلوی دوربین رفته و بنا بر اعلام روابط عمومی سریال تصویربرداری آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران ادامه دارد.

 کودکان، نوجوانان و دیگر علاقه‌مندان به قصه‌گویی هر دو هفته یک‌بار می‌توانند روزهای شنبه شاهد پخش زنده مباحث آموزشی در حوزه قصه‌گویی با عنوان «گپ‌وگفت با موضوع قصه و قصه‌گویی» باشند و هر چهارشنبه در صفحه اختصاصی انجمن قصه‌گویی کانون به نشانی @GHESEHGOUEE به تماشای برنامه زنده «شب قصه» بنشینند. در برنامه گپ‌وگفت با موضوع قصه و قصه‌گویی، هر دو هفته یک بار روزهای شنبه ساعت ۲۱ با استادان قصه‌گویی، داوران جشنواره قصه‌گویی و قصه‌گویان برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی به صورت زنده و با رویکردی آموزشی گفت‌وگو می‌شود. برنامه «شب قصه» نیز هر چهارشنبه ساعت ۲۰ به قصه‌گویی زنده قصه‌گویان برتر کشور یا اعضای بزرگسال انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.

 کتاب «هفت‌خوان» خاطرات جانباز و آزاده علی‌اکبر فندرسکی اهل استان گلستان است که انتشارات پیام آزادگان آن را منتشر کرده است.


تعداد بازدید :  464