معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اعلام کرد: «دلیل کنار گذاشتن هندیها از پروژه خط ریلی چابهار- زاهدان این بود که خود آنها پای کار نیامدند و نهایتا این پروژه با اعتبار ۳۰۰میلیون یورویی صندوق توسعه ملی آغاز شده و امیدواریم تا پایان دولت به بهره برداری برسد.»
عباس خطیبی درباره اینکه چرا هندیها از پروژه راه آهن چابهار - زاهدان کنار گذاشته شدند به ایسنا این گونه توضیح داد که یکی از برنامههای ما از ابتدا برای آغاز پروژه چابهار زاهدان این بود که از فاینانس خارجی استفاده کنیم که با توجه به ابراز تمایل هندیها برای سرمایهگذاری در این زمینه با آنها مذاکراتی انجام دادیم و حدود سهسال گذشته تفاهمنامهای با آنها امضا شد.
او افزود: «با وجود امضای تفاهمنامه و گذشتن چند ماه از آن اقدام موثری از سوی هندیها صورت نگرفت و حتی پس از آن به درخواست آنها این تفاهمنامه را تمدیدکردیم اما به نظر میرسید طرف هندی چندان در فاز عملیاتی جدی نیست.»
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور ادامه داد: «با توجه به اینکه توانایی اجرای این پروژه از نظر فنی در داخل وجود داشت به سمت منابع صندوق توسعه ملی رفتیم وتوانسیم با وجود ناامیدی از طرف هندیها و اینکه آنها خودشان پای کار نیامدند ۳۰۰میلیون یورو اعتبار برای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان مصوب کنیم که از این میزان تاکنون ۱۰۰میلیون یورو تخصیص داده شده است.»
خطیبی درباره روند پیشرفت این پروژه گفت: «منابع تخصیص داده شده به تدریج در این طرح تزریق شد و تاکنون ۴۴درصد پیشرفت فیزیکی داشتهایم و در عملیات زیر سازی میزان پیشرفت ۶۱درصد بوده است.»