شماره ۲۰۲۰ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير
صفحه را ببند
منهای سینما

«کوکاکولا» عنوان تازه‌ترین نمایش تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر است که از روز یکشنبه، بیست‌ونهم تیر، به کارگردانی نصیر ملکی‌جو پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. در توضیحات این نمایش است: «نمایش کوکاکولا در سه اپیزود اتفاق می‌افتد. داستان حولِ محورِ موضوعِ  مصرف‌گرایی افراطی در جوامعِ مدرن، مسأله «اوبیسیتی» یا همان بیماری فربگی منتج از استفاده بیش از اندازه از غذاهای آماده، رستوران‌ها، غذاهای کنسروی و غیره است.»
مسئولان شورای شهر رُم نام سالن اجرای کنسرت موزیک پارک شهر رم ایتالیا از آمفی‌تئاترهای بزرگ شهر را به یاد «انیو موریکونه» -موسیقیدان بزرگ و تازه درگذشته ایتالیایی نام‌گذاری کردند. «موریکونه» که ساخت موسیقی بیش از ۵۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی و همچنین ۱۰۰ اثر کلاسیک را بر عهده داشته، پنج‌بار با فیلم‌های «روزهای بهشت» (۱۹۷۸)، «مأموریت» (۱۹۸۶)، «تسخیرناپذیران» (۱۹۸۷)، «باگزی» (۱۹۹۱) و «مالنا» (۲۰۰۰) نامزد کسب جایزه اسکار شد و در‌ سال ۲۰۰۷ میلادی نیز جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد و در ‌سال ۲۰۱۶ نیز در هشتادوهفت سالگی جایزه اسکار موسیقی متن را برای فیلم «هشت نفرت‌انگیز» ساخته «کوئنتین تارانتینو» کسب کرد.
انتشارات کتاب خورشید کتاب «آدم بدشانس» نوشته آلبرتو موراویا را با ترجمه‌ مژگان مهرگان منتشر کرد. این کتاب دومین مجموعه از داستان‌های رمی است. شهری که موراویا معتقد است ساکنان سده بیستمی‌اش را به نثر درآورده و البته جاودانه شهری که «همه راه‌ها به آن ختم می‌شوند». اگر هم اهل کتاب هستید، هم اهل طنز و هم آه‌کشیدن‌های فلسفی این کتاب را از دست ندهید! موراویا در نخستین داستان کتاب به اسم «آدم بدشانس» دردنامه شخصیت نگون‌بخت داستان را در یک پاراگراف ارایه می‌دهد: «آیا بدشانس‌تر از من هم آدم در این دنیا هست؟ من فقط می‌خواستم شرافتمندانه و با آرامش کار کنم و با کمی زبل‌بازی به کارم رونق بدهم، نه بیشتر از آنچه که خیلی‌های دیگر می‌کنند.»
شرکت آمریکایی زد تو کامیکس  نوامبر امسال (آبان-آذر ۹۹) به مناسبت دویست‌و‌پنجاهمین سالروز تولد «بتهوون» رمان گرافیکی «سمفونی آخر: گلچینی از زندگی بتهوون» آهنگساز مطرح آلمانی را روانه بازار می‌کند. این رمان که در همکاری با گروه موسیقی یونیورسال تهیه شده، داستان زندگی لودویگ فان بتهوون را روایت می‌کند و در آن چند هنرمند مشهور در سطح جهانی از رویدادهای مهم زندگی این آهنگساز مطرح یاد خواهند کرد. این کتاب در کنار یکی از جامع‌ترین مجموعه آثار بتهوون یک ماه پیش از دویست‌و‌پنجاهمین سالروز تولد او منتشر می‌شود.


تعداد بازدید :  484