شماره ۲۰۲۰ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير
صفحه را ببند
روی خط سینما

سوسن سلیمی، بازیگر قدیمی سینمای ایران عصر روز بیست‌وهفتم تیر در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. سوسن سلیمی متولد ۱۳۲۳ بود و در فیلم‌های دهه ۶۰ ایفای نقش کرده بود. از فیلم‌های این بازیگر قدیمی می‌توان از نیمه پنهان، عاشقانه، مرسدس، عشق طاهر، افعی و.... نام برد. یکی از نزدیکان این بازیگر درباره دلایل فوت او گفته بود که از ۱۰ روز پیش او اشتهایی نداشت اما مریضی خاصی تشخیص داده نشد و سرانجام از دنیا رفت.
فیلم سینمایی «متری شیش‌و‌نیم» از سعید روستایی و مستند «سایه‌های بی‌خورشید» از مهرداد اسکویی به نمایندگی از سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن امسال به نمایش درمی‌آیند. جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن که ابتدا به علت شیوع کرونا لغو شده بود، حالا از ششم تا بیست‌وسوم اوت (شانزدهم مرداد تا دوم شهریور ۹۹) به صورت مجازی برگزار می‌شود. در نسخه آنلاین این جشنواره ۷۴ فیلم بلند و ۴۴ فیلم کوتاه از ۵۶ کشور جهان به نمایش در خواهد آمد.
 انیمیشن «فرفره» به کارگردانی شیوا ممتحن در بخش رسمی بیست‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم‌های فانتزی کانادا به نمایش گذاشته می‌شود. «فرفره» درباره‌ کودکی است که در خاطراتش گم شده است. این جشنواره امسال به علت همه‌گیری کووید- ۱۹ در تاریخ بیستم اوت تا دوم سپتامبر ۲۰۲۰ برابر با سی‌ام مرداد تا دوم شهریور در شهر مونترال کانادا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  473