شماره ۲۰۱۹ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۸ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

 جزئیات مأموریت خطرناک آتش‌نشانان در دل حریق
آتش  در بازار سیدولی

[شهروند] یک مجتمع تجاری در بازار کفاشان دچار حریق شد.  علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست اما کارشناسان آتش‌نشانی در محل عوامل ایجاد این حریق را بررسی کردند.   ساعت ١٠و٢٠ دقیقه صبح جمعه گزارش یک آتش‌سوزی در پاساژ به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد. بلافاصله چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودرو‌های تنفسی و تانکر آب به محل واقع در محدوده بازار کفاش‌ها، بازار سیدولی اعزام شدند. چهار دقیقه پس از این گزارش، آتش‌نشانان در دل حریق بودند و عملیات اطفای آتش را کلید زدند. بررسی‌ها نشان می‌داد در یک ساختمان سه طبقه که کاربری تولید کفش داشت و در آن مواد قابل اشتعال نگهداری می‌شد، حریق رخ داده است. روی سطح پشت بام این مجتمع با لوازم ناایمن انباری‌هایی تعبیه شده بود. منشأ حریق یکی از این انباری‌ها بود که ۱۵۰ متر وسعت داشت و با وسایل نامناسب و ناایمن مانند ایرانیت ساخته شده بود. از آنجا که حریق روی سطح پشت بام رخ داده بود، خیلی‌ از افراد دود غلیظ این آتش را که در آسمان پایتخت متصاعد می‌شد، دیدند. این در حالی بود که آتش از طریق دریچه روشنایی ساختمان و رایزرها  به بخشی از طبقات پایینی  سرایت می‌کرد. مأموران از چهار جهت به سمت آتش رفتند و توانستند حریق را کنترل  کنند. آتش‌نشانان  پس از لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل بازار کفاشان را ترک کردند. پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران، در تشریح جزئیات امدادرسانی عوامل اورژانس تهران در حادثه آتش‌سوزی بازار تهران گفت: «این حادثه در انتهای بازار کفاش‌ها رخ داد و مغازه‌ای دچار حریق شد. ساعت ۱۰ و ۲۴ دقیقه گزارش حادثه به اورژانس تهران اعلام شد. نیروهای اورژانس در مدت ۲ دقیقه به محل حادثه رسیدند. این حادثه یک مصدوم داشت که از نیروهای آتش‌نشان بود. تنها مصدوم حادثه نیز به بیمارستان اعزام شد.


کلاهبرداری‌های جدید در برنامه‌های مجازی
[شهروند] کلاهبرداری‌های جدید اینترنتی جیب کاربران فضای مجازی  را خالی می‌کند. چند روز پیش  پلیس فتای یزد  در جریان کلاهبرداری‌های سریالی قرار گرفت که تبهکاران در  درگاه بانکی یک برنامه خریدوفروش مجازی کمین می‌کردند. شاکیان  در مقر پلیس ادعا داشتند که مدتی قبل آگهی در برنامه دیوار گذاشته بودیم اما پس از چند روز  پیامکی را مبنی بر حذف آگهی‌مان در برنامه دیوار دریافت کردیم. همراه این پیامک یک لینک  وجود داشت که نشان می‌داد برای تمدید آگهی باید دوباره پول واریز کنیم. این لینک ما را به سمت یک درگاه بانکی هدایت می‌کرد، اما پس از واریز پول در این درگاه متوجه شدیم که  آن جعلی بوده است.  
با اعلام این شکایت مشخص شد کلاهبرداران از این طریق اطلاعات لازم را برای برداشت از حساب افراد سرقت می‌کردند. شهروندان قبل از کلیک‌کردن روی هر گونه لینک ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی، از فرستنده پیام و اصالت درگاه پرداخت و قبل از هر گونه خرید اینترنتی از درگاه‌های بانکی از جعلی‌نبودن درگاه بانکی اطمینان پیدا کنند. مردم هوشیار باشند که تمامی سایت‌های معتبر برای اطلاع‌رسانی به کاربران خود با سرشماره‌های اختصاصی شان این کار را انجام می‌دهند.


نجات خانواده گرفتار در سیلاب بجنورد
[شهروند] تیم‌های امدادی هلال‌احمر شهرستان بجنورد یک خانواده پنج نفری را که در ییلاق روستای باغچق گرفتار سیلاب شده بودند، نجات دادند. این خانواده که برای تفریح به این منطقه رفته بودند به علت بارش شدید باران در گل و سیلاب گرفتار شدند که تیم‌های اعزامی امدادونجات جمعیت هلال‌ احمر بجنورد آنها را رهاسازی و به آنها امدادرسانی کردند. همچنین اهالی روستای قلعه مرز سه نفر دیگر را که در پایین‌دست رودخانه گرفتار شده بودند، نجات دادند.


تعداد بازدید :  381