شماره ۲۰۱۹ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۸ تير
صفحه را ببند
منهای سینما

 نشر آماره نمایشنامه «چند ‌سال پیش» نوشته کهبد تاراج را با تمرکز بر روایت بخشی از خاطرات مشترک ایرانیان در تاریخ معاصر به ‌زودی به چاپ می‌رساند. «چند ‌سال پیش» به اتفاقاتی ازقبیل سیل تجریش، ارتحال امام‌خمینی(ره)، حادثه پلاسکو، بازی ایران‌-استرالیا، سقوط هواپیمای تهران‌-مشهد و زلزله رودبار و منجیل می‌پردازد. پیش از این نمایشنامه‌های «نظام‌آباد»، «سوگواری قبل از مصیبت»، «جوادیه» و «غلامرضا لبخندی» از کهبد تاراج به چاپ رسیده بود.
 «دانشنامه‌ اسباب‌بازی‌های طهران قدیم» اثر زردشت هوش‌ور بازنشر شد. در معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از این کتاب آمده است: «این کتاب پژوهشی در دو بخش به معرفی اسباب‌بازی‌های قدیمی استان تهران می‌پردازد. در بخش کلیات، مخاطبان با تعریف بازی، اسباب‌بازی، تاریخچه‌ اسباب‌بازی در ایران و جهان آشنا می‌شوند و در بخش دوم شناسنامه ‌اسباب‌بازی‌های قدیمی استان تهران پیش روی آنهاست.»
 شبکه نمایش  از امروز بیست‌وهشتم تیر، آثار انیو موریکونه آهنگساز مطرح را مرور می‌کند؛ فیلم‌هایی سینمایی با موسیقی این آهنگساز مطرح در باکس مرور آثار از شنبه تا جمعه ساعت ۲۱ به ترتیب «حرفه‌ای»، «روزی روزگاری در غرب»، «تسخیرناپذیران»، «نبرد الجزایر»، «ارتش ۵ نفره»، «دسته سیسیلی‌ها» و «خوب، بد، زشت» هستند.
 نتفلیکس قصد دارد تا فیلم بلندی بر مبنای زندگی و قایقرانی جسیکا واتسون بسازد. این فیلم با اقتباس از کتاب «روح واقعی» به کارگردانی سارا اسپیلان ساخته خواهد شد. واتسون جوان‌ترین فرد جهان است که به یک سفر ماجراجویانه دور دنیا به صورت انفرادی با قایق رفت. او این سفر را بدون توقف و کمک در ‌سال ۲۰۰۹ انجام داد و ۲۱۰ روز روی یک قایق ۱۰ متری در دریا بود.

 


تعداد بازدید :  427