شماره ۲۰۱۷ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير
صفحه را ببند
۱۵ شاکی در پرونده کلاهبرداری با ارایه رسید جعلی

[شهروند] تبهکاری حرفه‌ای با ارایه رسیدهای جعلی اپلیکیشن‌های بانکی 30 میلیارد ریال از 15 مالباخته کلاهبرداری کرد. تعدادی از شهروندان تهرانی به پلیس فتا مراجعه کرده و در اظهاراتی مشابه گفتند: «به قصد فروش کالا اطلاعات آن را در سایت خریدوفروش فضای مجازی ثبت کردیم و بعد از مدتی مردی تماس گرفت و مدعی خرید شد. پس از گذاشتن قرار رسید واریزی مبلغ را مشاهده کرده و کالا را تحویل دادیم ولی مبلغی به حساب‌مان واریز نشد.»
15 پرونده مشابه در پلیس فتا به همین شیوه کلاهبرداری با مشخصات متهم یکسان تشکیل شد. تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس فتا بررسی پرونده و شناسایی متهم را بر عهده گرفتند.
کارآگاهان با بررسی پرونده‌ها و سوابق و شگردهای متهمان سابقه‌دار به سرنخ حضور یکی از متهمان سابقه‌دار در این پرونده‌ها رسیدند و شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار قرار گرفت. در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با تغییر محل سکونت خود سعی کرده بود رد پایی از خود بر جا نگذارد که با تلاش مأموران مخفیگاه جدید او شناسایی شد و با دستور قضائی کارآگاهان موفق شدند او را در عملیاتی پلیسی دستگیر کرده و به پلیس فتا انتقال دهند.
متهم در تحقیقات مقدماتی به جرم خود اعتراف کرد: «پس از آزادی از زندان به علت مشکلات مالی دوباره وسوسه شدم فروشندگان کالاها را در سایت خریدوفروش شناسایی و با گذاشتن قرار ملاقات و ارایه رسید جعلی انتقال وجه به آنان کالاها را دریافت کنم و وقتی این کار را انجام می‌دادم به‌سرعت از محل متواری می‌شدم.»
بررسی‌ها نشان می‌دهد متهم از مالباختگان 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است. او برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 


تعداد بازدید :  383