شماره ۲۰۱۷ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير
صفحه را ببند
اخبار روز

پادشاه اردن: هرگونه اقدام یک‌جانبه اسراییل در الحاق اراضی فلسطینی مردود است
پادشاه اردن بار دیگر مخالفتش را با اجرای طرح صهیونیستی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی اعلام و تأکید کرد که هر گونه اقدام یک‌جانبه اسراییل در این خصوص امری مردود است و فرصت‌های صلح و ثبات در خاورمیانه را نابود می‌کند. به گزارش ایسنا، عبدالله دوم، پادشاه اردن، در نشست‌های جداگانه طی روز دوشنبه با رئیس و اعضای دو کمیته امور خارجه و دفاع در مجلس عوام پارلمان انگلیس بار دیگر اعلام کرد که با اجرای این طرح مخالف است. او در این نشست که به صورت مجازی با حضور شاهزاده حسین‌بن‌عبدالله الثانی، ولیعهد اردن، برگزار شد هشدار داد اجرای این طرح فرصت‌های برقراری صلح را در منطقه خاورمیانه از بین می‌برد. پادشاه اردن همچنین بر موضع ثابت کشورش درباره مسأله فلسطین و لزوم تحقق صلح فراگیر و عادلانه براساس راهکار «دو کشوری» که تشکیل کشور مستقل فلسطین را در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی  تضمین کند، تأکید کرد. او در ادامه از موضع انگلیس در قبال فلسطین و تلاش‌ این کشور برای تحقق صلح در خاورمیانه تقدیر کرد.


مرکل: اتحادیه اروپا نباید مذاکره با چین را به خاطر هنگ‌کنگ متوقف کند
صدراعظم آلمان اظهار کرد که تصمیم چین بر اعمال یک قانون جدید امنیت ملی برای هنگ‌کنگ، دلیل متقنی برای توقف مذاکره اتحادیه اروپا با دومین اقتصاد بزرگ دنیا (چین) نیست. به گزارش رویترز، آنگلا مرکل در جریان کنفرانسی خبری با جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، گفت: «اینکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا سعی دارند سیاست و پاسخ مشترکی در قبال چین پیدا کنند، اهمیت دارد.» او افزود که این امر برای ما اهمیت زیادی دارد، اما دلیل متقنی برای توقف گفت‌وگو با چین نیست. آلمان ریاست شش ماهه اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.


کلینتون: ممکن است ترامپ به راحتی قدرت را تحویل ندهد
وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت که ایالات متحده باید آماده رویارویی با این احتمال باشد که دونالد ترامپ در صورت شکست در انتخابات نوامبر از ترک کاخ سفید امتناع کند. به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که در انتخابات ۲۰۱۶ رقیب دموکرات مقابل ترامپ بود، گفت که او سرکوب رأی‌دهندگان و مداخله خارجی را در انتخابات امسال آمریکا رد نمی‌کند. او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در صورت شکست ادعا کند که انتخابات غیرقانونی بوده و از رأی‌گیری پستی انتقاد کند یا خیر گفت: «خب این نکته مهمی است که باید به آن توجه شود؛ اینکه آیا او بعد از شکست به‌سادگی قدرت را تحویل می‌دهد یا خیر، ما باید برای چنین شرایطی آمادگی داشته باشیم.» هیلاری کلینتون گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا بارها نسبت به تقلب در انتخابات در صورت اجرای رأی‌گیری پستی در انتخابات ماه نوامبر هشدار داده و این مسأله ارزیابی نشده است. او گفت: «مطالعات و بررسی‌های آکادمیک بسیاری صورت گرفته است که نشان می‌دهد این ادعایی ناصحیح و ساختگی است.»   با این حال کلینتون گفت که «خطر واقعی» تقلب انتخاباتی برای کاستن از میزان مشارکت مردمی یا مداخله خارجی همچنان باقی است. او استدلال کرد که جمهوریخواهان برای رأی‌ندادن گروه‌هایی که به آنها رأی نمی‌دهند؛ خصوصا جوانان، آمریکایی آفریقایی‌ها و لاتین‌تبارها تلاش می‌کنند. وزیر خارجه دولت اوباما گفت: «من می‌خواهم انتخابات عادلانه‌ای برگزار شود.» هیلاری کلینتون همچنین از اقدام ترامپ در عفو مجازات زندان راجر استون، مشاور سابق و یار دیرین خود، انتقاد کرد.
این سیاستمدار آمریکایی افزود: «تا زمانی که ترامپ در انتخابات شکست نخورد، ما هرگز نمی‌فهمیم که نهادهای ما تا چه حد ویران و قوانین تا چه حد تضعیف شده است و او با چه میزان خطایی پیروز انتخابات درآمد. خب راجر استون در وسط این ماجرا بود و برای همین است که ترامپ باید آن را لاپوشانی کند.»


تعداد بازدید :  284