شماره ۲۰۱۶ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
رویداد

افزایش 3.5 برابری زباله‌های عفونی در تهران پس از شیوع کرونا
[شهروند] رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران از افزایش 3.5 برابری میزان زباله‌های عفونی از زمان شیوع کرونا خبر داد و گفت: «در تهران پیش از این دو‌هزار تن زباله بیمارستانی جمع‌آوری می‌شد که در بحث کرونا این عدد به هفت‌هزار تن یعنی ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.» به گفته علیرضا زالی، با تدابیری که در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد، ظرفیت تفکیک زباله بیمارستانی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرد و در شهرداری تهران هم تدابیر خوبی برای جمع‌آوری این زباله‌ها اتخاذ شد. به‌طور میانگین هر تخت بیمارستانی ۳.۵ تا ۵کیلوگرم زباله دارند که ‌درصدی از آن عفونی است؛ در حقیقت همه زباله‌های بیمارستانی عفونی قلمداد نمی‌شوند. او در ادامه، از اضافه‌شدن 40 دستگاه خودروی حمل زباله بیمارستانی به ناوگان مدیریت پسماند شهر تهران خبر داد: «این سیستم کاملا هوشمند و قابل ردیابی است، همچنین افرادی که با این ماشین‌ها کار می‌کنند، تبحر بیشتری در جمع‌آوری این زباله‌ها دارند. درنهایت این زباله‌ها در سلول جداگانه‌ای دفع خواهند شد.» او درباره کاهش درآمدهای اختصاصی شهرداری هم صحبت‌هایی کرد و گفت: «در ماه‌های اخیر درآمدهای اختصاصی شهرداری تهران افت جدیدی داشته و از سوی دیگر برخی هزینه‌ها هم به آن تحمیل شده است؛ هزینه‌هایی ازجمله ضدعفونی دستگاه‌های میانی که به صورت میانگین روزانه ۱۵‌هزار لیتر محلول برای ضدعفونی آن نیاز است. از این‌رو، لازم است برای شهرداری تهران ستاد مقابله با کرونا بودجه‌ای را اختصاص دهد که ما این موضوع را در ستاد مطرح کردیم و امیدواریم این امر محقق شود.»


جلوگیری پلیس از ورود مسافران بدون ماسک به مترو
[شهروند] رئیس‌پلیس متروی پایتخت از اقدام پلیس برای جلوگیری از ورود مسافران فاقد ماسک به مترو خبر داد. سعید عطاالهی به ایسنا گفت: «برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده، ورود بدون ماسک به مترو هم ممنوع بوده و پلیس برحسب وظیفه‌ای که برعهده دارد، از ورود شهروندان و مسافران بدون ماسک از گیت‌های مترو به داخل جلوگیری می‌کنند.» به گفته او، این‌طور نیست که پس از مصوبه اجباری‌شدن ماسک پلیس به این موضوع ورود کرده بلکه قبل از آن هم با توجه به اعلام اجباری‌بودن استفاده از ماسک در مترو، پلیس در این زمینه در کنار مأموران و کارمندان مترو حضور داشت. او درباره نحوه برخورد با افرادی که بدون ماسک وارد مترو می‌شوند، توضیح داد: «موارد لازم به تمامی مأموران ما تأکید شده و آنان با رعایت حقوق شهروندی از ورود بدون ماسک مسافران به داخل ایستگاه‌ها جلوگیری کرده و با توجه به اینکه در تمامی ایستگاه‌ها محلی برای فروش ماسک قرار دارد، این افراد را به خرید و استفاده از ماسک دعوت کرده و سپس اجازه ورود به آنان داده می‌شود. البته مواردی هم بوده که پلیس ماسک را به صورت رایگان به افرادی که بضاعت مالی خرید ماسک ندارند، داده است.»


وعده مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو به مغازه‌داران معترض
[شهروند] روز گذشته جمعی از مغازه‌داران مترو در مقابل شرکت بهر‌ه‌برداری نسبت به پرداخت اجاره مغازه‌های خود اعتراض کردند. پس از این اعتراض فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران به ایلنا گفت شرکت بهره‌برداری متروی تهران تابع مقررات بالادستی است و براساس این قوانین ابلاغیه‌ای از شورای شهر داریم که برای این موضوع باید دستورالعمل تهیه شود «ما با غرفه‌داران قرارداد داریم و فعلا چک‌هایشان را به اجرا نگذاشته‌ایم و اعلام کردیم صبر کنید تا تصمیم‌گیری کنیم. دستورالعمل ابلاغ شده اما به صورت بسیار کلی است و باید مورد بررسی قرار گیرد. برخی از مغازه‌داران می‌گویند به ما ۹۰‌درصد تخفیف دهید، اما مترو نمی‌تواند این کار را بکند.» به گفته او، اکنون همه دنیا با مسأله شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن درگیر هستند و مغازه‌داران باید اجازه دهند تا بررسی کنیم و راهکار پیدا کنیم. این مسأله‌ای نیست که با بنر چاپ‌کردن و احضار مدیرعامل حل شود. ما درشرایطی هستیم که باید صبر کنیم تا مدیران بررسی کنند و درباره آن تصمیم بگیرند.


تعداد بازدید :  428