شماره ۲۰۱۶ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
روی خط سینما

 کلی پرستون بازیگر سرشناس‌ هالیوودی و همسر جان تراولتا در ۵۷سالگی بر اثر عوارض بیماری سرطان از دنیا رفت. خبر درگذشت او را جان تراولتا در اینستاگرام تأیید کرد. این بازیگر در فیلم‌های «از گرگ‌ومیش تا سحر»، «جری مگوایر» و «گربه کلاه‌به‌سر» جلوی دوربین رفته بود و در فیلم‌های «آوردگاه زمین» و «گوتی» نیز کنار همسرش جان تراولتا نقش‌آفرینی کرده بود.
 ایندی‌ وایر، شبکه اچ.بی.او درصدد است فیلم سوئدی «صحنه‌هایی از یک ازدواج» به کارگردانی اینگمار برگمان، محصول‌ سال ۱۹۷۳ را به مینی سریالی به کارگردانی‌ هاگی لوی، کارگردان سریال The Affair تبدیل کند. بازسازی این فیلم کلاسیک اینگمار برگمان، برای پخش از شبکه نمایش خانگی خواهد بود و میشل ویلیامز و اسکار آیزاک دو بازیگر خوشنام سینمای‌ هالیوود در آن نقش‌آفرینی خواهند کرد. داستان این سریال در واقع همان داستان 6 اپیزودی فیلم سه‌ساعته برگمان است، که در دهه 70 میلادی رخ می‌دهد و به زندگی یک زن و شوهر متمول می‌پردازد که زندگی‌شان پیوسته در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد و مجددا آشتی می‌کنند.
 شورای صدور پروانه ساخت با تولید 6 فیلمنامه سینمایی موافقت کرد که بر این اساس، ستاره اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون نیز قرار است فیلمنامه «خورشید آن ماه» نوشته سمیه تاجیک را به‌عنوان اولین فیلمش کارگردانی کند. فیلمنامه‌های «دومین روز پاییز» به کارگردانی و نویسندگی اردلان عاشوری، «تئوری آلبرت» به کارگردانی و نویسندگی مریم سادات‌ رضوی، «احمد به تنهایی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حسین مهکام، «برای مرجان» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد و «لاله کبود» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مهرشاد کارخانی، آثاری هستند که موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را دریافت کرده‌اند.
 فیلم سینمایی «موریانه» به کارگردانی مسعود حاتمی در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Biogra در بخش «زندگی معاصر» به نمایش درآمد. جشنواره Biogra که در ایتالیا برگزار می‌شود، با نگاه متنوع خود به روایت‌های زندگی شناخته می‌شود.


تعداد بازدید :  453