شماره ۲۰۱۴ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۲ تير
صفحه را ببند
خبر سیاسی

سخنگوی شورای نگهبان: از قرارداد ایران و چین حمایت کنیم
سخنگوی شورای نگهبان درباره امضای قرارداد بیست‌وپنج‌ساله ایران و چین گفت: «به‌نظر من اصل قرارداد بیست‌وپنج‌ساله ایران و چین خوب است و باید از آن حمایت کنیم. موضع دشمنان درخصوص این مذاکرات تند بود که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی راه خود را درست رفته است، بنابراین هر موافقت‌نامه و قراردادی که با منافع ملی و مصالح عمومی کشور مرتبط باشد و با قانون اساسی و شرع مقدس مغایر نباشد، مورد تأیید شورای نگهبان خواهد بود.»
عباسعلی کدخدایی که در نشست خبری خود با خبرنگاران حاضر شده بود،  افزود: «همه موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای بین‌المللی باید در مجلس تصویب و در شورای نگهبان از نظر شرع و مغایرت آن با قانون اساسی بررسی شود. درباره قرارداد بیست‌وپنج‌ساله ایران و چین هم همین‌طور خواهد شد که البته تا الان به نظر قراردادی منعقد نشده است و اگر شد حتما به مجلس و شورای نگهبان ارایه خواهد شد.» سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدار با نمایندگان مجلس دوره یازدهم درخصوص قوانین انتخابات و جرم سیاسی گفت: «جرم سیاسی مشخصا در مسیر اصلاح است و دارد انجام می‌شود، اما نسبت به قوانین انتخابات با عنایت به اینکه مجلس دستوری نداشت، این پیشنهاد انجام شد و از سوی رئیس مجلس و نمایندگان مورد موافقت قرار گرفت. الان کمیسیون شوراها برای تهیه پیش‌نویس اولیه مسئول شده است و دوستان ما هم در شورای نگهبان به آنها کمک می‌کنند تا قانون انتخابات اصلاح شود.»


توضیح ظریف درباره قرارداد ایران و چین در مجلس
 عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر خارجه در جلسه یکشنبه این کمیسیون خبر داد. یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت:   «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آقای ظریف برای حضور در جلسه یکشنبه دعوت کرده است.»
به گفته او، قرار است وزیر امور خارجه در این جلسه در زمینه قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره‌ برجام، سند همکاری بیست‌وپنج‌ساله با چین و حادثه نطنز توضیح دهد. هفته پیش علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره‌ حادثه نطنز توضیحاتی ارایه کرد.


کوچک‌ترین ناامنی در گچساران واقع نشده است
روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای هرگونه ارتباط و انتساب تصاویر پخش‌شده در فضای مجازی را با تصمیم اخیر مجلس شورای اسلامی درباره منتخب یکی از حوزه‌های انتخابیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تکذیب و اعلام کرد کوچک‌ترین درگیری و ناامنی در گچساران و مناطق اطراف آن واقع نشده است. در بخشی از متن این اطلاعیه آمده است:   «نظر به اینکه در پی تصمیم اخیر مجلس شورای اسلامی درباره منتخب یکی از حوزه‌های انتخابیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، برخی کانال‌ها در فضای مجازی با انتشار برخی کلیپ‌های آرشیوی مربوط به حوادث سال‌های گذشته سایر مناطق، درصدد القای درگیری مسلحانه در گچساران هستند و از این رهگذر تحریک عواطف مردم در منطقه و پخش اخبار جعلی در سطح افکار عمومی کشور را دنبال می‌کنند، ضمن تکذیب هرگونه ارتباط و انتساب تصاویر پخش‌شده به استان کهگیلویه و بویراحمد، به استحضار عموم مخاطبان می‌رساند، آرامش کامل در این منطقه برقرار است.»


تعداد بازدید :  450