شماره ۲۰۱۳ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
روی خط خبر

 یدالله طارمی، شاعر، در هشتادوهشت سالگی درگذشت. یدالله طارمی ‌سال ۱۳۱۱ در شهر شیراز متولد شد. او با سرودن اشعاری با لهجه شیرازی سه کتاب با عناوین «نسیم دلگشا»، «شمیم نسترن» و «بهار نارنج» منتشر کرد. «بانوی عشق» دیگر اثر این شاعر  است.
 در حالی که آمازون امتیاز ساخت داستانی از نیویورک‌تایمز را به دست آورده، میرا نایر برای کارگردانی این سریال انتخاب شده است. «شاهزاده جنگل دهلی» در قالب یک سریال درام به کارگردانی میرا نایر ساخته می‌شود. این داستان را که الن بری نوشته، داستانی درباره تاریخ خاندان سلطنتی «اود» است که زندگی اشراف ساکن در یک کاخ ویران‌‍شده را در پایتخت هند  روایت می‌کند. این خاندان مدعی‌اند که وارث یک پادشاهی سرنگون‌شده هستند.
 مهرداد کوروش‌نیا از آماده‌کردن دو کتاب آموزشی خبر داد که یکی از آنها به معرفی شخصیت براساس افسانه‌های هلنی و تطبیق آنها با فیلم‌های سینمایی می‌پردازد.
 در آخرین روزهای ضبط سریال شبکه نمایش خانگی «آقازاده» امیر آقایی، نیکی کریمی و امین حیایی نخستین بازیگرانی هستند که با سریال خداحافظی کردند.
 ۵ ماه پس از آنکه اعلام شد سریال تحسین‌شده «تاج» در فصل پنجم به پایان می‌رسد، حالا نتفلیکس که سازنده سریال است اعلام کرد این سریال که درباره خاندان سلطنتی بریتانیاست، فصل ششمی هم خواهد داشت تا بتواند ماجراهای دهه اول هزاره سوم را هم به تصویر بکشد. تغییر سرنوشت این سریال بسیار پرطرفدار دیروز پنجشنبه در توییتر اعلام شد و پیتر مورگان خالق آن گفت می‌خواهد عدالت را درباره این داستان رعایت کند.
 فصل جدید برنامه تلویزیونی «نردبان» با نمایش مستندهای «پرنیان» به کارگردانی ارد عطارپور و «خانه‌ای برای تو» ساخته مهدی بخشی‌مقدم آغاز می‌شود. مستند «خانه‌ای برای تو» روایتی متفاوت از یک جوان مبتلا به سرطان است که تلاش می‌کند این بیماری را شکست دهد. این مستند جایزه بهترین فیلم را از جشنواره «سینماحقیقت» دریافت کرد.
 کتاب خاطرات «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا ازجمله آثاری است که در فهرست هفتگی کتاب‌های پرفروش نشریه نیویورک‌تایمز و آمازون به چشم می‌خورد.
 تصویربرداری «برف بی‌صدا می‌بارد» طولانی‌ترین سریال تلویزیونی به کارگردانی پوریا آذربایجانی همچنان ادامه دارد. مجموعه برف بی‌صدا می‌بارد که مدتی پیش و در سکوت خبری در شهرک غزالی کلید خورده بود، سه فصل دارد و در دهه‌های ۶۰،۷۰ و ۹۰ روایت می‌شود.
 رضا افضلی، شاعر، پژوهشگر و استاد دانشگاه، پنجشنبه، نوزدهم تیر، در هفتادودو سالگی بر اثر سکته مغزی در بیمارستان جوادالائمه(ع) مشهد
درگذشت.
 شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی مجوز نمایش دو فیلم   «سلفی با دموکراسی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی عطشانی و «آن شب» به تهیه‌کنندگی محمد درمنش و کارگردانی حسن کلاهی اهری را با رده بندی سنی 12+ صادر کرد.
 محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی، درباره وضع سینماها در شرایط کنونی می‌گوید: «به هر ترتیب تعطیلی یا ادامه‌دادن فعالیت سینماها به نظر ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد. اما تاکنون تنها فیلم «پیشی‌میشی» از اکران انصراف داده است و چندین فیلم تازه دیگر نیز متقاضی اکران در سینماها هستند.»
 سه فیلم سینمایی با مجموع بیش از یک‌میلیارد و ۳۵۰‌میلیون تومان فروش به پایان اکران آنلاین رسیدند. سه فیلم «کشتارگاه»، «تیغ و ترمه» و «بهت» با پشت سر گذاشتن ۳۰ روز از نمایش و فروش کمی بیشتر از ۹۰‌هزار بلیت درمجموع سه فیلم و دو پلتفرم به‌زودی به شبکه نمایش خانگی وارد خواهند شد.

 


تعداد بازدید :  445