شماره ۲۰۱۰ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۷ تير
صفحه را ببند
دیالوگ

کمال تبریزی،‌ کارگردان: «یادم هست وقتی نقش ایام پیری شهریار را به سیروس گرجستانی پیشنهاد دادم، ابتدا قدری تردید داشت و می‌گفت ایفای نقش شخصیت‌های واقعی دشوار است، اما بعد از گفت‌وگوهای مفصلی که داشتیم سرانجام پذیرفت. گفتم چطور شد قبول کردی؟! گفت چیزهایی که از نقش می‌گویی و شهریاری که تعریف می‌کنی، مرا یاد پدرم می‌اندازد. پدرم را می‌توانم خوب بازی کنم! و خوب بازی کرد.»
احمد آرام، نویسنده: «در حال حاضر، هم تعریف سرقت ادبی عوض شده، هم شکل آن به تناسب ارزش آثاری که چاپ می‌شوند، تفاوت‌هایی کرده است. هر چقدر تکنولوژی پیشرفت کند و ما وارد دنیای مجازی شویم، می‌توان خیلی راحت با آثاری که هنوز حتی چاپ نشده‌اند -مثلا یک نویسنده اروپایی به بخشی از متن داستانش اشاره کرده باشد- سرقت انجام داد.»
سیروس الوند، کارگردان: «اکران آنلاین فیلم «آنجا همان ساعت» برای من کارگردانی که به واسطه یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی فیلمم را ساخته‌ام، به صرفه نیست، چون ممکن است فیلم بلافاصله بعد از اکران آنلاین قاچاق شود و چیزی عاید ما نشود و ضرر کنیم. در این شرایط تصمیم گرفتم با آقای شایسته، پخش‌کننده فیلم صحبت کنم و ایشان هم پذیرفتند تا فیلم را در سینماها اکران کنیم و سرانجام اخیرا در جلسه شورای صنفی نمایش مشخص شد که فیلم ما بیست‌وپنجم تیر ماه اکران‌می‌شود.»
بابک کریمی،‌ بازیگر: «متاسفانه ما در جامعه تحمل شنیدن یک نقد، یک حرف مخالف یا حتی یک حرف متفاوت با نظر خود را نداریم؛ یعنی یک فرهنگ لمپنیزم داریم که روی آن کت و شلوار پوشیده‌ایم و این نشان می‌دهد که هنوز در خیلی چیزها، خیلی عقب هستیم.»


تعداد بازدید :  293