شماره ۲۰۱۰ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۷ تير
صفحه را ببند
روی خط سینما

 درامی با عنوان «روزهای بهتر» ساخته درِک تسانگ از چین به عنوان برنده جایزه اصلی جشنواره فیلم شرق دور در اودین واقع در شمال ایتالیا انتخاب شد. این فستیوال به صورت آنلاین برگزارشد و برندگان جایزه شاتوت طلایی و دیگر جوایز آن نیز توسط تماشاگران و با رأی آنلاین آنها انتخاب شدند. در این دوره حدود ٣ هزار نفر دارای مجوز از ۴۵ کشور برای انتخاب برندگان جوایز، ۲۵ هزار رأی دادند. «روزهای بهتر» همچنین جایزه شاتوت سیاه را از آن خود کرد.
 فیلم کوتاه «آخرین خانه دنیا» (The World›s Last House) به کارگردانی امیر غلامی و تهیه‌کنندگی پیام محمودی کردستانی به بخش مسابقه نهمین دوره جشنواره «ریو راو» کشور اسپانیا راه یافت. این جشنواره بیست‌وهشتم آگوست تا یازدهم سپتامبر ۲۰۲۰ برابر با هفتم تا بیست‌ویکم شهریور ماه در شهرهای مختلف مارینا آلتا در والنسیای اسپانیا برگزار می‌شود.
 گروه ساخت فیلم «مأموریت غیرممکن» با مجوز دولت بریتانیا بدون قرنطینه ۱۴ روزه سفر، وارد بریتانیا می‌شوند و کار تولید فیلم را از سر می‌گیرند. با معافیت این گروه، تولید فیلم‌های بزرگ هالیوودی در این کشور دوباره از سر گرفته می‌شود. اولیور داودن، وزیر فرهنگ هفته پیش در این زمینه با تام کروز صحبت کرده بود و این تصمیم نیز نتیجه آن گفت‌وگو است.


تعداد بازدید :  347