شماره ۲۰۰۹ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
مـــــــرور

  براساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار مقرر شده است روغن‌های مایع ۱۲‌درصد و روغن‌های جامد و نیمه‌جامد ۱۴درصد افزایش قیمت را نسبت به قیمت‌های تعیین‌شده قبلی دریافت کنند.  
  دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هیچ تاریخی برای برقراری پروازهای خارجی قطعی و نهایی نیست، گفت: «آغاز فروش تورهای خارجی قابل اتکا نیست و مردم فریب پیامک‌های تبلیغاتی را نخورند.»
  سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اجباری‌شدن استفاده از ماسک در فرودگاه‌های کشور و داخل هواپیما‌ها خبرداد.
  رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از  تخصیص نیافتن ارز برای واردات مواد اولیه این صنعت طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت که این مسأله باعث شده تولید 8 واحد از ۱۵ واحد محصولات دخانی متوقف‌شود.  
  معاون مسافری شرکت راه‌آهن اعلام کرد: «اگر استفاده از ماسک اجباری شود و آن را از سوی دولت یا ستاد مقابله با کرونا به ما ابلاغ کنند، به سرعت آن را اجرایی‌می‌کنیم.»  
  بررسی روند بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت انواع خودروهای داخلی طی حدودا دو هفته اخیر بیش از ۲۰‌درصد گران‌ شده و این روند باوجود حضور مشتری همچنان افزایشی است.  
   بعد از حذف برنج از دریافت ارز ۴هزارو۲۰۰ تومانی اکنون برنج‌های وارداتی که تا پیش از این تغییر وارد شده است، فقط به شرط تحویل به دولت امکان ترخیص با نرخ ۴هزارو۲۰۰ تومان را خواهد داشت، در غیر این صورت باید مابه‌التفاوت با ارز نیمایی را پرداخت کنند.  
  رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور گفت: «افزایش قیمت خوراک دام و طیور به ما نشان می‌دهد که بازار ثبات مناسبی ندارد و اگر مشکلات حل‌وفصل نشود، در آینده نزدیک در تأمین شیر، گوشت، تخم‌مرغ و دیگر محصولات پروتیینی با چالش جدی مواجه خواهیم شد.»  
  در حالی میزان مصرف آب در کشور از ابتدای‌ سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل ۱۱‌درصد افزایش‌ یافته که موجودی آب سدهای کشور 5درصد
 نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است. 


تعداد بازدید :  297