شماره ۲۰۰۸ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
اخبار روز

وزیر خارجه پاکستان کرونا گرفت
وزیر امور خارجه پاکستان تأیید کرد که به بیماری ویروس کرونا مبتلا شده است. به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که تست ابتلایش به ویروس کرونا مثبت اعلام شده و به محض اعلام این مسأله او دچار «تبی خفیف» شده و خودش را در خانه‌اش در قرنطینه قرار داده و کارهایش را از محل قرنطینه‌اش در خانه انجام می‌دهد.او در توییتی نوشت: «به لطف خدا من همچنان حس قدرت و انرژی دارم. من به انجام وظایفم از محل خانه خودم ادامه می‌دهم. لطفا برای من دعا کنید. این درحالی است که تاکنون دو نخست‌وزیر سابق پاکستان شامل شاهد خاقان عباسی و سیدیوسف رضا گیلانی به همراه چند قانون‌گذار و سیاستمدار دیگر این کشور تست ابتلایشان به ویروس کرونا مثبت بوده است. اکثر آنها دوره بیماری را طی و بهبود پیدا کردند. شهباز شریف، رهبر مخالفان دولت پاکستان، اسد قیصر، رئیس مجلس ملی پاکستان، عمران اسماعیل، فرماندار سند، شیخ رشید، وزیر راه‌آهن و سعید غنی، رهبر حزب مردم پاکستان جزو چهره‌های ارشد سیاسی هستند که تاکنون در این کشور به ویروس کرونا مبتلاشده و بهبود یافته‌اند.

کره‌شمالی: برنامه‌ای برای گفت‌وگو با آمریکا وجود ندارد
کره‌شمالی روز گذشته بار دیگر تأکید کرد که برنامه‌ای فوری برای ازسرگیری گفت‌وگوهای اتمی با آمریکا ندارد مگر آنکه واشنگتن سیاست‌های خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ را متوقف کند. به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس این اظهارنظر از سوی چو سون هویی، معاون اول وزیر خارجه کره‌شمالی چند روز پس از آن مطرح شد که جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شاید به دنبال برگزاری نشستی دیگر با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به‌عنوان «سورپرایز اکتبر» پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشد. ترامپ و کیم سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند. اظهارات معاون اول وزیر خارجه کره‌شمالی در پی یک‌سری اظهارات مشابه از سوی پیونگ یانگ است که اعلام کرده دیگر به ترامپ اجازه برگزاری نشست‌هایی با حضور مقام‌های عالی‌رتبه را نمی‌دهد که بتواند از آنها به‌عنوان دستاوردهای سیاست خارجی استفاده کند، مگر آنکه چیز با ارزشی در ازای آن بدهد.

کارتر طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد
رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا طرح اسراییل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را محکوم کرد و هشدار داد که طرح الحاق به راهکار تشکیل دو کشوری و امکان دستیابی به راه‌حل عادلانه درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد. به گزارش ایسنا، جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طرح الحاق به منزله مصادره گسترده و غیرقانونی اراضی فلسطین خواهد بود. باید این طرح متوقف و اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها براساس قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل و توافق‌نامه‌های دوجانبه سابق به مذاکرات هدفمند برگردند.»
او توسعه‌طلبی مستمر رژیم صهیونیستی در شهرک‌های کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که این اقدام هرگونه احتمال تشکیل کشور مستقل فلسطین را به خطر می‌اندازد. کارتر گفت که طرح الحاق به راهکار تشکیل دو کشوری و امکان دستیابی به راه‌حل عادلانه درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد. او که رهبری میانجی‌گری معاهده صلح مصر و رژیم صهیونیستی را برعهده دارد، تأکید کرد: «طرح الحاق، این معاهده و دو توافقنامه کمپ دیوید و اسلو را که نقشه راه صلح را مشخص‌کرده است، نقض می‌کند.» در مجلس سنا، کریس وان هولن، سناتور دموکرات هم روز پنجشنبه اعلام کرد که از قطع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در صورت اجرای طرح الحاق حمایت خواهد کرد.

 

 


تعداد بازدید :  416