شماره ۲۰۰۸ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
خبر سیاسی

پنج نماینده مجلس یازدهم به کرونا مبتلا شدند
خبرگزاری تسنیم از مبتلا شدن پنج نماینده مجلس یازدهم به کرونا خبر داد.
با شیوع بیماری کرونا از اواخر ‌سال گذشته، اخباری از گوشه و کنار مبنی بر ابتلای تعدادی از نمایندگان دوره دهم مجلس به گوش می‌رسید، اما طی روزهای اخیر نیز همزمان با اوج شیوع بیماری کرونا، اخباری رسیده مبنی بر اینکه چهار تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که برای گذراندن دوره درمان در قرنطینه به‌ سر می‌برند.  محمدطلا مظلومی، حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد، حسینعلی حاجی‌دلیگانی و علی‌عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس ازجمله افرادی هستند که به کرونا مبتلا شده‌اند.
 بر اساس این گزارش، محمدمهدی زاهدی، رئیس سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم کرمان در خانه ملت نیز چندی پیش به کرونا مبتلا شد که خبرگزاری تسنیم خبر از بهبود حال او داده است.


محمدعلی کامفیروزی تبرئه شد
رأی برائت محمدعلی کامفیروزی در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان فارس صادر شد.
به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد پرونده محمدعلی کامفیروزی که با اتهام توهین به مقام معظم رهبری در جریان رسیدگی بدوی منجر به صدور رأی غیرقطعی دو ‌سال حبس شده بود، با تجدید نظر خواهی او مجدد در دستور کار رسیدگی در دادگاه تجدید نظر قرار گرفت.
 بنا بر این گزارش، پس از دریافت تقاضای تجدیدنظر خواهی او، پرونده در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان فارس مطرح شد و رسیدگی به این پرونده به‌صورت فوق‌العاده در دستور کار شعبه مزبور قرار گرفت. بر اساس رأی صادر شده، قضات صادرکننده رأی خاطرنشان کرده‌اند که کامفیروزی در تمام مراحل رسیدگی منکر اتهام توهین به رهبری شده و در گزارش ضابط پرونده نیز این اتهام گزارش نشده است، بنابراین تقاضای تجدید نظر کامفیروزی صحیح تشخیص داده شده و رأی قطعی بر برائت او صادر می‌شود.


اعتبارنامه تاجگردون و انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود در دستور کار مجلس
 عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت بررسی اعتبارنامه منتخب گچساران ‌و انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود در دستور کار جلسه روز چهارشنبه مجلس است.
احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «جلسه علنی‌ امروز مجلس با حضور آقایان ظریف، وزیر امور خارجه و مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت برگزار خواهد شد.»
او‌ افزود: «روز چهارشنبه نیز وزیر بهداشت میهمان جلسه علنی مجلس خواهد بود و در ادامه بررسی اعتبارنامه آقای تاجگردون و انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود در دستور کار است.»
 امیرآبادی درباره اینکه آیا اعتبارنامه منتخب گچساران به رأی مجلس گذاشته خواهد شد یا نه؟ گفت: «این موضوع از اختیارات رئیس جلسه است و بر اساس نظر ایشان تصمیم‌گیری‌ خواهد شد.» عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: «تا هفته گذشته آقایان نبویان، پژمانفر و شجاعی به‌عنوان کاندیداهای ریاست کمیسیون اصل نود اعلام آمادگی کرده بودند. اگر در این فاصله فرد دیگری هم کاندیدا شده باشد، اطلاعی ندارم ولی هیأت‌رئیسه مجلس فردا دو نفر را به‌عنوان کاندیدای ریاست کمیسیون اصل نود برای رأی‌گیری به صحن علنی معرفی خواهد کرد.»


تعداد بازدید :  470