شماره ۲۰۰۸ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
داوطلبان آزمون دکتری و ارشد وزارتخانه‌های بهداشت و علوم به رئیس‌جمهوری نامه نوشتند
70 هزار امضا برای تعویق امتحان
داوطلبان می‌گویند که فاصله میان دو آزمون، تنها یک روز است، در حالیکه حوزه امتحانی‌ خیلی‌ها در دو شهر متفاوت است بسیاری از داوطلبان، از نیروهای کادر درمان‌اند که در این مدت مشغول کار بوده‌اند،آنها زمان کافی برای مرور درس‌هایشان نداشته‌اند، خسته‌اند و از سوی دیگر به دلیل پر شدن مجدد بیمارستان‌ها از بیماران مبتلا به کرونا، مدیران به آنها مرخصی نمی‌دهند بسیاری از کسانی که ناقل ویروس هستند، نشانه‌ای ندارند، ممکن است تعدادی مبتلا باشند و در دوره قرنطینه 14 روزه‌شان به سر ببرند، آنها چطور می‌خواهند در آزمون شرکت کنند؟ تکلیف آنها که در بیمارستان‌ها کار می کنند و با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط‌اند چیست؟ داوطلبان در صورت ابتلا، ویروس را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کنند مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: امروز در جلسه کمیسیون، تصمیمات تازه‌ای در این زمینه گرفته می‌شود

  [ زهرا جعفرزاده ] هفتاد‌ هزار امضا جمع شد تا سندی شود درباره خواسته داوطلبان برای به تعویق افتادن چهارآزمون تخصصی. داوطلبان آزمون‌ دکتری و ارشد دو وزارتخانه بهداشت و علوم، درباره تاریخ برگزاری آزمون‌شان اعتراض دارند. براساس آخرین تصمیم‌گیری‌ وزارت علوم، با وجود اعتراض داوطلبان، آزمون دکتری وزارت علوم در بیست‌وششم تیرماه و آزمون دکتری وزارت بهداشت در دو روز در بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم تیر و آزمون ارشد وزارت علوم، دوم و سوم مرداد و همچنین ارشد وزارت بهداشت، بیست و سه و بیست و چهارم مرداد برگزار می‌شود و حالا داوطلبان که از قبل، معترض بودند، با نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری خواسته‌اند تاریخ برگزاری آزمون، فاصله کم میان دو امتحان و شرایط برگزاری بررسی شود. آنها می‌گویند برگزاری این آزمون‌ها با توجه به قرار گرفتن تعداد زیادی از داوطلبان در یک سالن، گرمای هوا و روشن کردن کولر و شرکت کردن تعداد زیادی از نیروهای کادر درمان می‌تواند منجر به شیوع بیشتر کووید- 19 در کشور شود. همه اینها در حالی است که در شرایط فعلی، بیماری فروکش نکرده است و احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد. با همه اینها، وزیر علوم نهم تیر، با دفاع تمام‌قد از برگزاری این آزمون‌ها در تاریخ مقرر گفت که زمان برگزاری این آزمون‌ها به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد و  توضیح داد: «تغییر و جابه‌جایی زمان هر یک از آزمون‌ها موجب خواهد شد در ‌سال آینده گروهی از داوطلبان امکان ورود به دانشگاه نداشته باشند.» از آن طرف، سازمان سنجش دو روز پیش با تأیید این خبر، اعلام کرد که قرار است این آزمون‌ها با تمهیدات بهداشتی برگزار شود؛ مثل افزایش 40‌درصدی حوزه‌های امتحانی، اجبار در استفاده از ماسک، استعلام اسامی مبتلایان قطعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی. به گفته فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی این سازمان، تمام برگه‌ها ضدعفونی‌ می‌شود، عوامل اجرایی از ماسک، دستکش و گان استفاده می‌کنند و فاصله میان صندلی‌ها 1.6 متر خواهد بود. اما توضیحات مسئولان وزارت علوم سبب نشد تا متخصصی مثل مینو محرز، که عضو کمیته کشوری کروناست، نسبت به این ماجرا انتقاد نکند. او قبلا گفته بود که برگزاری چنین آزمون‌هایی به‌ویژه کنکور سراسری اشتباه است و باید به زمان دیگری موکول شود. او حتی پیشنهاد داده بود کنکور برای مبتلایان از راه دور برگزار شود. قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت هم در این‌باره قبلا گفته بود که افراد با علائم کرونا، باید در فضای جداگانه‌ای آزمون دهند. او هشدار  داده بود که هرگونه اغماض، دیگر افراد را نیز به کرونا آلوده می‌کند.
نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری
هفته اول خرداد بود که داوطلبان شرکت در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت نوشتند و از او خواستند زمان برگزاری این دو آزمون تغییر کند. آنها در این نامه که به امضای 15‌هزار نفر رسیده بود، اعلام کردند که به دلیل درگیری شبانه‌روزی در بیمارستان‌ها، آمادگی شرکت در آزمون را ندارند و خواستند زمان برگزاری آزمون تغییر کند و در صورت برگزاری، حوزه‌های امتحانی و روزهای برگزاری آزمون‌ها افزایش یابد. آن نامه با امضای 15‌هزار نفر، برای وزیر بهداشت فرستاده شد و حالا با گذشت بیش از یک ماه، نامه‌ دیگری این‌بار خطاب به رئیس‌جمهوری تهیه شده است. این نامه تا به حال 70‌هزار امضا دارد: «در بسیاری از شهرها، بیشتر ظرفیت کادر بهداشت و درمان مشغول فعالیت‌ در بخش کرونا هستند که بسیاری از آنها داوطلب شرکت در آزمون‌‌اند. آنها آمادگی لازم برای شرکت در آزمون  را ندارند، مرخصی داوطلبان کادر بهداشتی - درمانی آزمون‌ها از سوی مدیران و روسای بیماستان‌ها و مراکز درمانی لغو شده است. این افراد فرصتی برای جبران عقب‌افتادگی درسی ندارند. آنها مانند داوطلبان آزمون‌های وزارت علوم، به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تشکیل نشدن کلاس‌ها موفق به دفاع از پایان‌نامه‌های خود یا پایان کلاس‌های درسی و فارغ‌التحصیل شدن نشده‌اند و همین مسأله باعث شده نتوانند در آزمون شرکت کنند.» اینها بخشی از متن نامه‌ای است که برای حسن روحانی نوشته شده است. در این نامه همچنین آمده است: «آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی وزارت بهداشت و وزارت علوم انتهای تیر و مرداد امسال برگزار می‌شود. این درحالی است که شاهد اعلام وضع قرمز و هشدار در یک‌سوم از استان‌های کشور به دلیل بازگشت موج جدید شیوع کرونا هستیم.» در این نامه همچنین خواسته شده است: «آزمون به تاریخ دیگری موکول شود، زمانی که دمای هوا کاهش محسوسی پیدا کرده باشد و دیگر نیاز به استفاده از سیستم‌های سرمایشی نباشد، حوزه‌های برگزاری آزمون و تعداد روزها افزایش پیدا کند و شرایط ایمن برای داوطلبان فراهم شود.» رونوشت این نامه برای وزیر بهداشت، وزیر علوم، رئیس مجلس شورای اسلامی، چهار معاون وزارت بهداشت، فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران، رئیس سازمان غذا و دارو، روسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و امنیت ملی و ...  فرستاده شده است.
پنج آزمون در یک ماه؛ وضع نگران‌کننده است
مجتبی عباسی، نماینده صنفی دانشجویی و دانشجوی دکترای تخصصی بیولوژی تولید مثل پژوهشگاه ابن سینا به‌طور جدی پیگیر وضع برگزاری این آزمون‌هاست. او به «شهروند» می‌گوید که وزارت علوم اصرار به برگزاری آزمون دارد: «تا قبل از کرونا آزمون دکتری وزارت بهداشت در اردیبهشت و خرداد و دکتری وزارت علوم در اسفندماه برگزارمی‌شد. با وضع جدید، آزمون دکتری وزارت بهداشت و وزارت علوم به تعویق افتاده و قرار است بیست‌وششم و بیست‌وهفتم تیر برگزار شود، همه اینها درحالی است که حوزه‌های امتحانی ممکن است در دو شهر مختلف باشد و داوطلب اصلا فرصت نکند از شهری به شهر دیگر برود.» به گفته او بررسی‌ها نشان می‌دهد که 60 تا 70‌درصد شرکت‌کنندگان در بیمارستان‌ هستند که به دلیل شرایط کاری‌شان نمی‌توانند در آزمون‌ها حاضر شوند. از همه اینها گذشته، به‌طورکلی حدود 2.5‌میلیون داوطلب در کشور وجود دارد که قرار است در تیر و مرداد در پنج آزمون سراسری، دکتری و ارشد وزارت بهداشت و دکتری و ارشد وزارت علوم شرکت کنند، حضور این افراد منجر به انتشار بیشتر ویروس می‌شود: «ویروس کرونا به راحتی از ماسک N95 رد می‌شود، کافی است یک نفر در سالن مبتلا باشد. وزارت بهداشت می‌گوید که هر نفر می‌تواند بیش از 400 نفر را مبتلاکند. این مبتلایان می‌توانند آمارها را به شدت بالا ببرند.» عباسی معتقد است که فشار زیادی به وزارت علوم وارد شده تا حتما آزمون‌ها برگزار شود، از آن طرف، دولت هم خواستار برگزاری آزمون است تا تکلیف روشن شود. این وضعیت، نگران‌کننده است: «می‌گویند افراد باید با ماسک و دستکش وارد شوند، اما مگر داوطلب می‌تواند چهار ساعت با ماسک سر جلسه امتحان بنشیند؟ از آن طرف، از کجا می‌خواهند متوجه شوند که کسی مبتلاست وقتی خیلی‌ها نشانه بیماری ندارند.» براساس اعلام او داوطلبان آزمون دکتری وزارت علوم  170 هزار تا 180 هزار نفر و داوطلبان ارشد این وزارتخانه 700 تا 800‌هزار نفرند. از آن طرف، داوطلبان دکتری وزارت بهداشت 18 تا 19‌هزار نفر و ارشد این وزارتخانه 70 تا 80‌هزار نفرند. تعداد آنهایی هم که در کنکور سراسری شرکت می‌کنند، نزدیک به 1.5‌میلیون نفر است. در این وضعیت به گفته نماینده صنفی این داوطلبان، رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیر ماجراست و کمیسیون آموزش در نخستین جلسه به موضوع رسیدگی می‌کند. همه اینها درحالی است که فرمانده ستاد مقابله با کرونا برگزاری این آزمون‌ها را منع کرده بود و متخصصان بیمارستان مسیح دانشوری نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده‌اند: «بهتر است زمانی که هوا خنک‌تر شد و نیاز به استفاده از کولر نبود، این آزمون‌ها برگزار شود، اما آن‌طور که پیداست وزارت علوم هر طور که شده می‌خواهد این آزمون‌ها برگزار شود.»
بیمارستان‌ها مرخصی نمی‌دهند
رامین یکی از داوطلبانی است که پنجشنبه بیست‌‌وششم تیر و شنبه بیست‌وهشتم تیر دو آزمون دکتری وزارت بهداشت و وزارت علوم دارد و  می‌گوید که شرایط شرکت در این دو آزمون برایش بسیار سخت است؛ زیرا ساکن نیشابور است و آزمون وزارت علوم در سبزوار برگزار می‌شود و آزمون وزارت بهداشت در مشهد. این در حالی است که امکان چند روز مرخصی‌گرفتن از بیمارستان برایشان فراهم نیست. او به «شهروند» توضیح می‌دهد که در  وضعیت فعلی، بسیاری از داوطلبان حتی فرصت نکرده‌اند درس‌هایشان را مرور کنند و آمادگی کافی برای شرکت در آزمون ندارند؛ خیلی از آنهایی که در آزمون دکتری و ارشد وزارت بهداشت شرکت می‌کنند، از کادر درمان‌اند و در تمام این مدت مشغول ارایه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا بوده‌اند. رامین در دو رشته دکتری بیوشیمی بالینی و دکتری بیوشیمی وزارت علوم شرکت کرده و در آزمایشگاه بیمارستانی در نیشابور مشغول به کار است: «من برای شرکت در این دو آزمون نیاز به چند روز مرخصی دارم، از همه اینها گذشته جابه‌جایی در این شهرها، با توجه به شرایط شیوع کرونا بسیار خطرناک است، الان مشهد از وضعیت قرمز هم عبور کرده و این رفت‌وآمدها از یک حوزه به حوزه دیگر منجر به انتقال ویروس می‌شود. در حال حاضر، بیشتر تخت‌های بیمارستان‌های مشهد پُر از بیماران مبتلا به کروناست.» به گفته او، با توجه به اینکه یکی از آزمون‌ها در روز شنبه بیست‌وهشتم تیر برگزار می‌شود، خیلی‌ها ممکن است در آن روز نتوانند مرخصی بگیرند، آن هم با توجه به شرایط فعلی که بیمارستان‌ها دوباره شلوغ شده است: «آزمون دکتری وزارت بهداشت قرار بود بیست‌وسوم خرداد برگزار شود که به دلیل شرایط پیش آمده به بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم تیرماه موکول شد، این در حالی است که با توجه به شرایط پیش آمده، آن زمان هم شرایط خوبی برای برگزاری آزمون نیست.» رامین می‌گوید اگر برگزاری آزمون به تعویق بیفتد، احتمال بالارفتن آمار ابتلا کم می‌شود: «نیروهای کادر درمان خسته شده‌اند و تلاش زیادی کرده‌اند تا آزمون را از دست ندهند. این در حالی است که اگر با این شرایط برگزار شود، آمار شیوع بالا می‌رود.» رامین حالا مانند هزاران نفر دیگر بلاتکلیف است، هنوز به آنها پروتکلی برای شرکت در آزمون اعلام نشده، هر چه گفته شده تنها درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است: «می‌گویند آزمون باید در همین تاریخ برگزار شود؛ زیرا در پاییز هم‌پوشانی با آنفلوآنزا ایجاد می‌شود. در حالی که اگر آزمون در شهریور برپا شود، هم‌پوشانی نخواهد داشت زیرا آن زمان ویروس آنفلوآنزا هنوز شایع نشده است.»
داوطلبان ویروس را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کنند
امیر داوطلب دیگری است. او در دو رشته ایمونولوژی پزشکی وزارت بهداشت و ایمونولوژی دامپزشکی وزارت علوم شرکت کرده. یکی از آزمون‌هایش در بیست‌وششم تیر و دیگری روز بعد یعنی بیست‌وهفتم تیر برگزار می‌شود: «آنهایی که حوزه امتحانی‌شان در شهر دیگری است با مشکل مواجه می‌شوند، به ویژه در شهرهای غربی که وضعیت شیوع کرونا قرمز است، داوطلبان ناچارند برای شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت به شهر دیگری بروند، تصور کنید این فرد ناقل باشد و ویروس را از جایی به جای دیگر منتقل کند.» او می‌گوید که در سال‌های گذشته وضعیت این‌طور نبوده؛ یعنی افراد در هر دو آزمون با فاصله چندین ماهه در یک شهر شرکت می‌کردند، اما امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس جابه‌جایی از شهری به شهر دیگر اتفاق افتاده است: «قرار بود آزمون دکتری وزارت علوم در اسفند برگزار شود، بعد به فروردین و بعدتر به تیر موکول شد. آزمون دکتری وزارت بهداشت هم قرار بود یک ماه پیش بر پا شود که حالا به اواخر تیر افتاده است.» به گفته او، آزمون‌ها در دو نوبت صبح و عصر و در سه روز پشت سر هم برگزار می‌شود، این در شرایطی است که اصلا فرصتی برای ضدعفونی محل فراهم نمی‌شود: «بسیاری از کسانی که ناقل ویروس هستند، نشانه‌ای ندارند، ممکن است تعدادی مبتلا باشند و در دوره قرنطینه چهارده روزه‌شان به سر ببرند، آنها چطور می‌خواهند در آزمون شرکت کنند؟ تکلیف آنها که در بیمارستان‌ها کار می‌کنند و با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط‌ هستند، چیست؟»
موضوع امروز بررسی می‌شود
امید داوطلبان کنکور ارشد و دکتری وزارت بهداشت و علوم به جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است. قرار است امروز در اولین جلسه این کمیسیون ماجرای برگزاری آزمون‌ها و شروع به فعالیت مدارس بررسی شود. مهدی اسماعیلی یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس است و به «شهروند» می‌گوید که اولویت، سلامت داوطلبان است. او در کمیسیون اعلام کرده زمان و کیفیت برگزاری آزمون‌های پیش‌ رو، یعنی آزمون‌های دکتری وزارت بهداشت و وزارت علوم، ارشد این دو وزارتخانه و کنکور سراسری باید موکول شود به زمانی که بررسی درستی از شرایط انجام شود؛ یعنی زمانی می‌توان این آزمون‌ها را برگزار کرد که بیماری فروکش کرده باشد یا در آستانه کنترل باشد: «ما باید بررسی‌هایمان را انجام دهیم، اگر بیماری فروکش نکرد و محدودیت‌ها بازگردانده شد، دیگر نمی‌توان نسبت به برگزاری این آزمون‌ها اقدام کرد. به نظر ما، نباید عجله کرد؛ زیرا با برگزاری این آزمون‌ها تجمع عظیمی از داوطلبان اتفاق می‌افتد و شرایط می‌تواند خطرآفرین باشد.» اسماعیلی می‌گوید که جمعیت شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها میلیونی است، قرارگرفتن آنها در یک مکان آن هم با وجود وسایل سرمایشی خطرناک است. او پیشنهاد می‌دهد که زمان برگزاری این آزمون‌ها به تعویق بیفتد، هر چند که می‌داند داوطلبان با این موضوع مشکل دارند: «ما می‌دانیم که دانش‌آموزان و داوطلبان یک سال زحمت کشیده‌اند و می‌خواهند زودتر آزمون را بدهند اما اولویت ما سلامت آنهاست. می‌توان با کمترین آسیب در زمان بهتری آن را برگزار کرد.» بر اساس اعلام این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز در جلسه کمیسیون تصمیمات تازه‌ای در این زمینه برگزار می‌شود؛ این اولین جلسه کمیسیون آموزش پس از تشکیل است. روز گذشته احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، هم به تسنیم گفته بود که تعدادی از نمایندگان مجلس در حال تدوین طرحی برای تعویق در زمان برگزاری کنکور 99 هستند. البته اشاره او به کنکور سراسری است و نه آزمون‌های دکتری و ارشد وزارت بهداشت و علوم.

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 46 موافق
تعویق
م
محمدنیا |
مخالف 0 - 52 موافق
سلام .وقتتون بخیر . ببخشید ما شهرامون در وضعیت قرمز هست ،اوضاع خیلی وخیمه . علاوه بر استرس کنکور ،نگران جون خودمون و خانوادمون هستیم . پروتکل های بهداشتی تو لیگ فوتبال هم رعایت شد که جواب تست کرونای همشون مثبت در اومد . تازه اونا یازده دوازده نفرن . تو کنکور حرف میلیونها میلیونه . لطفا کنکور به زمان ایمن تعویق پیدا کنه و گرنه فاجعه روی میده .#تعویق_تمام_کنکورهای_سراسری
ا
امیر علیزاده |
مخالف 0 - 45 موافق
آقا ما نخواهیم بمیریم کی رو باید ببینیم.تو اینجا اینهمه گفتن رعایت اصول بهداشتی رعایت اصول بهداشتی ...یه فوتبال برگزار کردن از جفت تیم روی هم 28 نفر کرونا گرفتن.ما میدونیم سنجشی ها دارن دروغ میگن .شما فرض کن برایه ورود سر جلسه کنکور داوطلبا بخوان اثرانگشت بزنن مگه میشه برایه هر نفر یه استامپ بیارن.دم خروس هم که تو این دو سه روزه با این امتحانایی که سنجش برگزار کرد زد بیرون.ما میدونیم اینا ما و خونواده هامون رو به کشتن میدن ولی حیف که صدامون بجایی نمیرسه.احتمالا خطای انسانیه دیگه ای در راهه
|
مخالف 0 - 34 موافق
با عرض سلام و احترام لطفا برای مدتی محدودیت های لازمه رو اجرا کنید تا شیوع بیماری کرونا کاهش پیدا کند، بعد به دنبال برگزاری کنکور ها باشید جان میلیون ها دانشجو در خطر است برای یک بازی فوتبال تجمعی با نهایت ۵۰ یا ۶۰ نفر انسان از قشر مرفه که بدون نیاز به مترو و اتوبوس با ماشین های شخصی جابجا میشن و در بهترین شرایط ممکن به سر میبرند شکل میگیره، وقتی اونها درگیر بیماری کرونا بودن و به هم انتقال دادن از قشر دانشجو با هر سطح ممکن از نظر رفاهی و فرهنگی و اجتماعی چه انتظاری میره؟ لطفا از جان قشر تحصیل کرده حراست لازمه را به عمل آورید
M
Marzi |
مخالف 0 - 38 موافق
موافق تعویق تمام کنکور های سراسری(ارشد و دکتری و کارشناسی)
پ
پوران |
مخالف 0 - 36 موافق
بنده داوطلب کنکور دکترا هستم و مثل خیلی از دوستان شهرستانم، و برا آزمون حداقل پنج شیش پست باید عوض کنم تا برسم سر جلسه، استرس مسیر،استرس پدرمادر سالمندم که کرونا رو نیارم، استرس کنکور و استرس اینکه واقعا ارزش داره سر جلسه برم یا نه، از وزارت علوم خواهش میکنم صدای ما رو بشنون، و تا بهبودی شرایط تعویق بندازن، چون با این اوضاع واقعا باید تلاش یکسال رو کنار گذاشت و سر جلسه نرفت
س
ستاره ایرانخواه |
مخالف 1 - 36 موافق
برگزاری آزمون در شرایط فعلی که بیمارستانها دیگه ظرفیت خالی ندارند فاجعه ای بزرگ را به همراه خواهد داشت.لطفا آزمون به تعویق بیفتد.و ترم جدید از بهمن شروع بشود.
ی
یه نگران |
مخالف 0 - 34 موافق
خواهش میکنم تعویق رو دوباره تمدید کنید چطوری میشه امنیت رو تضمین کرد هر سال طبق موعد دانش آموزان کنکور دادن الان حدافل ما روزی ۱۵۰ کشته میدیم امسال سال خاصی است چرا با جان ما بازی میکتید من الان آمادگی دارم خسته هم هستم ولی خب خیلی استرس دارم من عینکیم دستام عرق میکنه جطور ماسک بزنم و دستکش بپوشم انصاف نیست زحمت یک ساله ام هدر بره
م
محبوبه |
مخالف 0 - 32 موافق
سلام ماها که چندماهه بخاطر سلامتی خونوادمون، خودمون، جامعه و کادردرمان تو خونه نشستیم و چندماه نه سفر رفتیم نه مهمونی رفتیم و نه مهمونی خونه‌مون اومده، نه خرید کردیم و نه کافه رفتیم و ... که بیمار نشیم و کسی هم بیمار نکنیم، چه گناهی کردیم که تو این کشور بدنیا اومدیم که آزمون به تعویق نمیندازن؟ اگر بریم و بدون علامت مبتلا و ناقل بشیم و خدای نکرده به اعضاء خونوادمون سرايت كنه، عذاب وجدان تا پايان عمر رهامون ميكنه؟ . . سالها گفتن و شنيديم پيشگيرى بهتر از درمان است اينم فقط شعار بود؟ . . ما كه تو اين كشور آينده اى نداريم حداقل اجازه بدن سلامت جسممونُ حفظ كنيم. #پیشگیری_کرونا_بهتر_از_درمان_تعویق_آزمونها #سلامت_دانشجو
م
مریم |
مخالف 0 - 29 موافق
لطفا دستور تعویق کنکور دکتری رو بدین و ترم جدید رو از بهمن شروع کنین...بخدا استرس کرونا از استرس جلسه کنکور بدتره...ما پدرمادرامون پیر هستن...ناقل بشیم کی پاسخگوئه
ر
رز |
مخالف 0 - 23 موافق
وضعیت شهر و استان ما قرمزِ،چه اصراری به برگزاری کنکور در زمان مقرر هست وقتی باعث مرگ ما و خانواده هامون و در نتیجه جمع کثیری از خانواده هامون میشه...؟! نگرانی ما بی مورد نیست،ترس از دست دادن سلامتی در اول جوانانی نگرانی بی مورد نیست!!
ز
زهرا |
مخالف 1 - 22 موافق
آقای رییس جمهورماهمان جوانان فهمیم وآینده سازیم که به امیدصلح وآرامش به شما رای دادیم!باورکنیددرشرایط کنکونی برگزاری آزمونهای سراسری کم از قتل عام نیست!لطفا تدبیری بیندیشید قبل ازاینکه درسونامی کرونا غرق شویم،امکانات درمانی و کادردرمان تاب وتوان روبروشدن بااین فاجعه راندارند! بخاطر سلامت(مرگ وزندگی)دانشجویان،تمام آزمونهای سراسری را تامساعدشدن شرایط به تعویق بیندازید!
ی
یه داوطلب بیچاره ارشد |
مخالف 0 - 22 موافق
برگزاری کنکور ارشد و دکتری توی این وضعیت که تمام کشور توی وضعیت قرمز قرار داره خیلی از استان ها وضعیتشون از قرمز هم رد شده واقعا اشتباه محض هست باعث میشه بعد از کنکور آمار کرونا به شدت افزایش پیدا بکنه من داوطلب کنکور ارشد تنها در صورتی میرم آزمون بدم که سازمان سنجش بیاد تعهد کتبی بده که پروتکل های بهداشتی که ما برای کنکور در نظر گرفتیم کاملا جلوی این بیماری رو میگیره اطمینان صد در صدی بده که هیچ کسی بعد کنکور درگیر بیماری نمیشه اگه به این شکل باشه من کنکور میدم فقط ما نیستیم همه ما خانواده داریم بعد از کنکور قرار هست برگردیم خونه اگه ناقل باشیم خانواده خودمون رو هم درگیر میکنیم
M
Mahshid .esmaeilnia |
مخالف 0 - 23 موافق
با عرض سلام مگر شرکت کننده های ارشد ودکتری و وزارت بهداشت بدنشان از فولاد است که درگیر این ویروس نشوند .کلا باید جلوی همه ی تجمع ها را گرفت همه آزمون های سراسری باید به تعویق بیفتد
ق
قربانی |
مخالف 0 - 23 موافق
لطفا سلامت دانشجو رو درنظر بگیرین با توجه به اینکه سازمان سنجش در پاسخ به ایمیل شرکت کردن رو اختیاری گفتن و پروتکل هر چقدرم رعایت شود بازم احتمال ابتلا بسیار بالاست و دکتر محرز و طبرسی هم برگزاری کنکور رو باعث شیوع بیشتر اعلام کردن و همچنین در بسیاری از شهرا اعلام شده تخت خالی وحود ندارد و خواهش میکنم فکر کادر درمان هم‌باشید
س
سحر |
مخالف 0 - 21 موافق
من دوتا خواهر دارم هر دوی آنها بیمار هستند یکی بیماری سرع دارد و خواهر بزرگم ام اس دارد من به خاطر این موضوع خیلی استرس دارم که در آزمون شرکت کنم با اینکه بسیار وقت گذاشتم و زحمت کشیدم برای کنکور ولی از مسئولین خواستارم رسیدگی کنند بلکه آزمون به وقت دیگری موکول شود که ما استرس کمتری در آزمون شرکت کنیم و نتیجه زحماتمون رو ببینیم
غ
غلام رضا |
مخالف 0 - 20 موافق
ما خواهان تعویق ازمون به زمان و شرایط مناسب هستیم چون در هرگونه تجمع حتی با ماسک زده شود موجب انتقال ویروس کرونا است و در هوای گرم کولر هم موجب تشدید کرونا است ۱ترم به دانشگاه دیر رفتن بهتر از ان است که مریض یا خدا نکرده اصلا به دانشگاه نرفت با تعویق ازمون های به شرایط مناسب سلامت ۲ میلیون داوطلب تضمین کنیم
ز
زینب هاشم زاده |
مخالف 1 - 23 موافق
با سلام و احترام، بنده داوطلب دکتری فلسفه هستم و از مرداد ۹۸ مشغول مطالعه شدم چون رتبه ۱ مد نظرم بوده ولی با این اوضاع استرس زا واقعا تنها دغدغه من سلامتی خانوادم هست جز مادرم واقعا کسی را ندارم و مسئول محترم سنجش با پاسخ به این نگرانی فرمودن حضور برای کنکور اختیاری هست و از طرفی دنبال حقاق حق داوطلب هم هست این همه بی کفایتی را نمی توانیم تحمل کنیم کنکور حق ما هست نه حق سنجش‌و باید در بهترین شرایط برای ما برگزار شود نه شرایط کنکونی که پیک کرونا تمام نشده
R
Rez1 |
مخالف 1 - 25 موافق
جان مردم بازیچه نیست برگزاری کنکور با ماسک و استرس ممکن نیست وجدانتان را بیدار کنید #سلامت دانشجو #تعویق کنکور
ع
علی ینگی ملکی |
مخالف 2 - 25 موافق
فقط سلامت دانشجو-فقط سلامت مردم و خانواده ها نه حماقت وزارت علوم _وزارت بهداشت_سازمان سنجش فقط انسان باشیم.
ف
فهیمه |
مخالف 1 - 25 موافق
با سلام.لطفا و خواهشا کنکور را به زمانی موکول کنید که حداقل روی پیک نباشیم وضعیت بسیار نگران کننده است ما ۴ماهه قرنطینه هستیم حالا با یک کنکور اگر بگیریم با این شرایطی که حتی بیمارستانها هم پراست و کادر درمان خستا شدند.من بچه کوچیک دارم خیلیم برای کنکور زحمت کشیدم اما اگه اینجوری برگزار بشه بخاطر سلامت خانواده م باید نیام که خیلی برام ناراحت کننده س.
ح
حامد |
مخالف 1 - 25 موافق
با سلام و احترام؛ در شرایطی که در زمان پیک کرونا هستیم و متاسفانه بالاترین آمار فوتی از شروع کرونا، برگزاری کنکوری با این تجمع و اصرار مسئولان وزارت علوم به آن واقعا قابل درک نیست، هر طور که فکر کنید این اصرار بر برگزاری آزمون در این شرایط وخیم قابل درک نیست!!! مادرم ناراحتی تنفسی و ریوی دارد و تمام استرس من اینست که مبادا مادرم دچار این مریضی شود. با یک وقفه کوتاه و سختگیری در اعمال پروتکل ها در سطح وسیع و در جامعه، قطعا می شود بیماری را کنترل کرد کما اینکه در چند ماه پیش شاهد کنترل بیماری در کشور بودیم. بسیار منطقی است که بعد از فروکش بیماری، اقدام به برگزاری آزمون نمود، تا انموقع شاید امکانی هم فراهم شود که بتوان آزمون را در فضای باز برگزار کرد که قطعا خطرات کمتری به دنبال دارد و سلامت دانشجو و سلامت جامعه را تهدید نمی کند. مثالی از برگزاری آزمون در محیط باز، آزمونی است که هفته پیش در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد. کرونا به کنترل در آمده بود با آمار فوت پائین و هوا هم به حدی ملایم بوده که امکان برگزاری در فضای آزاد فراهم شده: https://www.dailysabah.com/world/europe/coronavirus-c
m
maryam |
مخالف 1 - 23 موافق
فقط میتونم بگم براتون متاسفم که جون بقیه هیچ ارزشی براتون نداره.
و
وکیلی نسب |
مخالف 2 - 23 موافق
با سلام اکثریت ما برلی کنکور ارشد خوندیم و آمادگی داریم اما واقعا لغو کنکور به نفع همه ما هست.لطفا به فکر سلامتی ماباشید .
ح
حسینی |
مخالف 0 - 2 موافق
در شرایطی ک مسئولین باید ارامش روحی و سلامت جامعه رو تامین کنند خود باعث و مسبب اشفتگی ذهنی اونها میشن و ریسک ب این بزرگی رو میکنند و حاضر میشن سلامت جامعه ب خطر بیفتدفقط با کلمه ای پوشالی ب اسم پروتکل ؟!! ایا احتمال نمیدن ک حتی جان یک نفر حتی یک نفر گرفته بشه و کل این ازمون همه اش چ برای منی ک بیش از ۱۲ماه شب و روز خودم را وقفش کردم و چ هر شخص دیگر می ارزد ب جان حتی یک نفر؟؟؟؟!!! انسانیت خیلی وقت است معنی خود را از دست داده
h
hzamiri |
مخالف 0 - 2 موافق
بیاید و به این فکر کنید که حاصل زحمتون رو کمی دیرتر ببینیم بهتره یا اینکه با رفتن به جلسه کنکور انتخاب کنیم که در معرض خطر قرار بگیریم و قطعااااا مبتلایان زیادی خواهی داشت ، که ممکنه این داوطلبان خودشون بیمار بشن و خدایی نکرده زنده نمونن که نتیجه ی زحمتاشونو ببینن ، ممکنه خانواده هاشون مبتلا بشن ... اگه اتفاقی برای خانواده هامون بیوفته رتبه خوب و دانشگاه رفتن ما دیگه چه ارزشی داره
ش
شیدا |
مخالف 0 - 2 موافق
اخه چرا به فکر ما نیستید!!! کرونا روز به روز بیشتر داره میشه
ز
زهرا |
مخالف 0 - 2 موافق
دیر دانشگاه رفتن بهتر از هرگز نرفتن است.ی موقع دیدید وقتی نتایج میاد قبل اسممون مرحوم و مرحومه میاد!!!!
ز
زهرا |
مخالف 0 - 2 موافق
چرااا عقب نیفتاد 😭😭من موافق تعویق کنکور سراسری کارشناسی و همه کنکورا
ز
زهرا محمدزاده |
مخالف 0 - 3 موافق
موافق لغو کنکور هستم
ع
علي غلامي |
مخالف 0 - 2 موافق
من ٥سال از عمرم و جوونيمو گذاشتم پاي كنكور لعنتي براي عشق و علاقم،براي اينكه بتونم خدمت كنم به اين خاك الانم از خوندن خودم مطمئنم كسي كه خونده باشه واسش فرق نميكنه كنكور كي برگذار بشه،واسه ما جونمون مهمه،خونواده هامون مهمن،نماينده هاي محترم مجلس،جناب اقاي حدادي،نماينده محترم شهرم،من و امثال من به شما زاي داديم كه صداي ما باشيد به فكر سلامت جامعه باشيد يك ترم عقب افتادگي رو دوران پسا كرونا انشاالله ٢تا تابستون ميريم جبران ميشه
م
معصومه |
مخالف 0 - 2 موافق
انگار تنها چیزی که برای وزارت علوم و سنجش ارزش داره پوله جون انسان هیچ ارزشی نداره. چرا دارین با زندگی ما بازی می کنید. تقصیر ما چیه کرونا تمام دنیا رو درگیر اومده همه کشورها ازخیلی اجتماعات با قبول ضرر کوتاه اومدن فقط شماها جون انسان براتون بی ارزشه
ن
نهال |
مخالف 0 - 2 موافق
#تعویق_کنکور_سراسری
ز
زهرا |
مخالف 0 - 3 موافق
سلام، توروخدا کنکور رو عقب‌بندازید. چه بدبختی گیر کردیم یه ساله درگیر کنکوریم و داریم درس میخونیم، الان با وجود بی اهمیت بودن جون‌مون برای مسئولین برگزاری باید استرس کرونا و مردن رو داشته باشیم. شما که میخواستید برگزار کنید برای برگزاری آزمون دکتری که خرداد شرایط خیلی بهتر و تحت کنترل بود، الان استان ما قرمزه و بیمارستانا جای پذیرش بیمار جدید ندارن، ما مریض بشیم کجا میخوایم مراجعه کنیم برای درمان؟ با وجود کولر گازی همه کرونا می‌گیریم، بعدم که تخت و دکتر و بیمارستانم بهمون نمیرسه، یه راست میریم قبرستون. به وزیر علوم و سازمان سنجش بگین دمتون‌گرم خیلی با دیسیپلین و منضبط هستین، آفرین که سروقت کنکورا رو برگزار کردید، یه عده هم مردن که بمیرن چیز زیاد مهمی نیست
N
Nazi |
مخالف 0 - 2 موافق
وضعیت شهر ما خیلی بده و در وضعیت قرمز هستیم . من این همه برای کنکور خوندم و در این شرایط نمیتونم کنکور بدم چون یکی از اعضای خانوادم بیماریی داره که سیستم ایمنی بدنش خیلی ضعیفه ! وگرنه خودم خیلی زودتر دوست دارم کنکور بدم و تموم شه ولی نه تو همچین شرایطی !!! ما که نمیگیم لغو شه فقط میگیم در شرایط بهتری برگزار شه .
پ
پ |
مخالف 0 - 2 موافق
لطفابه فکر سلامت, داوطلبان کنکور و خانواده هایشان باشید, انها عضوی از همین جامعه اند , خواهش میکنم برگزاری تمام کنکورها را به تعویق بیندازید, با یک یا دو ترم تعطیلی دانشکده ها, مشکلاتی به مراتب کمتر پیش میاد نسبت به از دست دادن تعداد زیادی از اینده سازان کشور.
ک
کامبیز |
مخالف 0 - 2 موافق
لزوم تعویق فوری کلیه کنکورها و جلوگیری از فاجعه انسانی ناشی از حضور فرهیختگان و سرمایه های مملکت سر جلسه کنکور در اوج موج دوم کرونا #طرح سوال از وزیر علوم در مجلس بدلیل نادیده انگاشتن سلامتی سرمایه های جامعه در برگزاری کنکور در اوج کرونا
ز
زینب |
مخالف 0 - 2 موافق
یک ترم دیر شروع کردن بهتر از مجازی درس خوندنه
ش
شایان |
مخالف 0 - 2 موافق
بسم الله الرحمن الرحیم ریاست محترم جمهور جناب آقای دکترروحانی احتراما سلام علیکم اینجانب شایان قاسمی احدازمتقاضیان کنکور 99بنابه شرایط خطرناک بسیارشدیدفعلی وبنابه دلایل ذیل وبنا به فرمایش مقام معظم رهبری که قشرتحصیل کرده سرمایه ها وآینده سازان کشورهستند تقاضای تعویق کلیه کنکورهارادارم ازشمارییس جمهورخدوم وظیفه شناش جمهوری اسلامی تقاضای حمایت دارم 1_شدت گرفتن موج دوم کورنا به حجمه ای بیشتر 2_مبتلاشدن خود متقاضیان 3_فوت عزیزانشان وسوگوارشدن برعزیزانشا 4_استرس بیش ازحداولیای متقاضیان و حاضرشدن اولیاوتمجع آنهادرمحل کنکوربه علت کورنا 4_شرکت افراد مبتلا به کورنا 5_ جناب آقای دکترروحانی ما تحصیل میکنیم برای ادامه زندگی وبقاع این چه فاییده ای که اگرما بهترین دانشگاه هاقبول شیم ولی امنیت وجانمان به خطرباشد 6_وزیرعلوم شما عذاب وجدان این و دارد که کنکوربه موقع برگزارشود ولی عذاب وجدان این رو ندارد خدایی نکرده جوانی سوگواروالدینش ویا والدینی سوگوارفرزندش شود 7_جناب آقای دکترروحانی برگزارنشدن به موقع کنکور لطمه ای به اقتصادکشورنخواهد زد مثل تعطیلی مشاغل 7_ چه تضمنی وجوددارددانشجویان درم
س
ستیلا |
مخالف 0 - 4 موافق
همش صحبت از پروتکل بهداشتی میکنن ..مگه اینو واسه امتحان نهایی ها هم نمیگفتن پس چرا خیلیا مبتلا شدن از حوزه ما 5 نفر مبتلا شدن ..با این حجم کم افراد شرکت کننده در نهایی ...بعد اونوقت کنکور با این حجم از تعداد داوطلب میخاد برگزار شه ؟ ما خواستار لغو کنکور نیستیم فقط این حق رو داریم ک بحایم توی یه شرایط ایمن و زمانی ک بیماری اینقدر رو اوج نیست ازمونمون رو بدیم ما بخایم زنده بمونیم باید کیو ببینیم؟ یعنی جون این همه جوون براتون بی ارزشه ؟ فقط میخاید مبادا باا تعویق کنکور مشکلی توی برنامه ریزی هاتون پیش بیاد؟ پس سلامتی ما چی میشه؟
س
سما |
مخالف 0 - 2 موافق
تعویق کنکورهای سراسری
ت
تعویق |
مخالف 0 - 2 موافق
تروخداااا تعویق من خیلی درس خوندم ، این هفته کروناا گرفتم و به من گفتن تو خونه استراحت کن ، من اصلا جون ندارم مرور کنم درسارو ، تروخدااا تعویق
ی
یه بیچاره |
مخالف 0 - 2 موافق
جناب رئیس جمهور این همه گرونی ، صدامون درنمیاد ولی تروخدا لااقل جون و سلامتمون براتون مهم باشه...
ت
تعویق |
مخالف 0 - 3 موافق
مافیای کنکور چقدر پول به سازمان سنجش دادن ؟، ما داوطلبا حاضریم هممون باهم این پول و تهیه کنیم ولی با سلامتیمون بازی نشه
ک
کامبیز |
مخالف 0 - 2 موافق
لزوم تعویق فوری کلیه کنکورها و جلوگیری از فاجعه انسانی ناشی از حضور فرهیختگان و سرمایه های مملکت سر جلسه کنکور در اوج موج دوم کرونا #طرح سوال از وزیر علوم در مجلس بدلیل نادیده انگاشتن سلامتی سرمایه های جامعه در برگزاری کنکور در اوج کرونا
د
داوطلب دکتری |
مخالف 0 - 2 موافق
با سلام بنده و خیلی از داوطلبین در خونه هاشون مریض دارن و چند ماهیه که از خونه بیرون نرفتن تا جان عزیزانشون بخطر نیافته و از سوی دیگر واقعا وقت گذاشتم برای کنکور و مطالعه کردم. واقعا در این مملکت حق یک جوان در این شرایط این است که سنجش برایش تصمیم بگیرد که در آزمون شرکت کند یا نکند لطفا آزمون را در زمان مناسب تری برگزار کنید
ش
شقایق |
مخالف 0 - 2 موافق
با عرض سلام و احترام خواستار تعویق کنکور های سراسری با توجه به سیر صعودی بیماری کرونا هستم!
ح
حانیه |
مخالف 0 - 2 موافق
خواهان تعویق و موکول شدن آزمون ب زمان مناسبتر هستیم.تعویق برای حفظ سلامتی چندهزار نفر.دریابید لطفاااا.خواهان لغو نیستیم.قبل از اینکه دیر شود ما رو دریابید.#تعویق تمام کنکورهای سراسری.#نه به مافیا
f
fateme |
مخالف 0 - 2 موافق
فقط می تونم بگم هرروز ناامیدترازدیروزتواین مملکت درس خوندنی ک بااسترس وشوقی نباشه چ فایده ای داره؟وجان دراین مملکت هم ارزش ترین چیزیی است..
ع
علی |
مخالف 1 - 2 موافق
لطفا ازمون های سراسری را تا عادی شدن شرایط به تعویق بیندازید
r
rana |
مخالف 1 - 1 موافق
بچه ها میگن تعویق به زمان مناسب از اونطرف وزیر علوم تو مصاحبش میگه نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۵ مهر اعلام میشود.متاسفانه گوشاشون رو بستن و فقط میخوان این آزمون برگزار شه به هر قیمتی ولی این بی کفایتی وزیر کشور رو نشون میده ک چقد خودخواه و غیرمنطقی هس
م
میلاد |
مخالف 1 - 3 موافق
سلام سازمان سنجش گفته شرکت در کنکور اختیاریه ... اما باید بهش بگم که مسئول محترم ، اگه شما یه کم از مغزت کار می کشیدی و کنکور دکتری رو با انتخابات مجلس نمینداختی تو یک روز، الان ما کنکورمونو داده بودیم ... حماقت از طرف خدوت بوده حالا چوبشو ما باید بخوریم؟؟ خودت حماقت کردی خودتم جبرانش کن ... بنداز یه تاریخی که کمترین خطر رو داشته باشه
h
haniye |
مخالف 0 - 5 موافق
ما سلامتی مون رو میخواهیم ازتون خواهش میکنم بیخیال ما شید واقعا همه دارن هشدار میدن حداقل بذارید یکم امار کمتر شه بعدا تعویق تمام کنکورهای سراسری
ل
لی لی |
مخالف 1 - 7 موافق
اینکه گفته میشه با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی کنکور برگزار میشه غیر ممکنه . پروتکل بیشتر یعنی چی ؟؟به جای یه دونه ماسک دوتا بزنیم ،به جای یه دستکش دو تا بپوشیم یا اینکه فاصله ها بیشتر میشه . هیچ کدوم از این ها رعایت نخواهد شد مگه چندتا حوزه هست که فاصله هر داوطلب با دیگری دومتر باشه . کسی که مشخصات و چهره رو مطابقت میده این کارُ از فاصله دومتری باید انجام بده . آیا امکان پذیره ؟؟ کنکور برای من و خیلی ها اهمیت داره و همینطوری در حالت عادی استرس زا هست چه برسه به اینکه شخص کناریت عطسه و سرفه کنه و همش این استرس رو داشته باشی که حالا چی میشه نکنه مبتلا بشی. اگر شخصی سر جلسه سرفه یا عطسه کنه چیکارش میشه کرد ؟ میشه بهش گفت اِ چرا عطسه کردی باید پروتکل رو رعایت کنی ؟؟؟ بازیکنای استقلال که نهایتا دو ساعت در فضای باز بودند ، تعدادشون خیلی خیلی کمتر از داوطلبای کنکور بوده ، بهترین تجهیزات رو داشتند ، هر چند روز یک بار ازشون تست گرفته میشده ، همگی ورزشکارند باز هم مبتلا شدن چه برسه به‌کنکور با اون همه داوطلب با شرایط جسمی متفاوت که نهایت پروتکلش یه پد الکلی و ماسکه و یک فضای بسته است .
م
مصطفی |
مخالف 1 - 5 موافق
سلام خواهش میکنم کنکور رو عقب بندازید که کرونا فروکش کنه من خانوادم خیلی حساس هستن اجازه نمیدن حتی بیرون برم برای کنکور خیلی استرس دارم نگران سلامتی هستم
M
M |
مخالف 1 - 5 موافق
تعویققققق
متقاضی ارشد |
مخالف 1 - 5 موافق
خواهش میکنیم از مسئولین که شرایط امسال رو جدی بگیرند و استرس ما را درک کنند .. ما قراره آزمون بدیم تو این شرایط استرس زا چطور میتونیم تمرکز کنیم ؟؟؟. حتی شده ارزش داره سال بعد کنکور می دیم خب .. قراره سال جاری تمام مدارس کلاسهاشون آنلاین باشه این بحرانی بودن شرایط رو میرسونه. . ما را درک کنید .
ل
ليلا قائمي فر |
مخالف 1 - 7 موافق
باسلام.لطفاصداي منوبه گوش مسئولين برسونيد.من ناراحتي قلبي دارم ٤ساعت نميتونم مدام ماسك بزنم.لطفاكنكور روتعويق بندازيدومحدوديت هارواعمال نماييدتااوضاع بهترشه ومابتونيم سرجلسه ازمون دكتري حاضرشيم.
ز
زکریا |
مخالف 9 - 3 موافق
به نظر من کنکور باید برگزار شه و نباید به تعویق بیفته. اونایی که اعتراض دارن میتونن شرکت نکنن چون کنکور اجباری نیست.
م
مریم |
مخالف 1 - 5 موافق
سلام خواهش مس کنیم آزمون دکتری وزارت علوم را هم به تعویق اندازید و ترم جدید از بهمن ماه شروع شود . طبیعی است که با وجود شرایط کرونا ویروس ، توقع نداشته باشیم که همه موضوعات و آزمون ها مثل سال های قبل برگزار شود .
س
سارا |
مخالف 0 - 0 موافق
کرونا اصن خبر نمیده!!!این یه فاجعه انسانیه😑سال دیگه بگیزن اصن ظرفیت رو سال بعد دوبرابر کنند...خودتون هیچی!خونوادتون گناه دارن!هوا گرمه اسپسلت تو سالن موجب پخش بیشتر ویروسه....
z
zahra |
مخالف 0 - 2 موافق
من دو هفته كه مبتلا شدم و قرنطينه هستمو مشخص نيس كه اوضاعم كي طبيعي بشه ،كلي عقب افتادم ،اوضاع خوبي نيست، خواهشأ تعويق
|
مخالف 0 - 0 موافق
سلام ..به نظر بنده ..امسال براساس سوابق تحصیلی رتبه بندی شود وانتخاب رشته کنند .. حداقل برای نظام قدیم ها ..این عملی شود
ح
حسام الدین کشکولی |
مخالف 0 - 2 موافق
فقط فقط تعویق میخواهیم واقعا با این حجم استرس و سختی نمیشه درس خواند... بیمارستان مسیح دانشوری دیگه تخت نداره #تعویق_تمام_کنکورهای_سراسری

تعداد بازدید :  6011