شماره ۲۰۰۷ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
دیالوگ

الهام پاوه‌نژاد، بازیگر و کارگردان تئاتر: «همه چیز برای اجرای نمایش «کافه پولشری» آماده و قرار بود پیش‌فروش بلیت‌مان را آغاز کنیم که دیدیم دوباره آمار مبتلایان به کرونا بالا رفته و فکر کردیم بهتر است مدتی دست نگه داریم. با خودمان فکر کردیم که اگر امروز اجرای‌مان را آغاز کنیم، هیچ بعید نیست هفته آینده ناچار به تعطیلی آن بشویم و دوباره همه چیزمان بر هم می‌ریزد. پس خوب است دوهفته‌ای صبر کنیم و اگر وضع بهتر شد، از اواخر تیرماه اجرای‌مان را آغاز کنیم. نمی‌خواستیم حکایت ما بشود حکایت ضرب‌المثلی که می‌گوید آمدیم ابرویش را درست کنیم، زدیم چشمش را هم کور کردیم.»
حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان تئاتر: «کاش مسئولان به این موضوع فکر کنند که هنرمندانِ تئاتر مانند دیگر اقشار نیازمند وام و حقوق ایام بیکاری هستند. آنان نیز حق دارند شغل‌شان به رسمیت شناخته شود و در ستادهای بحران، جزو اولویت‌ها قرار بگیرند؛ ولی ظاهرا هنوز از نظر مسئولان، تئاتر یک کالای لوکس است که می‌تواند نباشد.»
کیومرث پوراحمد، نویسنده و کارگردان سینما: «شنیدم که قرار است مجوز ساخت سریال‌های شبکه نمایش خانگی از سازمان سینمایی به صداوسیما منتقل شود. بسیار متأسف شدم و مطمئن هستم اگر این اتفاق بیفتد، ما بازار تماشای سریال‌های شبکه ماهواره‌ای جم را داغ کرده‌ایم. انگار مسئولان محترم وظیفه جدی دارند که مردم را تشویق به دیدن شبکه‌های خارجی کنند. من که به جز «شهرزاد» سریال‌های شبکه نمایش خانگی را ندیده‌ام، اما نمی‌دانم در این سریال‌ها، مگر چه فیلی هوا کرده‌اند که قرار است این تصمیم نادرست گرفته شود.»
وحید صداقت، کارگردان مستند سینمایی «صحنه‌هایی از یک جدایی»: «پلتفرم‌هایی که درحال حاضر وجود دارند، به جز پلتفرم‌های تخصصی فیلم‌های مستند، نگاه از بالا به پایین به فیلم‌های «هنر و تجربه» دارند و با مبالغ بسیار ناچیز قرارداد می‌بندند که حتی گفتنش مانند یک شوخی است، برای مثال پیشنهاد زیر ۲۰‌میلیون تومان می‌دهند. گویا دوست دارند با این مبالغ فیلم‌های «هنر و تجربه» را در اختیار بگیرند.»


تعداد بازدید :  462