شماره ۲۰۰۷ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
روی خط سینما

 جشنواره فیلم لندن که از سوی انستیتو فیلم بریتانیا برگزار می‌شود؛ برگزاری ترکیبی آنلاین- فیزیکی را از ٧ تا ١٨ اکتبر (۱۶ تا ٢۷ مهر) برای شصت‌وچهارمین دوره خود برگزید. درعین حال ۵۰ فیلم اولین نمایش خود را به صورت مجازی در این جشنواره تجربه می‌کنند و ۱۲ پیش‌نمایش از فیلم‌های جدید نیز در سینماهای سراسر بریتانیا صورت می‌گیرد. نمایش هر فیلم همراه با جلسات گفت‌وگوی آنلاین با تماشاگران خواهد بود و با فیلمسازان و بازیگران اصلی هم مصاحبه می‌شود.
 یکی از فیلم‌هایی که در «مارش دو فیلم» جشنواره مجازی کن امسال بیش از همه توجه‌ها را به خود جلب کرد، حاصل همکاری آنتوان فوکوا و ویل اسمیت بود. نتیجه این کار چنان جذاب بود که اپل حاضر شد برای به دست آوردن امتیاز پخش فیلم «آزادی» با بازی ویل اسمیت در نقش یک برده فراری، بیش از ۱۲۰‌میلیون دلار پرداخت کند. گفته شده استودیو اپل با سازندگان فیلم با مبلغ بیش از ۱۲۰‌میلیون دلار به توافق رسیده، اما یکی از منابع داخلی اپل گفته است این مبلغ ۱۰۵‌میلیون دلار بوده است. در هرحال این رقم بزرگ‌ترین مبلغی است که تاکنون برای به دست آوردن امتیاز یک فیلم پرداخته شده است.
 شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با مجوز نمایش برای فیلم‌های «خون شد» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی، کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی با درجه‌بندی سنی 12+ و «نارگیل» به تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان، کارگردانی سیدداوود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی موافقت کرد.
 تام هنکس، بازیگر برنده اسکار و یکی از معروف‌ترین چهره‌هایی که به ویروس کرونا مبتلا شد، از مردم درخواست کرد تا ماسک بزنند. او که به همراه همسرش ریتا ویلسون ازجمله اولین چهره‌های معروفی بودند که به ویروس کرونا مبتلا شدند، در نشست خبری فیلم‌ جدیدش «سگ تازی» که قرار است از ۱۰ جولای از طریق سامانه آنلاین رونمایی شود، گفت: «برای رسیدن به فردا تنها سه چیز را باید انجام دهیم؛ ماسک‌زدن، فاصله‌ اجتماعی و ‌شستن دست‌ها. این کارها، آن‌قدر سهل و ساده است اگر کسی آنها را انجام ندهد، تنها می‌توانم بگویم شرم بر ما.»
 آنتونیو باندراس برای میزبانی مراسم جوایز گویا از سوی آکادمی اسپانیا در‌ سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. این مراسم ۲۷ فوریه‌ سال آینده میلادی (۹ اسفند ۱۳۹۹) در شهر زادگاه باندراس یعنی مالاگا برگزار می‌شود. این نخستین‌باری است که میزبانی این مراسم برعهده این بازیگر قرار گرفته است. در این کار ماریا کاسادو یکی از مشهورترین خبرنگاران تلویزیونی اسپانیا که رئیس آکادمی تلویزیون هم هست، او را همراهی می‌کند.


تعداد بازدید :  502