شماره ۲۰۰۷ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
منهای سینما

 نمایشنامه‌ «خانه عروسک (۲)» نوشته لوکاس نِتث با ترجمه بهار توفیقی توسط انتشارات روزبهان منتشر و راهی بازار نشر شد. زمان این‌ نمایشنامه، ۱۵سال پس از ترک «توروالد» توسط نورا (شخصیت اصلی نمایشنامه خانه عروسکِ هنریک ایبسن) و مکان آن خانه هولمز در نروژ است. لوکاس نِتث متولد سال ۱۹۷۹ در اورلندوی فلوریدای آمریکاست که تا به‌حال برنده جوایزی چون جایزه وایتینگ، جایزه تئاتر آف برادوی، جایزه گوگنهام، جایزه حلقه منتقدان خارج از نیویورک، دو جایزه اساینبرگ انجمن منتقدان تئاتر آمریکا و... شده است.
 مجموعه 6 ‌جلدی «دنیای پِپا» نوشته نویل استلی و مارک بِیکر به ‌تازگی با ترجمه مهسا خسروی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب‌ها در قالب مجموعه «کتاب‌های فندق» چاپ شده‌اند که این‌ ناشر برای کودکان چاپ می‌کند. پپا ‌بچه‌خوکی است که بچه‌ها در این کتاب با داستان‌هایی از او و خانواده‌اش روبه‌رو می‌شوند.
 مرکز مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میان کارگاه‌های مختلف خود برای فصل تابستان، کارگاه‌های ویژه‌ ازجمله نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری نمایش را برای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی درنظر گرفته است. این کارگاه‌ها به صورت برخط (ارتباط همزمان مدرس و هنرجو در کارگاه مجازی) است و در آن، طرح درس‌های مصوب انجمن هنرهای نمایشی کانون ارایه خواهد شد.
 کتاب آداب «میدسومار» به مناسبت یک‌سالگی فیلمی به همین نام با مقدمه مارتین اسکورسیزی به ‌زودی منتشر می‌شود. اسکورسیزی در مقدمه کتاب نوشته شده است: «دو‌سال پیش نخستین فیلم سینمایی یک کارگردان به نام «موروثی» را تماشا کردم. از همان ابتدا تحت‌تأثیر قرار گرفتم. مشخص بود او فیلمساز جوانی است که سینما را می‌شناسد. کنترل رسمی، دقت فریمینگ، حرکت‌های داخل فریم، سرعت اکشن و صدا. همه چیز درست بود و از همان لحظه اول آشکار بود.»


تعداد بازدید :  432