شماره ۲۰۰۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
میز خبر

80 روستای غیزانیه هنوز آب ندارند
[شهروند] با وجود وعده‌ها برای آبرسانی به غیزانیه، اهالی بخشی از ۸۰ روستای این منطقه همچنان با بی‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. ساکنان این بخش در خوزستان، چندی پیش به نبود آب اعتراض کرده بودند و از همان وقت پروژه‌های آبرسانی سرعت گرفته است. هرچند با آغاز پروژه‌های آبرسانی مشکلات آبی ۳۰ روستا تا حدودی کم شده اما هنوز تعداد زیادی از روستاهای این بخش از بی‌آبی رنج‌ می‌برند و همچنان نمی‌توان از «آب پایدار» صحبت کرد.
به گزارش ایلنا، جعفر مجدمی، عضو شورای بخش غیزانیه با اشاره به افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به این بخش، گفت: «آب به سمت روستاها پمپاژ می‌شود ولی خطوط سالمی وجود ندارد که آب را کامل انتقال دهد. فاز دوم هم درحال اجراست و اگر به همین صورت ادامه پیدا کند، در ۰ روز آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود. آن موقع شاید بتوان از آب پایدار صحبت کرد.» به گفته او، به‌طور مثال در روستای نَزهه به دلیل جمعیت سه‌هزار و ۵۰۰ نفری، برای پمپاژ در تأسیسات نزهه مجبور به نوبت‌بندی هستند تا آب به روستاییان برسد. از سوی دیگر بیش از همه، روستاهایی با مشکل مواجه‌اند که آب مورد نیازشان را از رامهرمز می‌گیرند:  «بالغ‌ بر ۳۳ روستا در شرق غیزانیه حدود ۱۵روز آب ندارند و نیازمند اجرای فاز سوم پروژه آبرسانی‌اند. فاز دوم، آب را به ایستگاه نَزهه می‌رساند و از این‌ ایستگاه باید یک خط ۲۰کیلومتری به دهلائیه کشیده شود و برای ۳۳ روستا توزیع شود که پروژه و اعتبار آن هنوز مشخص نیست.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده: می‌شد جلوی خودکشی زوج عاشق را گرفت
[شهروند] معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده به ماجرای خودکشی دختر و پسر جوان به دلیل مخالفت خانواده‌ها با ازدواج‌شان واکنش نشان داد. این دو نفر که ۱۸ و ۲۲ ساله بودند و اهل  روستایی از توابع شهرستان اندیکا»خوزستان، به دلیل مخالفت خانواده ها با ازدواج‌شان، به همراه یکدیگر دست به خودکشی زدند؛ آن هم با انداختن خودشان رودخانه کارون.  معصومه ابتکار دیروز در واکنش به این موضوع در حساب توییتری‌اش نوشت: «می‌شد از خودکشی زینب و بهزاد جلوگیری کرد. چرا اختلاف میان دو خانواده بر سر ازدواج دو جوان باید به چنین فاجعه ای منتهی شود؟درحالیکه امکان استفاده از ابزارهای مفید مانند خط ۱۴۸۰ و خط ۱۲۳،با تلاش بخش های دولتی وجود دارد و می تواند از حادثه پیشگیری کند.»

افزایش غلظت «ازن» در هوای پایتخت
[شهروند] با افزایش ازن در هوای پایتخت، صبح دیروز کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. این اتفاق در روزهای آغازین تابستان درحالی است که 6 روز از بهار هم به دلیل افزایش غلظت آلاینده ازن در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در آستانه ناسالم برای همه افراد قرار گرفت. در بهار ۱۵روز در شرایط پاک، ۷۲روز در شرایط قابل قبول و 6 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. روز گذشته نیز 10 ایستگاه سنجش در سطح استان، شرایط را ناسالم برای گروه‌های حساس نشان می‌داد. براساس پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران صبح شنبه، هفتم تیر با تداوم این شرایط جوی و افزایش تردد خودروها، غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه «ذرات معلق» در مناطق پرتردد افزایش پیدا می‌کند و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

‏40هزار کلاس درس نیمه‌تمام
[شهروند] رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از وجود 40هزار کلاس درس ‏نیمه‌تمام در کشور خبر داد و گفت:  «4‌هزار و 800‌میلیارد تومان اعتبار در حوزه مدرسه‌سازی ‏مصوب شده و با مشارکت خیران، به بیش از 600‌میلیارد تومان هم می‌رسد.» به گفته مهراله رخشانی ‏مهر، از 40‌هزار کلاس درس نیمه‌تمام، 14‌هزار مدرسه از سوی خیران مدرسه‌ساز درحال ساخت ‏است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، این تعداد مدرسه تمام شود.


تعداد بازدید :  320