شماره ۲۰۰۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
درباره تندخویی‌های سرمربی جوان آبی‌ها که صدای پیشکسوتان را هم درآورد
تیشه فرهاد روی گلوی استقلال

[شهروند] چهارشنبه‌شب سرانجام انتظارها برای شروع مسابقات فوتبال در ایران به پایان رسید و رقابت‌های لیگ‌برتر با دیدار معوقه فولاد خوزستان و استقلال تهران در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهدای فولاد اهواز آغاز شد. درحالی‌ که پیش‌بینی می‌شد با توجه به حضورنداشتن تماشاگر و تعطیلی طولانی مسابقات بازی دو تیم چنگی به دل نزند اما تصمیمات داور، افتتاحیه لیگ را به جنجال کشید و باعث شد تا حواشی زیادی در این خصوص پیش بیاید. در کنار تمام مصاحبه‌ها و درگیری‌های اعضای دوتیم و موضع‌گیری تند استقلالی‌ها علیه داور اما مسأله‌ای که حالا مطرح شده، درباره رفتار فرهاد مجیدی است؛ برخی از پیشکسوتان و اهالی فوتبال سرمربی استقلال را نقد کردند و اعتقاد دارند او باید رفتارش را کنترل می‌کرد تا شرایط عجیب موجود پیش نیاید.

3 کارت قرمز پشت‌سرهم و جنجال فرهاد
درحالی که بازی دو تیم فولاد و استقلال به سوت پایان نیمه اول نزدیک می‌شد، کشمکش علی کریمی و محمد آبشک بر سر تصاحب توپ باعث شد تا مهدی سیدعلی رأی به توقف بازی بدهد و در نهایت‌ هافبک استقلال را از زمین اخراج کند. این درشرایطی بود که تصاویر تلویزیونی از صحنه مذکور عقب ماند و نمی‌شود بررسی دقیقی روی ماجرا داشت اما همین واکنش سریع داور یک تنش بزرگ را درست کرد. فرهاد مجیدی که اخراج بازیکنش را برنمی‌تابید، با لحنی تند به داخل زمین چمن رفت و به تصمیم سیدعلی اعتراض کرد. داور عصبانی نیز کارت قرمز دوم را به سرمربی استقلال نشان داد تا بر خشم فرهاد افزوده شود و او نه‌تنها کنار زمین بلوایی درست کند بلکه در نیمه دوم از روی سکوها نیز به اعتراضاتش با جملات عجیب ادامه بدهد. مجیدی در نیمه دوم وقتی داور با اخراج عارف غلامی استقلال را 9نفره کرد، دیگر خونش به جوش آمد و آنهایی که در ورزشگاه بودند، شهادت می‌دهند سرمربی استقلال دست به تهدید داور هم زده است. او علنا تهمت‌هایی به قضاوت سیدعلی وارد و تهدید کرده که همه چیز را افشا می‌کند! بعد از بازی نیز استقلالی‌ها موضع تندی علیه داور گرفتند و حتی سعید رمضانی سرپرست آبی‌ها اعلام کرد که شب مسابقه پیام‌های مشکوکی در این خصوص به فرهاد مجیدی داده شده است!

مجیدی اشتباه کرد؟
روی موضوعات مربوط به تصمیمات داور مسابقه بحث‌های زیادی شده و بسیاری از کارشناسان در این خصوص نظر دادند. نظرات کارشناسان داوری در این‌باره متفاوت است و نمی‌شود به یک کارشناسی واحد رسید اما مسأله‌ای که با موضع بسیاری از اهالی فوتبال مواجه شده، رفتار فرهاد مجیدی است. سرمربی جوان آبی‌ها که مدت زیادی از دوران مربیگری‌اش نمی‌گذرد، طبیعی است به اندازه مربیان بزرگ فوتبال تجربه کافی نداشته باشد اما اینکه آنگونه از کوره دربرود، برای خیلی از حاضران در ورزشگاه عجیب بود.

پیشکسوتان استقلال علیه سرمربی جوان
برخی پیشکسوتان استقلال نیز روی رفتار مجیدی موضع گرفتند و معتقدند که یک مربی نباید درچنین شرایط خاصی جو را برهم بزند و باخت را به جان بخرد. منصور رشیدی دروازه‌بان اسبق استقلال می‌گوید: «سرمربی باید خونسردی‌اش را حفظ می‌کرد و برای تیمش راهگشا می‌شد اما متأسفانه استقلال پس از اخراج مجیدی به‌طور کامل به هم ریخت. قطعا اگر فرهاد مجیدی تا دقیقه ۹۰ در کنار زمین بود و به تیمش آرامش تزریق می‌کرد، حداقل نتیجه‌ای که رقم می‌خورد، تساوی یک بر یک بود. این اتفاق باید برای این مربی جوان تجربه شود.» سهراب بختیاری‌زاده که در استقلال و تیم‌ملی با مجیدی همبازی بوده و رابطه‌اش نیز با سرمربی‌ آبی‌ها نزدیک است، در این خصوص این‌گونه صحبت می‌کند: «فرهاد مجیدی باید آرامش خودش را حفظ می‌کرد و زمانی که استقلال 10نفره شد، کنار زمین با حفظ تمرکز تیم را هدایت می‌کرد تا تیم بیشتر لطمه نخورد.» او در آینده متوجه می‌شود که کارش اشتباه بوده است. اینها مجموعه اشتباهات استقلال است. گرمای اهواز و بازی‌کردن پس از چندماه، جزو سختی‌های کار بود، اما سال‌هاست که بازیکنان اصلی استقلال حرفه‌ای رفتار نمی‌کنند و اشتباهات را تکرار می‌کنند.»


تعداد بازدید :  365