شماره ۲۰۰۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۵ تير
صفحه را ببند
دست‌درازی به حریم شخصی ستاره مطرح فوتبال
شایعات منتشرشده درباره حذف رامین رضاییان از تیم‌ملی، او و هم‌بازیانش را به واکنش واداشت

[شهروند] حاشیه‌های زندگی خصوصی این‌بار دوران فوتبال حرفه‌ای رامین رضاییان را در بین فوتبالیست‌ها با چالشی بزرگ و خطرناک روبه‌رو کرده است. در یک هفته گذشته انتشار تصاویر، صدا و ویدیو‌هایی از حاشیه‌های روابط خصوصی این ملی‌پوش فوتبال ایران در فضای مجازی سروصدای زیادی به راه انداخت.  با توجه به بازتاب گسترده این مسائل و جنجال‌های به وجود آمده از ‌همان ابتدا هم مشخص بود این اتفاقات می‌تواند زندگی فوتبالی مدافع راست تیم‌ملی ایران را هم تحت‌تأثیر قرار دهد. درنهایت حاشیه به قدری اوج گرفت که شایعه محرومیت او از تیم‌ملی فوتبال ایران در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
واکنش رسمی فدراسیون
مسئول فرهنگی فدراسیون فوتبال اولین مقام مسئولی بود که به دنبال حاشیه به وجود آمده در زندگی و روابط شخصی رضاییان واکنش نشان داد و ضمن تأکید بر دامن‌نزدن به این حواشی تأکید کرد بهترین راه حمایت از استعدادهای ملی فوتبال ایران است و نباید با برخوردهای قهری آینده فوتبالی یک استعداد را نابود کرد. با وجود این اظهارات، بلافاصله شایعه ورود کمیته اخلاق به پرونده رامین رضاییان و محرومیت او تا اطلاع ثانوی منتشر شد. اتفاقی که همه نگرانی‌ها را درباره آینده این فوتبالیست و دچارشدن سرنوشت او به بازیکنانی مثل نیکبخت واحدی‌، مجاهد خذیراوی و... زیاد کرد.
شایعه ورود کمیته اخلاق
با توجه به حاشیه‌های به وجود آمده و بازتاب خیره‌کننده حواشی مربوط به رامین رضاییان،‌ خیلی بعید است کمیته اخلاقی که به خالکوبی فوتبالیست‌ها هم ایراد می‌گرفت، نسبت به این مورد بی‌تفاوت باشد. به همین ترتیب شایعه محرومیت رامین را در ابتدا همه باور کردند تا اینکه منابع موثق خبری به رسانه‌ها اعلام کردند هنوز هیچ پرونده‌ای برای این بازیکن ملی‌پوش در کمیته اخلاق تشکیل نشده است، حتی برخی منابع هم به خبرنگار «شهروند» اطلاع دادند که تا روز گذشته هیچ حکم محرومیت موقتی به دفتر دبیرکل فدراسیون فوتبال برای اجرا ارجاع داده نشده بود. به این ترتیب باید منتظر ماند و دید سیاست مدیران فدراسیون فوتبال درباره پرونده حواشی زندگی شخصی رامین که جنبه عمومی پیدا کرده، چه خواهد بود.
رامین در مقام پاسخگویی برآمد
رامین رضاییان بالاخره پس از چند روز سکوت به حاشیه‌های به وجود آمده واکنش نشان داد. فشار روی او به قدری زیاد شد که بدون اشاره به جزئیات اتفاقات رخ‌داده و افشاگری‌های انجام‌شده،‌ تنها در یک استوری اینستاگرامی این متن را منتشر کرد: «شمایی که به دروغ می‌نویسید و شایعه درست می‌کنید، چطور می‌توانید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشید؟ روزی متوجه خواهید شد که هر چیزی را شنیدید، نباید باور کنید و بدتر اینکه به سطح جامعه بکشانید. هرچند که به‌رغم همه جوسازی‌های‌تان پیام‌هایی که از مردم به من می‌رسد، نشان می‌دهد نقشه‌های‌تان بی‌اثر بوده. دیدارمان به ‌زودی در پیشگاه عدالت... . فرزند کوچک ملت ایران، رامین رضاییان» این متن منتشرشده به خوبی نشان می‌دهد که رامین اعتبار بسیاری از افشاگری‌های انجام‌شده را قطعا قبول ندارد و باید دید پیگیری حقوقی او به کجا ختم می‌شود.
حمایت ملی‌پوشان مطرح از رامین
بازیکنان تیم‌ملی ایران هم به دنبال جو منفی به وجود آمده علیه همبازی و دوست خود تصمیم به حمایت از رامین رضاییان گرفتند. مهدی طارمی با انتشار عکسی دونفره با رامین در استوری اینستاگرامش نوشت: «خدا در دوجا به بندگانش می‌خندد؛ یکی زمانی که همه دست به دست هم می‌دهند تا یکی را ذلیل کنند و خدا نمی‌خواهد و زمانی که همه دست به دست هم می‌‌دهند تا کسی را عزیز کنند و خدا نمی‌خواهد. رامین عزیز کسی نمی‌تواند وجهه بزرگت را با تهمت‌‌های بیهوده میان مردم تخریب کند.» سردار آزمون هم نوشت: «ما بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران از مراجع ذی‌ربط می‌خواهیم با کسانی که با تهمت‌ها‌ی بی‌دلیل قصد بازی با آبرویمان را دارند، برخورد کنند. رامین عزیز، کسی نمی‌تواند وجهه بزرگت را با تهمت‌های بیهوده میام مردم تخریب کند».


تعداد بازدید :  463