شماره ۱۹۹۸ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
روی خط سینما

 دیروز بازار فیلم کن آغاز به کار کرد. این بازار به مدت پنج روز تا جمعه، ششم تیر، به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در این بازار ۲۶۱ عامل عرضه و فروش فیلم دارای غرفه‌های مجازی هستند و حق نمایش آنلاین فیلم‌های خود را در بازار خواهند داشت. نسرین میرشب با شرکت «دریم لب فیلمز» و محمد اطبایی با مستقل‌های ایرانی، تنها ایرانیان این بخش از بازارند. در بخش موسسات هم ۶۱ بنیاد و نهاد رسمی و دولتی از جمله بنیاد سینمایی فارابی حضور دارند که در زیرمجموعه فارابی جشنواره جهانی فیلم فجر، مرکز گسترس سینمای مستند و تجربی، مجموعه هنر و تجربه و شرکت‌های ایریماژ، الی ایمیج و‌ ای فیلم پرو ثبت‌نام شده‌اند.

 دو روز پس از آنکه فیلم‌های «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف:   ارتش سری» از اکران انصراف دادند، اعلام شد هر دو فیلم سرانجام به اکران در سینماها رضایت داده‌اند و از چهارشنبه، چهارم تیرماه اکران می‌شوند. رسول صدرعاملی، تهیه‌کننده فیلم «شنای پروانه» به ایسنا گفت: «جلسه‌ای در وزارت ارشاد برگزار و مقرر شد به احترام مخاطبان و تماشاگران پیگیر سینما، این دو فیلم از چهارشنبه اکران شوند.» صدرعاملی ارایه توضیحات بیشتر را در زمینه شرایط اکران به بعد موکول کرد.

  «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری که همین چند ماه پیش تلویزیون در تنها برنامه تخصصی‌اش نهایت تلاش خود را کرد که با توقیف آن جلوی ارتباطش را با مخاطبان بالقوه‌اش بگیرد، پس از توقیف، از ماهواره سر در آورد و در روزهای اخیر نسخه باکیفیت و بدون سانسور آن، چندین و چندبار روی آنتن رفته است. این فیلم که اکران محدود آن در تهران با توقیف نیمه‌کاره ماند، اجازه پخش در نمایش ‌خانگی و سامانه‌های آنلاین نمایش فیلم هم ندارد.

  شورای شهر بریسبان استرالیا اعلام کرد این شورا پس از ۱۳‌سال به همکاری و‌ پشتیبانی خود از جایزه سینمای آسیا و‌ پاسیفیک پایان داده است. این شورا به علت مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان تأمین بودجه ۱/۹‌میلیون دلاری این رویداد معتبر را در‌ سال ۲۱20-۲۰۲۰ نخواهد داشت و بدین ترتیب برگزاری چهاردهمین دوره جوایز سینمای آسیا و‌ پاسیفیک در ‌هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. هیأت‌مدیره جایزه در صدد تأمین بودجه امسال خود از دیگر منابع و حتی برگزاری آن در دیگر شهرهاست.


تعداد بازدید :  378