شماره ۱۹۹۷ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲ تير
صفحه را ببند
منهای سینما

 درجدیدترین فهرست هفتگی کتاب‌های پرفروش نشریه نیویورک‌تایمز آثار جدید «جیمز پترسون» و «دانیل استیل» به همراه یک کتاب با موضوع ضدنژادپرستی به چشم می‌خورد.  رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته‌ «دلیا اوئنز» همچنان در صدر فهرست قرار دارد و در ادامه «کامینو» نوشته «جان گریشام»، «نیمه‌ محوشونده» اثر «بریت بنت»، «خانه تابستانی» به قلم «جیمز پترسون» و «برندان دوبویس»، رمان «دختران پدر» اثر «دانیل استیل» به ترتیب در جایگاه دوم تا پنجم جای گرفته‌اند. رمان «چطور یک ضدنژادپرست باشیم» نوشته «ایبرام اکس کندی» هم در صدر پرفروش‌های غیرداستانی است.
 نمایش «برلین ۱۰:۱۰» به نویسندگی علی صفری با کارگردانی رها حاجی زینل مردادماه امسال در خانه نمایش «دا» روی صحنه خواهد رفت. در خلاصه داستان آن آمده است: «وقتی پشت ویترین ساعت‌فروشی‌ها می‌ایستیم، همه ساعت‌ها روی ۱۰:۱۱ دقیقه تنظیم شده‌اند، باور بر این است که در این ساعت جنگ جهانی دوم به پایان رسیده، اما چه کسی می‌دونه که یک‌دقیقه قبل از پایان جنگ چه اتفاقاتی افتاد؟»
 برندگان جشنواره ادبی «ما ام اس داریم» پس از دو مرحله داوری تعیین و معرفی شدند. این جشنواره به صورت مشترک توسط انجمن ام‌اس ایران و انتشارات هزاره ققنوس برگزار می‌شود و تاکنون بیش از ۹۰ اثر دریافت کرده است. برگزیدگان به ترتیب نفر اول تا سوم؛ میترا شاهسونی، کیمیا کریمی و فریبا فقیهی هستند و راضیه مهدی‌زاده نیز شایسته تقدیر دانسته شد. این جشنواره در قالب‌های نثر ادبی، یادداشت روزانه و داستان کوتاه‌کوتاه درباره بیماری ام‌اس برگزار شد.
 علی رضوی، مدیربرنامه‌های علیرضا قربانی از پایان تولید تازه‌ترین آلبوم این خواننده خبر داده و زمان انتشار آن را منوط به عادی‌شدن شرایط بازار عرضه محصولات موسیقایی در دوران پساکرونا دانست.
 علی زندوکیلی قطعاتی را برای سریال شبکه نمایش خانگی «آقازاده» با طراحی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی می‌خواند.
 آرش گوران (رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران) در همکاری با همایون شجریان و عبیر نعمه (خواننده اهل لبنان) و نوازندگان مطرح بین‌المللی قطعه «مرغ سحر» را تولید کرده است.


تعداد بازدید :  338