شماره ۱۹۹۶ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون در گفت‌وگو با «شهروند» پاسخ انتقادات را داد:
تضمین سلامتی داوران فوتبال در مستطیل سبز

[شهروند] داوران از افراد تأثیرگذاری به شمار می‌روند که در زمین فوتبال دائما با بازیکنان در تماس هستند. به همین خاطر سلامت آنها هم جزو موارد کلیدی برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی به حساب می‌آید. با این حال کمیته داوران تصمیم گرفته قبل از شروع دوباره لیگ، به خاطر تغییر برخی قوانین برای داوران کلاس آموزشی برگزار کند و از آنها تست آمادگی جسمانی بگیرد. این کلاس با گرفتن تست کرونا از داوران همراه خواهد شد تا هرگونه شبهه درباره سلامتی قاضیان فوتبال از بین برود. البته ورود داوران به این کلاس قبل از اینکه مسئولان از سلامتی صددرصد آنها باخبر باشند، باعث انتقادهایی به تشکیلات داوری فدراسیون فوتبال شده، اما رئیس دپارتمان داوری اعتقاد دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی برای داوران به وجود نخواهد آمد.
داوران فاصله اجتماعی را حفظ می‌کنند
علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری در گفت‌وگو با «شهروند» در واکنش به انتقادهایی که از تجمع داوران با وجود شیوع ویروس کرونا آن هم قبل از انجام تست از داوران شده،‌ می‌گوید: «قرار نیست تجمعی صورت بگیرد. برخی داوران شب قبل از کلاس به تهران می‌آیند و در اتاق‌های تک‌نفره هتل اقامت خواهند داشت. روز دوشنبه نیز در آمفی‌تئاتر داوران به صورت فاصله‌دار از هم می‌نشینند. در ضمن هرکسی باید خودش اول از همه بهداشت را رعایت کند، چون ما در طول روز رفت‌وآمدهای زیادی داریم و اگر رعایت نکنیم، هر لحظه در معرض خطر هستیم. داوران قرار نیست با هم مسابقه دهند، یا تن به‌تن شوند. »
روی چمن هم خطری داوران را تهدید نمی‌کند
او در ادامه صحبت‌های خود درباره زمان اعلام جواب تست کرونای داوران عنوان می‌کند: «بعدازظهر همان روز جواب تست‌ها را می‌گیریم و روی زمین چمن هم تست آمادگی جسمانی خواهیم داشت. با توجه به دستورالعمل‌ها داوران را در گروه‌های پنج‌نفره تقسیم می‌کنیم؛‌ اگرچه بازهم تماسی وجود نخواهد داشت که خطری آنها را تهدید کند.»
از کل داوران بدون هزینه تست می‌گیریم
رئیس دپارتمان داوری در پاسخ به این شایعه که قرار است تست کرونا فقط از داوران وسط و آن هم فقط یک‌بار قبل از شروع مسابقات گرفته شود، می‌گوید: «از کل داوران تست می‌گیریم و نمی‌دانم این شایعه از کجا به وجود آمده. با هماهنگی ایفمارک قرار است همه داوران و کمک‌داوران زن و مرد در همه رده‌ها به مراکزی که در استان‌های مختلف به آنها معرفی می‌کنیم، مراجعه کنند و تست بدهند. هزینه این تست‌ها با سازمان لیگ خواهد بود و کسی از جیبش خرجی نمی‌کند. این تست پی‌سی‌آر به صورت کلی گرفته می‌شود و داورانی که هر هفته قضاوت دارند، قبل از اعزام به شهر میزبان تست می‌دهند و با گرفتن پاسخ منفی می‌توانند قضاوت کنند. اگر هم خدایی‌ناکرده تستی مثبت باشد، داور موردنظر به قرنطینه می‌رود و یک فرد سریعا جایگزین خواهد شد.»


تعداد بازدید :  280