شماره ۱۹۹۶ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
آلن دلون پس از یک‌سال سکوتش را شکست

یک‌سال پس از سکته مغزی، آلن دلون سکوتش را شکست تا از دوستش روژه بورنیش که روز سه شنبه درگذشت، تجلیل کند.
آلن دلون که از ژوئن ۲۰۱۹ دچار سکته مغزی شده بود، هیچ صحبت مطبوعاتی در این دوره انجام نداده بود. اما این بازیگر ۸۴ساله سرانجام سکوتش را شکست و از غم از دست‌دادن روژه بورنیش که سه‌شنبه در سن ۱۰۱سالگی درگذشت، به حرف درآمد.
خبرگزاری فرانسه با تأیید اینکه این نخستین‌باری است که این بازیگر سرشناس پس از دریافت نخل افتخاری جشنواره فیلم کن با خبرنگارها صحبت کرده، از قول دلون نوشت: «این کار را برای بورنیش می‌کنم. نمی‌خواستم فقط چند خط در روزنامه‌ها درباره او نوشته شود. می‌خواستم به او ادای احترام کرده باشم.»
او در ادامه گفت: «ما خیلی به هم نزدیک بودیم، دوستان ۵۰ساله. امروز صبح که خبر درگذشتش را شنیدم، خیلی غمگین شدم. با وجود اینکه از ۱۰۰سالگی هم عبور کرده بود، انتظار شنیدن این خبر را نداشتم. او یک مرد بزرگ بود، یک پلیس بزرگ، بالاتر از همه پلیس‌ها. او بورنیش بود. او همان‌جور زندگی کرد که می‌خواست و در طول عمرش نوشت و برای سینما کار کرد.»
آلن دلون که ‌سال ۱۹۷۵ بازیگر فیلم «داستان یک پلیس» بود، همچنین گفت می‌خواهد از بورنیش تشکر کند؛ زیرا این فیلم را ساخت. او گفت: «او درنهایت از من خواست تا نقش خود او را بازی کنم. او مرا انتخاب کرد. وقت فیلمبرداری هم می‌آمد. این داستان او بود. زندگی او... من زیر نظر او بازی کردم. او بود که مرا کارگردانی کرد.» این بازیگر درنهایت در مصاحبه‌اش با خبرگزاری فرانسه از سلامتی خودش هم خبرهایی داد و گفت: «بهتر هستم، اما خیلی وقت بُرد. به گفته خبرنگاری که با دلون صحبت کرد، او عادی حرف می‌زد و درست همان‌گونه بود که قبل از سکته مغزی‌اش بود و از روی متن چیزی نمی‌خواند.»


تعداد بازدید :  329