شماره ۱۹۹۶ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
خبر سیاسی

 صحبت‌های رئیس سازمان قضایی نیر‌وهای مسلح  درباره هواپیمای اوکراینی و پرونده عیسی شریفی
رئیس سازمان قضایی نیر‌وهای مسلح درباره آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده قائم‌ مقام شهردار اسبق تهران گفت که مبالغ بسیار سنگینی در این پرونده مطرح شده است.  به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام بهرامی درباره روند تحقیقات و آخرین جزییات پرونده عیسی شریفی قائم مقام شهردار اسبق تهران، گفت:«این پرونده بسیار مهم و پیچیده است. معمولاً پرونده‌های اقتصادی، کار کارشناسی دقیق می‌خواهد و دادسرای نظامی تهران با صرف وقت و زمان زیادی این پرونده را به دادگاه ارسال کرد.» او افزود:«برای این پرونده کیفرخواست صادر و بیش از ۴۰ جلسه دادگاه نیز برگزار شده است.»
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین درباره آخرین وضع پرونده ناوچه کنارک گفت:«تعدادی در این پرونده متهم هستند که اکنون از بیان آن معذورم، چون در طول تحقیق ممکن است تعداد متهمان کم و زیاد شود اما مسئولان ارتش و فرماندهان نیروی دریایی خواستار رسیدگی دقیق هستند.»
او درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی هم گفت:«پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی تاکنون ۶ بازداشتی داشته است که ۳ نفر از آنها با قید وثیقه آزاد شده‌اند.» بهرامی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ نفر از خانواده اولیاء دم به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه و طرح دعوا کرده‌اند، به رسیدگی بدون اغماض به این پرونده اشاره کرد و گفت:«سپاه پاسداران هم از همان ابتدا از ما خواست که رسیدگی قاطع کنیم و مدعی رسیدگی به این پرونده است و فرمانده کل سپاه هم در نامه نگاری با ما درباره غرامات و خسارات تاکید کرده است.»


توییت دو مقام رسمی درباره مرگ قاضی منصوری
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتی نوشت: «رومانی عاملان قتل آشکار و پشت صحنه قاضی منصوری را به ایران معرفی کند.» به گزارش ایلنا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پیامی در حساب کاربری توییتر خود دولت رومانی را مسئول قتل غلامرضا منصوری، قاضی بازنشسته قوه قضائیه دانست. محسن رضایی در توییتر خود نوشت: «دولت رومانی باید مسئولیت قتل منصوری را بپذیرد و عاملان آشکار و پشت صحنه آن را به ایران معرفی کند.» مشاور رئیس‌جمهوری هم به خبر درگذشت متهم فراری پرونده اکبر طبری واکنش نشان داد. حسام‌الدین آشنا در توییتر خود نوشت: «به‌ نظر می‌رسد پرونده موسوم به طبری دارای ابعادی غیراقتصادی هم است. بدون وجود شبکه‌هایی فعال در هر سه قوه و چه‌بسا نهادهای دیگر بعید است فسادی شکل بگیرد که یک متهمش در رومانی از دنیا رانده شود. نکند سر و ته پرونده زده شود. لطفا مراقب داروی نظافت باشید.»


درخواست نماینده مجلس از رئیس‌جمهوری برای قرنطینه سنندج
نماینده مردم سنندج در مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری تصریح کرد:‌ «پیش از اینکه فاجعه‌ای انسانی دامنگیر مردمان سنندج و سایر شهرهای کردستان شود، دستور قرنطینه شهر سنندج را در اولویت ابلاغ قرار دهید و از تشدید بحران ممانعت به عمل آورید.» سید مهدی فرشادان، نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکلات موجود در استان کردستان و نبود اراده مدیران برای کنترل کرونا در این استان اظهار داشت: «متأسفانه در استان کردستان با کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی و نبوده اراده مدیران برای کنترل کرونا مواجه هستیم.» او افزود: «در همین راستا نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نوشته‌ایم و از او خواستیم تا اهتمام ویژه‌ای نسبت به بحران‌های موجود در استان کردستان داشته باشد.»

 


تعداد بازدید :  361