شماره ۱۹۹۶ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

نجفی به 4 ماه زندان محکوم شد
[ایسنا] محمدعلی نجفی با شکایت الیاس قالیباف به چهار ماه زندان محکوم شد. شهردار پیشین تهران پیش از این نیز به اتهام قتل همسرش به 6‌سال و نیم زندان محکوم شده بود.
حمیدرضا گودرزی، وکیل‌مدافع محمدعلی نجفی دراین‌باره گفت:   «موکلم در پرونده شکایت الیاس قالیباف از او به اتهام افترا به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده است. شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت موکلم را به اتهام افترا به چهار ماه حبس تعزیری محکوم و درباره اتهامات دیگر موکلم یعنی نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع حکم برائت صادر کرد. طبق ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی «هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریحا نسبت دهد یا آنها را منتشر کند که مطابق قانون آن امر جرم محسوب ‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت کند، جز در مواردی که موجب حد است، به یک ماه تا یک‌سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.» این درحالی است که در پرونده اصلی، گزارش شهرداری خطاب به دادستانی ارسال و مراتب به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده و هنوز تصمیمی در مورد آن اتخاذ نشده، بنابراین جرم افترا هنوز تحقق نیافته است که بتوان متهم را محکوم کرد.»وکیل مدافع محمدعلی نجفی افزود: «موضوع دیگر این است که گزارش مربوطه را شهرداری منطقه ۲ خطاب به نجفی به عنوان شهردار تهران ارسال کرده و ایشان طبق قانون آن را خطاب به دادستان تهران ارسال کرده است، بنابراین آقای نجفی انجام وظیفه کرده، اما به خاطر آن مجرم شناخته شده است.   طبق ماده ۷۲ قانون آیین دادرسی کیفری «هرگاه مقامات و اشخاص رسمی از وقوع یکی از جرایم غیرقابل گذشت در حوزه کاری خود مطلع شوند، مکلفند موضوع را فوری به دادستان اطلاع دهند.» لذا موکلم انجام وظیفه کرده است.»وکیل مدافع محمدعلی نجفی افزود: «حکم صادره در تضاد با قوانین موضوعه است و نباید این‌گونه حکمی صادر می‌شد. در این پرونده برای شهرداری منطقه ۲ حکم برائت صادر شده، بنابراین اگر شهردار منطقه ۲ اقدامش صحیح بوده، پس موکلم هم اقدام درستی کرده است و باید تبرئه شود، بنابراین طی روزهای آینده به حکم صادره اعتراض می‌کنیم.»
گودرزی درباره پرونده قتل میترا استاد نیز گفت: «در حال حاضر پرونده به شعبه ۴۱ دیوان‌عالی کشور به ریاست قاضی رازینی ارجاع شده و در دست بررسی است.»


یک هفته تلاش برای نجات زن  ۶۹ ساله کرمانی
[شهروند] مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از تلاش یک هفته‌ای ۳۴ نیروی امدادی برای جست‌وجوی زنی شصت‌ونه‌ساله در کوهپایه کرمان خبر داد.بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، رضا فلاح با اشاره به اینکه در روز جمعه بیست‌وسوم خردادماه جاری نیرو‌های مردمی از روستای کوهپایه در تماس با مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال‌احمر کرمان اعلام کردند زنی شصت‌ونه ساله مفقود شده است، گفت: «در نخستین روز جست‌وجو تیم کوهستان کرمان به منطقه فوسک کوهپایه اعزام‌شد.»او به تلاش ۳۴ نیروی امدادی به مدت یک هفته در این منطقه اشاره کرد و افزود: «تیم‌های امدادونجات روزانه حدود ۳۳ کیلومتر در منطقه کوهستانی برای پیداکردن این زن شصت‌ونه ساله پیمایش کردند. تیم‌های امدادونجات کوهستان، آنست و ارزیاب نیز در این منطقه حضور داشتند. همچنین در این عملیات دو قلاده سگ و هشت دستگاه خودرو آمبولانس و کمک‌دار سبک به کار گرفته شده است.»مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های امدادی کرمان و ماهان افزود:   «نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر با تمام توان و قوا منطقه فوسک کوهپایه را به مدت یک هفته جست‌وجو و پیمایش کردند، اما متأسفانه این زن ۶۹ ساله پیدا نشد و ادامه پیگیری‌های این واقعه به سازمان‌های مربوط سپرده شده است. این زن برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به منطقه فوسک رفته بود. در این عملیات، نیرو‌های سپاه، انتظامی، بسیج و مردمی، نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر را همراهی کردند.»


تعداد بازدید :  363