شماره ۱۹۹۵ | ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
احتمال اجرای طرح پرشدن 5‌درصد سکوی ورزشگاه‌ها
تماشاگران چه زمانی به فوتبال برمی‌گردند؟

[شهروند] ورود جیمی جامپ به زمین در جریان بازی بارسلونا و رفتن این هوادار با پیراهن تیم‌ملی آرژانتین به سوی لیونل مسی باعث شد تا بار دیگر پرونده حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها حتی با وجود شیوع ویروس کرونا باز شود. با اینکه کشورهای پیشرفته سعی کردند فعلا به جز عوامل برگزاری، فردی را به استادیوم‌ها به‌ عنوان تماشاگر راه ندهند، اما برخی از کشورها نیز که لیگ‌های سطح بالایی ندارند مسابقات خود را حتی در روزهای کرونایی با حضور تماشاگران برگزار می‌کنند.
در این میان باشگاه‌های حاضر در لیگ ایران هم بیکار ننشسته‌اند و به دنبال طرحی برای ورود تماشاگران خود به استادیوم‌ها بعد از شروع دوباره لیگ نوزدهم هستند. ساکت الهامی، سرمربی تراکتور، یکی از موافقان ورود تماشاگران به استادیوم‌هاست. او که موضع این باشگاه یعنی تعطیلی لیگ را دنبال می‌کند، می‌گوید اگر قرار به برگزاری مسابقات است، تعداد کمی تماشاگر می‌توانند وارد استادیوم شوند: «می‌گویند شرایط برای برگزاری بازی‌ها مهیا است. من این را قبول می‌کنم و اگر واقعا شرایط برای برگزاری بازی‌ها مهیاست، اجازه دهند ما از وجود تماشاگر بهره ببریم.»
در همین زمینه شنیده می‌شود چند باشگاه هم طرحی را به صورت شفاهی و کتبی به سازمان لیگ ارایه کردند که با شروع مسابقات فوتبال استادیوم‌ها خالی از تماشاگر نباشد. در این طرح آمده که 5‌درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها از حضور تماشاگران پر شود تا همه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی هم رعایت شود. فعلا مسئولان سازمان لیگ واکنش رسمی به این طرح نشان نداده‌اند اما به نظر می‌رسد اگر همه باشگاه‌ها موافق این طرح بوده و شرایط کنترل تماشاگران را داشته باشند، می‌توان به اجرای چنین طرحی امیدوار بود. البته باید دید برای هواداران هم تماشای بازی از داخل استادیوم با رعایت فاصله اجتماعی چقدر جذاب خواهد بود.


تعداد بازدید :  428