شماره ۱۹۹۵ | ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
طارمی و باز هم درخشش در لیگ پرتغال
گلزنی به بنفیکا در بهترین زمان ممکن

بازی تیم‌های ریو‌آوه و بنفیکا در هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ باشگاهی پرتغال از آنجایی برای ایرانی‌ها بسیار مهم بود که در ماه‌های گذشته اخبار بسیار مهمی درباره علاقه باشگاه بزرگ و مطرح بنفیکا برای جذب مهدی طارمی در رسانه‌های این کشور منتشر شده بود. به این ترتیب لژیونر ملی‌پوش آماده این روزهای فوتبال ایران در بهترین زمان ممکن به بازی با بنفیکا رسید و توانست یک بار دیگر با گلزنی به این تیم توانایی‌هایش را ثابت  و کاری کند که دوباره نام او بر سر زبان‌ها بیفتد.
ریوآوه این بازی حساس را با نتیجه 2 بر یک به بنفیکای رده دومی باخت، اما اتفاق مهم گلزنی مهدی طارمی برای این تیم بود. این بازیکن در طول بازی 26 بار لمس توپ داشت و دو بار هم طبق آمار در دوئل‌های زمینی و یک بار در نبردهای هوایی برنده شد. او دو خطا از بنفیکا گرفت و یک شوت خارج از چارچوب داشت، در طول مسابقه هم در چندین نوبت با پاس‌ها و عملکرد خود زمینه‌ساز حملات تیمش شد. اما اوج درخشش طارمی در جایگیری مناسب هنگام ضربه آزاد ریوآوه در دقیقه 26 بود. دیگو سوسا، مهاجم این تیم در این صحنه ارسال نونو سانتوس به دهانه دروازه بنفیکا را به اشتباه با ضربه سر رو به عقب به مهدی طارمی که در محوطه ۶ قدم حضور داشت، رساند تا این ملی‌پوش ایرانی با ضربه سر موفق به گلزنی شود. اما در ادامه مسابقه فشار بنفیکا جواب داد و این تیم موفق شد دو بار دروازه حریف را باز کند. منتهی گلزنی مهدی طارمی در روزهایی که همه درباره تأثیرگذاری او در نقل و انتقالات پایان فصل حرف می‌زنند، ارزش ویژه‌ای داشت و باعث شد مدیران این باشگاه مطرح با دقت بیشتری شرایط او را برای مذاکرات رسمی زیر نظر بگیرند.
طارمی سه هفته قبل و پیش از تعطیلی بازی‌ها توانسته بود برابر پورتو صدرنشین گلزنی کند و در جام حذفی نیز این کار را مقابل بنفیکا انجام دهد. او در لیگ برتر پرتغال هم موفق به انجام این کار شد تا تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۰ برساند و به رده دوم برترین گلزنان صعود کند. بد نیست بدانید که این آمار و عملکرد طارمی باعث شده بسیاری از کارشناسان فوتبال در پرتغال او را یکی از بهترین مهاجمان حاضر در لیگ این کشور قلمداد و آینده‌ای درخشان و حضور در تیمی بزرگ را برای او پیش‌بینی کنند.پس حالا که روزگار بر وفق مراد این لژیونر موفق از نظر فوتبالی سپری می‌شود، باید دید فصل بعد چه تصمیم مهمی خواهد گرفت؛ در ریوآوه می‌ماند یا به یکی از سه تیم برتر کشور پرتغال یعنی پورتو،‌ بنفیکا یا اسپورتینگ لیسبون ترانسفر می‌شود.

 


تعداد بازدید :  428