شماره ۱۹۹۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
منهای سینما

 مراسم تشییع و تدفین استاد فقید محمدعلی کشاورز ساعت ۹ صبح امروز سه‌شنبه بیست‌وهفتم خردادماه در محل قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) برگزار خواهد شد. به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بنا به تصمیم خانواده این هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون مراسم تشییع و تدفین فقط در قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.
 کتاب تصویری «به کرگدن بگو بره!» نوشته اعظم مهدوی با تصویرگری پدرام کازرونی به تازگی در انتشارات فاطمی (کتاب طوطی) برای خردسالان منتشر شده است. در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «اگر دوستی بهترین چیز دنیا نباشد، حتما یکی از بهترین چیزهاست.»
 بازی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» با همکاری استودیو استرالیایی «بلو فیش» به شکل بین‌المللی منتشر می‌شود. بازی «فره ایزدی» از محصولات جانبی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» است که پیش از این در پلتفرم‌های ایرانی منتشر شده بود.
 حراجی «کریستیز» چهار اثر باستانی یونانی و رومی را به دلیل ادعاهایی درباره قاچاق‌بودن ‌آنها از مزایده این ماه حذف کرد. پروفسور «کریستوس تیروگیانیس»، باستان‌شناس مشهور که متوجه حذف این آثار از وب‌سایت رسمی حراجی «کریستیز» شده بود، بیان کرد شواهدی در دست دارد که یک مجسمه رومی خرگوش از جنس مرمر، یک مجسمه رومی عقاب از جنس برنز و دو کوزه یونانی را به آثار باستانی ربوده‌شده مرتبط می‌کند. مجسمه خرگوش مرمرین، که به قرن دوم تا سوم میلادی تعلق دارد، قرار بود با قیمت تقریبی ۲۰هزار تا ۳۰هزار دلار به مزایده گذاشته شود.


تعداد بازدید :  623