شماره ۱۹۹۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۴ خرداد
صفحه را ببند
تأکید جدی هلال بر ارایه آموزش‌های عملیاتی

[شهروند] سرپرست سازمان امدادونجات و سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر در مورد محورهای همکاری مشترک همفکری و بر ارایه متوازن آموزش‌های عملیاتی و تئوریک تأکید ‏کردند‎.
مهدی ولی‌پور در این دیدار گفت: «در سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر دو بخش لجستیک و عملیات باید کنار هم قرار ‏بگیرند تا بتوانیم در حوادث پاسخگویی موثری داشته باشیم. از گذشته با تعامل سازمان امدادونجات و دیگر مجموعه‌های هلال‌احمر ‏دستورالعمل‌هایی براساس آیین‌نامه‌ امدادونجات تهیه و به همه‌ استان‌ها‌ها ابلاغ شده است. این آیین‌نامه در ادامه به‌روزرسانی ‏شد تا اینکه به‌تصویب شورای‌عالی رسید و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شد‎.»او ادامه داد:  «در بخش لجستیک اقلام امدادی، ناوگان امدادی حدود ۵هزارخودرویی و ۲۴ بالگرد داریم. حدود ۵۰‌هزار امدادگر و ‏نجاتگر درجه‌بندی‌شده هم درحال فعالیت‌اند. حوزه‌ عملیات هم به نگهداری و تقویت پایگاه‌های امدادونجات می‌پردازد‎.»‎ ‎سرپرست سازمان امدادونجات افزود: «موضوع دیگر، آموزش‌های تخصصی و ضمن‌خدمت است که در سال‌های اخیر دچار ‏نوسان بوده است. درواقع متولی مبحث آموزش در سال‌های اخیر جابه‌جا شده و همین امر باعث‌شده تا آموزش‌های تخصصی در ‏سطح پایگاه‌ها از حالت مهارتی به‌سمت آموزش‌های تئوریک سوق پیدا کند و بر کیفیت خدمات امدادگران اثر بگذارد‎.»ولی‌پور توضیح داد: «متأسفانه براساس اعتبارات محدود، همواره آموزش در رده‌های آخر اعتباری قرار می‌گیرد. امیدواریم در این ‏زمینه به تفاهم مشترکی برسیم تا مشکلات حوزه‌ آموزش برطرف شود و به پیشبرد اهداف هلال‌احمر یاری رساند‎.»
سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر نیز در این دیدار گفت:  «بر انبارهای هلال‌احمر و شیوه‌ ذخیره‌سازی ‏اقلام نظم قابل‌ توجهی حاکم است. این موضوع باعث دلگرمی است و نشان می‌دهد که برای پاسخگویی به حوادث در شرایط ‏مختلف پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است‎.»خسرو رحمانی ادامه داد: «اینکه باید ارایه آموزش‌های تخصصی تقویت شود، بررسی خواهد شد و هرچه‌سریع‌تر ‏به حالت استاندارد نزدیک می‌شویم. استانداردهای لازم موجود است. باید برای تحقق آن موارد تلاش کنیم‎.»
او مطرح کرد: «متأسفانه در کشور کمتر به آموزش توجه می‌شود. بسیاری از مشکل‌هایی که در حوزه‌ کاری وجود دارد، ناشی ‏از ضعف آموزش است. اگر به آموزش‌های لازم به‌ویژه آموزش‌های امدادونجات که با جان مردم سروکار دارد توجه شود، شاهد ‏خروجی‌های ارزشمند خواهیم بود. مقوله‌ پژوهش هم در تحلیل اثربخشی آموزش‌ها مهم است. باید از نتایج پژوهش‌ها در ‏فعالیت‌های کارشناسی استفاده کرد‎.»

 


تعداد بازدید :  357