شماره ۱۹۸۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ خرداد
صفحه را ببند
رویداد

دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بررسی خودسوزی «جهانگیر آزادی میان‌کوهی»
مرگ جانباز کرمانشاهی

[شهروند] یک جانباز که روز یکشنبه ۱۸ خرداد، در مقابل بنیاد شهید کرمانشاه اقدام به خودسوزی کرده بود، ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. سعید اوحدی، رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته هیأتی را برای بررسی چگونگی درگذشت این جانباز کرمانشاهی  راهی کرمانشاه کرد. در دستور رئیس بنیاد شهید بر پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و تشخیص علل اصلی این واقعه و برخورد با قصور و مقصران احتمالی تأکید شده است.
هادی عسگری، مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه هم دیروز در نخستین واکنش به خودسوزی جهانگیر آزادی میان‌کوهی، جانباز کرمانشاهی، گفت که او «دارای اختلافات خانوادگی بوده»، سپس توضیح داد که او «درخواست وام داشته و اگرچه نوبتش هم نرسیده بود اما در نوبت دریافت وام قرار گرفته بود.» او همسر و سه فرزند داشت و گفته می‌شود مبلغ وام مورد درخواست او «هشت‌میلیون تومان» بوده است  اما به گزارش مهر، مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه گفته؛ این جانباز از خدمات صندوق معیشتی بهره‌مند بوده و چندبار به علت بیماری اعصاب و روان، در فارابی بستری بوده است: «جانباز در یک ساختمان درحال تعمیر اقدام به خودسوزی کرده و وارد ساختمان بنیاد شهید نشده است. پس از متوجه‌شدن انتقال این جانباز به بیمارستان، ما متوجه شدیم و برای رصد و پیگیری درمانی ایشان به بیمارستان مراجعه کردیم و متأسفانه به دلیل اینکه بیمار دچار سوختگی صددرصد شده بود، فوت کرد. با وام این جانباز در گذشته موافقت شده و دلیل خودکشی ایشان وام نبوده، بلکه به دلیل اختلالات اعصاب و روان خودکشی کرده است.» عسگری در پاسخ به این سوال که اگر جانبازی که خودکشی کرده، مشکل اعصاب و روان و خانوادگی داشته، چرا در خیابان مقابل بنیاد شهید دست به این کار زده است، گفت: «به دلیل اینکه جانبازان بنیاد را به‌عنوان خانه امید خودشان می‌دانند. از جانب بنیاد اتفاق خاصی نیفتاده و ما بررسی کردیم و درخواست وامی که این جانباز داشته، برای آن پرونده تشکیل شده و به صندوق ارجاع داده
 شده است.»

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران:  4 مورد از آتش‌سوزی‌های‌ عمدی‌ در بوستان‌های تهران بود
[شهروند]معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران از برخورد شدید با عوامل آتش‌سوزی‌های عمدی بوستان‌های تهران خبر داد. حمیدرضا گودرزی درباره ورود استانداری تهران برای پیگیری آتش‌سوزی‌های اخیر در برخی از بوستان‌های تهران، گفت: «شهروندان تهرانی اطمینان داشته باشند برخورد شدید در انتظار عوامل آتش‌سوزی‌های عمدی خواهد بود.» به گفته او، حدود چهار مورد از آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده که افرادی در همین رابطه بازداشت شده‌اند و درحال بازجویی و سیر مسیر قانونی هستند: «دستگاه‌های نظارتی با جدیت این موضوع را دنبال خواهند کرد و برای حفاظت از فضای سبز نظارت‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.»

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه‌ و بویر احمد خبر داد: آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع پیچاب باشت
[شهروند]مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه‌وبویراحمد از آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات پیچاب شهرستان باشت خبر داد. وحید محمدی تبار در این‌باره گفت: «این آتش‌سوزی از ساعت ۱۴ و ۳۰دقیقه سه‌شنبه ۲۰ خردادماه در محدوده «دره لک» روستای پیچاب شهرستان باشت آغاز شده است.  او ادامه داد: «با فرمانداری و شرکت نفت گچساران هماهنگی‌های لازم جهت کمک و اعزام نیروها به منطقه توسط بالگرد شرکت نفت گچساران انجام شده است.» مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: «نیروهای منابع طبیعی و محیط‌زیست سریعا جهت انتقال به محل آتش‌سوزی در فرمانداری باشت استقرار یابند.»
 محمدی‌تبار ادامه داد: «از اهالی روستای پیچاب تقاضای کمک جهت اطفای حریق داریم تا آتش‌سوزی با کمترین خسارات و در حداقل زمان مهار و خاموش شود.»  او گفت: «منطقه دچار آتش‌سوزی سخت‌گذر است و امکان فرود بالگرد در این منطقه وجود ندارد.»


تعداد بازدید :  420