شماره ۱۹۸۷ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد
صفحه را ببند
روی خط سینما

  شورای صدور پروانه ساخت با هشت فیلمنامه و هفت مجوز تهیه‌کنندگی موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی در آخرین جلسه این شورا مجوز ساخت فیلمنامه‌های «بدون همه چیز» به کارگردانی و نویسندگی محسن قرایی، «بیرو» به کارگردانی و نویسندگی مرتضی علی‌عباس میرزایی، «بازی دراز» به کارگردانی و نویسندگی یاسمین نصرتی، «قهرمان» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی، «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «تولدت مبارک» به کارگردانی حسن قلی‌زاده، «شب داخلی دیوار» به کارگردانی و نویسندگی وحید جلیلوند و «بعد از اتفاق» به کارگردانی و نویسندگی پوریا حیدری‌اوره صادر شد. همچنین با تهیه‌کنندگی کامشاد کوشان، علی رویین‌تن، محمدرضا منصوری، جلیل اکبری‌صحت و احسان ظلی‌پور برای سینما و تینا پاکروان و شهاب حسینی برای سریال نمایش خانگی موافقت شد.
  فیلم «سراسر شب» ساخته فرزاد موتمن با بازی الناز شاکردوست قرار است در طرح سینماماشین نمایش داده شود، با این حال فرزاد موتمن ابراز تمایل کرده است که «سراسر شب» پیش از اکران آنلاین در سالن‌های سینما نیز به نمایش گذاشته شود، باید افزود که در هفته‌های‌ آتی فیلم پربازیگر لتیان نیز به صورت آنلاین اکران خواهد شد.
  شهاب حسینی به‌عنوان داور جشنواره مهاجرین «گازیانتپ» ترکیه معرفی شد. بنابر این گزارش شهاب حسینی به همراه نوری بیلگه جیلان کارگردان ترک برنده نخل طلای جشنواره کن، دنی گلاور بازیگر آمریکایی، یوان چن بازیگر چینی، سندی پاول طراح لباس و امیر‌هادزی‌حافظ بگوویچ بازیگر برنده شیر نقره ونیز از بوسنی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره مهاجرین گازیانتپ ترکیه را داوری می‌کنند.
  در حالی که شماری از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی در سراسر جهان به دلیل ویروس کرونا امسال برگزار نمی‌شوند یا برگزاری‌شان به تعویق افتاده است، جشنواره فیلم ماکائو امسال از پرده بزرگ سینما تجلیل می‌کند. پنجمین دوره از این جشنواره با موضوع «گرامیداشت زندگی و پرده بزرگ» از سوم تا هشتم دسامبر (سیزدهم تا هجدهم آذر) برگزار می‌شود.
  «کلاد هیتر» هنرپیشه و خواننده معروف اپرا و بازیگر نقش عیسی مسیح در فیلم «بن هور» پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در 92 سالگی به مرگ طبیعی درگذشت. او در جریان یک اجرای اپرا در رُم به دلیل صدای خوب و چهره معصومی که داشت توسط هنری هنیگسون، مدیر تولید پروژه بن هور برای ایفای نقش عیسی مسیح در این فیلم کلاسیک انتخاب شد.


تعداد بازدید :  436