شماره ۱۹۸۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

13 هزار تن ‏گوشت قرمز مازاد گوساله و گوسفندی خریداری می‌شود ‏
[ایسنا] مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از آغاز مرحله اول خرید حمایتی گوشت قرمز مازاد گوساله و گوسفندی به ‏میزان ۱۳‌هزار تن در ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: «درحال حاضر استان‌های سیستان‌وبلوچستان، قم، اصفهان، ایلام، ‏کرمانشاه، لرستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و مرکزی  با مازاد دام سنگین و سبک روبه‌رو ‏هستند‎.» به گفته حسن عباسی معروفان، طبق بخشنامه اخیر قرار است ۱۰هزارتن گوشت قرمز گوساله و 3هزارتن گوشت ‏گوسفندی از دامداران و دامپروران خریداری شود.

10 تن طلا ‏برای تولید سالانه تا‌سال 1400 هدف‌گذاری شده است
[ایرنا]براساس برنامه ششم توسعه، دستیابی به تولید سالانه ۱۰تن طلا پیش‌بینی شده که ۸۰‌درصد این هدف، تا پایان‌سال ‏‏۹۷ محقق شد‎. برپایه جداول آماری سازمان توسعه‌ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در‌سال ۱۳۸۵ با استخراج ‏‏۶۷۰‌هزار و ۵۹۲ تن سنگ طلا، یک‌هزار و ۴۳۲ کیلوگرم طلا تولید شد که روند تولید سالیانه پس از آن افزایشی بود؛ البته در ‏خلال این سال‌ها بنابرعلل مختلف اعم از مشکلات استخراج و تعطیلی کارخانه فرآوری و ... افت تولید نیز به‌وجود آمد‎.‎‏ آمارهای ‏مورد بررسی نشان می‌دهد که در‌سال ۹۲ به میزان یک‌میلیون و ۶۶۳‌هزار و ۷۰۹ تن سنگ طلا استخراج شد که از این میزان ‏4‌هزار و ۱۹۶ کیلوگرم طلا حاصل شد‎.

2.1 میلیارد دلار ‏تجارت خارجی ایران و اوراسیاست
[ایرنا] سخنگوی گمرک ایران گفت: «میزان تجارت خارجی ایران با اوراسیا از پنجم آبان ۱۳۹۸ تاکنون به بیش از 2‌میلیارد و۱۱۲ ‏میلیون دلار رسیده است‎.» سید روح الله لطیفی، افزود: «از کل تجارت ایران با اوراسیا بیش ازیک‌میلیارد و ۵۲۸‌میلیون دلار مربوط ‏به واردات و حدود ۵۸۴‌میلیون دلار آن صادرات است.»‎ به گفته او ۵۳درصد کل تجارت طرفین براساس معافیت و تخفیفات ‏موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بوده است‎.‎‏ بیشترین میزان صادرات ایران به ترتیب، فدراسیون روسیه با بیش از ۵۳ درصد، ارمنستان ‏با ۲۳ درصد، قزاقستان ۱۶‌درصد وقرقیزستان با کمتر از ۱.۵‌درصد  است. همچنین  بیشترین میزان واردات از حیث ارزش به ‏ترتیب از روسیه با بیش از ۷۸.۵ درصد،  قزاقستان با بیش از ۱۸درصد، روسیه سفید۲‌درصد و دو کشور ارمنستان و قرقیزستان ‏با کمتر از یک‌درصد انجام شده است. لطیفی درباره کالاهای صادراتی ایران به اوراسیا گفت: «از بین20 قلم اصلی صادراتی ‏ایران به اوراسیا سیب تازه با ۱۴.۵ درصد، پسته تازه وخشک با ۱۱.۹ درصد، گاز طبیعی با ۸.۱ درصد، کیوی تازه با ۷.۲‌درصد ‏و انگور خشک با ۳درصد دارای بیشترین سهم هستند‎ .‎»

 

 

 

 


تعداد بازدید :  578